بی‌میلی شاخص بورس به اصلاح و استراحت/سهام‌داران کدام شرکت‌ها بیشتر سود کردند؟


شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 1464 واحد به رکورد 377 هزار و 12 واحد رسید.

به گزارش سایت طلا شاخص کل بازار در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه) با ۱۴۶۴ واحد رشد به رقم ۳۷۷ هزار و 12 واحد رسید اما در آن سوی ماجرا، شاخص کل با معیار هم‌وزن روند نزولی داشت و با ۳۸۹ واحد کاهش به رقم ۱۱۹ هزار و ۹۷۰ واحد رسید.

ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران امروز به بیش از 1374 تریلیون تومان رسید.

کارشناسان دلیل رکوردشکنی بورس در هفته جاری و هفته گذشته را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ورود نقدینگی جدید به بازار دانسته‌اند که در غیاب رونق در بازار مسکن، طلا، سکه و ارز وارد بورس شده است.

همچنین از دلایل روی آوری سرمایه‌گذاران حقیقی به بورس می‌توان به نقدشوندگی بورس، منصفانه بودن معاملات، شفافیت، آسانی ورود و خروج به بازار و امکان ورود به بورس با هر میزان سرمایه می‌توان نام برد که این امر باعث رونق بازار و رکوردشکنی شاخص کل شده است.

امروز در بازار ۷۵۱ هزار معامله به ارزش ۳۳ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان انجام شد که نسبت به روز قبل افزایش داشت و شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس، گروه مپنا، فولاد مبارکه اصفهان، گسترش نفت و گاز پارسیان، معدنی و صنعتی چادرملو و خدمات انفورماتیک بیشترین تاثیر مثبت را بر بازار داشتند.

نمادهای پربیینده بازار بورس نیز شامل بانک‌های تجارت و ملت، سایپا، س. صنایع شیمایی ایران، قند ثابت خراسان، فولاد مبارکه اصفهان و ماشین سازی اراک بودند.

بی‌میلی شاخص بورس به اصلاح و استراحت/سهام‌داران کدام شرکت‌ها بیشتر سود کردند؟

فرابورس هم رشد کرد

این طرف بازار سرمایه، شاخص کل فرابورس نیز با ۱۵ واحد رشد به رقم ۴۹۴۶ واحد رسید.

تعداد و ارزش معاملات در فرابورس نیز نسبت به روز گذشته با افزایش مواجه بود و معامله‌گران ۴۶۲ هزار معامله انجام دادند که ۲۰ هزار و ۰۴۵ میلیارد تومان ارزش داشت.

پتروشیمی مارون، تولید نیروی برق دماوند، فولاد هرمزگان جنوب و تولید برق عسلویه مپنا نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل سنگ آهن گهر زمین، فرابورس ایران و نفت پاسارگاد بیشترین تاثیر منفی را در فرابورس داشتند.

سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، س. توسعه و عمران استان کرمان، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، بیمه دی، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان و داروسازی آوه سینا نمادهای پربیننده فرابورس بودند.

سایر خبر های مفید در 1 روز گذشته

سلامت خود را با قاشق بسنجید/این مدل نشستن استخوان‌های زانو را نابود می‌کند | 2.2 هزار قیمت روز خودرو های داخلی و وارداتی/پژو 207 اتوماتیک ۱۷۴,۰۰۰,۰۰۰ میلیون تومان شد | 0.9 هزار شروع موج جدید افزایش قیمت طلا جهانی | 0.9 هزار بررسی آینده طلا و نقره|نقره پتانسیل صعود بلند مدت دارد! | 0.8 هزار طرح فروش اقساطی ایران خودرو؛ ۴۰ زیر قیمت بازار! | 1.1 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس