گیلانی ها بیش از 63 هزار واحد خون اهدا کردند


گیلانی ها بیش از 63 هزار واحد خون اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: گیلانی ها در 9 ماه نخست امسال 63 هزار و 410 نفر موفق به اهدای خون شدند که 61 هزار و 117 نفر از اهداکنندگان مرد و 2 هزار و 293 نفر از آنها زن هستند.

بابک پاکدل در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در ۹ ماه سال جاری ۷۴ هزار و ۴۹۰ نفر برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون سراسر استان مراجعه کرده اند، اظهار کرد: از این تعداد ۶۳ هزار و ۴۱۰ نفر موفق به اهدای خون شدند که ۶۱ هزار و ۱۱۷ نفر از اهداکنندگان مرد و ۲۲۹۳ نفر از آنها زن هستند.

مدیرکل انتقال خون گیلان افزود: از مجموع اهداکنندگان ۱۹۳۶نفر برای نخستین بار اهداکننده بار اولی، ۳۷ هزار و ۳۱۰ نفر اهداکننده مستمر و ۱۶۴ نفر اهداکننده با سابقه هستند.

وی از مجموع خون های دریافتی بیش از ۲۰۰ هزار واحد فرآورده خونی تولید و در بیمارستان ها و مراکز درمانی مصرف می شود، افزود: گیلان به علت گردشگر پذیربودن، آمار بالای جراحی های قلب و عروق، تصادفات، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزء استان های نخست ایران از نظر مصرف فرآورده های خونی است.

مدیرکل انتقال خون گیلان با بیان اینکه گیلانیان سالانه حدود ۸۰ هزار واحد خون اهدا می کنند، تصریح کرد: گیلان بیش از هزار بیمار دیالیزی، هزار و ۱۶۰ بیمار تالاسمی، ۲۷۰ بیمار هموفیلی و حدود ۲۰۰ بیمار فاویسمی دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !