از تشویق سرمایه‌گذاران تا استانداردسازی بومی محصولات غذایی


از تشویق سرمایه‌گذاران تا استانداردسازی بومی محصولات غذایی

 سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه استانداردسازی بومی محصولات غذایی یکی از برنامه‌های پیش رو است، گفت: رتبه‌بندی کارخانجات مواد غذایی و صدور گواهی بهداشت برای صادرات مواد غذایی و اجرای طرح‌های مهم غنی‌سازی از دیگر برنامه‌هاست.

غلامرضا آهنی، امروز سه‌شنبه 10 دی، در مراسم تجلیل از صنعتگران غذایی در استان، با تاکید بر افزایش ایمنی و تضمین سلامت مواد غذایی، اظهار کرد: تنها صنعت پیشرو و فعال که از تحریم‌ها تاثیر نپذیرفت، صنعت غذا است.

وی با اشاره به فعالیت 74 واحد صنعتی غذایی در استان، افزود: از این تعداد حدود ۵۰ واحد، کارخانه و بقیه کارگاه هستند.

به گزارش ایسنا، سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به تنوع محصولات تولیدی، تصریح کرد: حدود ۱۲۲ پروانه فعال بهداشتی داریم.

آهنی با بیان اینکه نظارت بر سلامتی محصولات بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است، اظهار کرد: برای اینکه سهم خود را در کمک به اشتغالزایی و تسهیل کسب و کار در استان ایفا کنیم، باید به بقای صنایع غذایی کمک کرده و سرمایه‌گذاران را تشویق کنیم.

وی با بیان اینکه زمان صدور پروانه‌ها را به حداقل ممکن رساندیم، افزود: ۹۸ تا ۹۹ درصد تولیدات سطح استان نشانکر رنگی را دریافت کردند.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تاکید بر تجهیز آزمایشگاه و پاسخگویی به موقع به تولیدکنندگان، تصریح کرد: سعی می‌کنیم حداکثر امکانات را جذب کنیم.

وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی بیشتر مصرف کننده‌ایم تا تولیدکننده، افزود: باید تدابیری در حوزه عرضه مواد غذایی بیندیشیم.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه اجرای طرح pms برای استان اهمیت دوچندانی دارد، تصریح کرد: پایش برچسب اصالت و سلامت برای جلوگیری از قاچاق، کنترل محصولات تراریخته و کنترل میزان سموم دفع آفات در برخی از مواد غذایی از دیگر اقدامات است.

آهنی با بیان اینکه یکی از دستور کارها افزایش مطالبه‌گری مردم در حوزه سلامت است، تصریح کرد: تلاش داریم با تمام توان، تولید را حمایت کنیم.

در این مراسم از 24 فعال صنایع غذایی استان شامل؛ ۱۴ مسئول فنی و 10 مدیر کارخانه تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر