مرکز بهداشتی درمانی «دشت‌عباس» در استان ایلام افتتاح شد


مرکز بهداشتی درمانی «دشت‌عباس» در استان ایلام افتتاح شد

مرکز بهداشتی درمانی دشت‌عباس با حضور مدیرعامل بنیاد علوی افتتاح شد.

دکتر «محمد کریمیان» رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این مراسم، اظهار کرد: استان ایلام به دلیل وقوع جنگ تحمیلی و دوری از مرکز کشور، همواره به لحاظ رشد و توسعه نسبت به سایر استان‌های کشور دارای عقب‌ماندگی مشهودی بوده است.

وی گفت: در طول دوران انقلاب اسلامی خدمات و اقدامات بسیاری در این استان ارائه شده اما عقب ماندگی‌ها به قدری است که هنوز هم آثار آن در بسیاری از زمینه‌ها از جمله بهداشت درمان قابل مشاهده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام خاطرنشان کرد: خوشبختانه بنیاد علوی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی ایلام اقدام به احداث این مرکز بهداشتی درمانی کرده که رضایتمندی عمومی این دیار را به دنبال داشته است.

کریمیان تصریح کرد: دهلران به لحاظ وسعت و جمعیت در صدر شهرستانهای تابعه استان قرار دارد که باید به دلیل شرایط ویژه‌ای همچون دوری از مرکز و گرمسیری بودن بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد. لذا در این راستا در بخش دشت عباس ۱۳ خانه بهداشت به مردم خدمات دهی می‌کند که تعداد ۷ خانه بهداشت از آنان نوسازی و بهسازی شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: مرکز بهداشتی درمانی دشت‌عباس با زیربنای ۱۱۸۰ متر مربع و با مبلغ ۱۶ میلیارد ریال مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت و در شبانه روز به طور معمول ۳۰۰ نفر از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.

کریمیان افزود: در این مرکز به ۱۲ هزار نفر جمعیت تحت پوشش در حوزه پزشکی، دندانپزشکی، داروخانه، آزمایشگاه و مراقبین سلامت خدمات‌دهی می‌شود.

به گزارش ایسنا،به نقل از وبدا ایلام ، «محسن منصوری» مدیرعامل بنیاد علوی هم در این مراسم اظهار کرد: در طول ۴۰ سال که از عمر نظام می‌گذرد، خدمات بیشماری به مردم ارائه شده و حجم این خدمات قابل مقایسه با گذشته نیست اما قطعاً در مناطقی همچون شهرستان دهلران نسبت به سایر مناطق؛ کمبودها و نارسایی‌هایی وجود دارد که وظیفه ما این است در راه رفع آنان گام برداریم.

وی گفت: بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی اقداماتی را در حوزه های مختلف عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، بهداشت و سلامت و زیرساختی استان ایلام آغاز کرده اند که امروز شاهد بهره برداری از مرکز درمان گستر بخش دشت عباس هستیم.

مدیرعامل بنیاد علوی تاکید کرد: در استان ایلام شهرستان ملکشاهی بعنوان پایلوت در نظر گرفته شده و بنا داریم یک شهرستان دیگر استان نیز به عنوان پایلوت قرار دهیم و بر اساس سیاست‌های جدید باید مناطق هدف جهت ارائه خدمات هدفمند معین کنیم.

افزایش بسته حمایتی مادران باردار از یک هزار و ۶۰۰ بسته به ۲ هزار بسته، تامین آمبولانس برای مرکز دشت عباس، کمک به تهیه دستگاه سونوگرافی برای بیمارستان شهدای دهلران و ایجاد خانه عالم در دشت عباس از جمله وعده‌های مدیر عامل بنیاد علوی به مسئولان و مردم شهرستان دهلران و بخش دشت عباس بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز