لزوم راه‌اندازی بازار حراج ماهی در خوزستان


لزوم راه‌اندازی بازار حراج ماهی در خوزستان

اهواز- ایرنا - مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: راه‌اندازی بازار حراج ماهی در خوزستان ضروری است تا ماهی به صورت بهداشتی در این استان عرضه و فروخته شود.

به گزارش ایرنا مصطفی کنارکوهی روز سه‌شنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای سازمان صمت در اهواز بیان کرد: فروش آبزیان در کنار خیابان‌ها و حاشیه جاده‌ها به صورت غیربهداشتی در خوزستان بسیار زیاد شده و در حال افزایش است و این شرایط چهره برخی شهرهای استان را نازیبا کرده است.

وی گفت: در خوزستان بازار حراج ماهی وجود ندارد و تاسیس چنین مکانی در استان بسیار ضروری است.

راه اندازی سومین کشتارگاه دام صنعتی و استاندارد در خوزستان

مدیرکل دامپزشکی خوزستان ادامه داد: کشتارگاه باغملک که سومین کشتارگاه صنعتی و استاندارد در خوزستان است راه اندازی شده و تاسیس آن در این منطقه بسیار نیاز بود.

وی افزود: فعالیت کشتارگاه‌های صنعتی تاثیر مستقیم و مثبتی در بحث سلامت و نرخگذاری گوشت قرمز دارند.

وی گفت: در این کشتارگاه روزانه امکان کشتار ۲۰۰ راس دام سبک و ۵۰ راس دام سنگین وجود دارد.

کنارکوهی بیان کرد: متاسفانه فرمانداری‌های ایذه و هفتکل برای کشتار در این کشتارگاه مقاومت می‌کنند که لازم است که این مقاومت‌ها شکسته شود تا کشتار در کشتارگاه های سنتی و غیربهداشتی به این کشتارگاه منتقل شود.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان ادامه داد: تا زمانی که مکان بهداشتی و مناسبی برای عرضه کالاها وجود نداشته باشد همه نوع کالایی به صورت غیربهداشتی در خیابان‌ها به فروش می‌رسد.

راه‌اندازی مرکز توزیع محصولات ارگانیک در اهواز

معاون سازمان ساماندهی مشاغل شهرداری اهواز نیز در این نشست با اشاره به راه‌اندازی یک مرکز توزیع محصولات ارگانیک در منطقه کیان آباد اهواز در آینده‌ای نزدیک بیان کرد: در در صورتی که مردم از این مرکز استقبال کنند هشت مرکز توزیع محصولات ارگانیک دیگر در اهواز راه اندازی خواهد شد.

حمید شیری گفت: ۹ مکان از سوی اداره کل مسکن و شهرسازی خوزستان به شهرداری اهواز برای ایجاد بازار معرفی شده که پنج زمین مناسب و چهار مورد دیگر شرایط مناسبی برای تاسیس بازار ندارند.

وی ادامه داد: ۳۳ بازارچه در اهواز وجود دارد که برخی از آنها فعال و برخی نیمه فعال هستند.

معاون سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اهواز بیان کرد: کار تاسیس و ایجاد سه بازارچه بزرگ میوه و تره بار و ۶ بازارچه کوچک میوه و تره بار در اهواز تا پیش از عید نوروز آینده آغاز می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06