حضور نمایندگان مجلس استان سمنان در نشست‌ها نباید تبلیغی باشد


حضور نمایندگان مجلس استان سمنان در نشست‌ها نباید تبلیغی باشد

سمنان- ایرنا- رییس ستاد انتخابات استان سمنان گفت: نمایندگان کنونی مردم استان سمنان در مجلس شورای اسلامی با حضور در نشست‌ها و ایراد سخنرانی در مجامع از هرگونه تبلیغ به عنوان نامزد انتخابات بپرهیزند.

حبیب‌الله خجسته‌پور روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حضور نمایندگان کنونی مجلس شورای اسلامی در محافل یا ایراد سخنرانی در مجامع و یا انتشار مطلب در جراید و رسانه‌ها، اگر با عنوان نامزد مجلس و تبلیغ برای جذب آرا نباشد، منع قانونی ندارد.

وی تاکید کرد: موعد قانونی تبلیغات نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برابر قانون از هشت روز قبل از روز برگزاری انتخابات تا ۲۴ ساعت قبل از زمان شروع رای‌گیری است.

رییس ستاد انتخابات استان سمنان ادامه داد: افرادی که داوطلب نمایندگی در مجلس شورای اسلامی شده و ثبت نام کرده اند لازم است علاوه بر رعایت موارد قانونی، فقط در روزهای تعیین شده در قانون به تبلیغات بپردازند.

خجسته‌پور خاطرنشان کرد: نمایندگان کنونی مردم در مجلس شورای اسلامی که به عنوان داوطلب نمایندگی ثبت نام کرده اند نیز از این قاعده مستثنی نیستند و تا زمانی که فهرست نهایی نامزدها اعلام نشود، می‌توانند برای ایفای وظیفه‌ نمایندگی در جلسات رسمی حضور یابند.

رییس ستاد انتخابات استان سمنان یادآور شد: نمایندگان کنونی مجلس شورای اسلامی می‌توانند پیگیر امور موکلان خود باشند، اما در جلساتی که حضور پیدا می‌کنند، علاوه بر رعایت قانونی که خود به نوعی در تقنین آن سهم داشته اند، باید از هرگونه تبلیغ به عنوان نامزد انتخاباتی بپرهیزند.

براساس آمار ستاد انتخابات سمنان ۱۵۷ داوطلب برای نمایندگی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان ثبت نام کرده بودند، ۲ نفر از ثبت‌نام کنندگان داوطلب نمایندگی برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با پایان یافتن مهلت ۱۰ روزه‌ هیات‌های اجرایی مراکز حوزه‌های انتخابیه رد صلاحیت شدند و چهار نفر نیز انصراف دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا