ثبت‌نام خودرو با ربات صحت دارد؟


ثبت‌نام خودرو با ربات صحت دارد؟

پول نیوز - سخنگوی اتحادیه کسب‌و‌کارهای مجازی گفت: استفاده از ربات برای ثبت‌نام خودرو را نمی‌توان رد یا تایید کرد اما چنین موضوعی تاکنون به ما اعلام نشده است.

ثبت‌نام خودرو با ربات صحت دارد؟
به گزارش پول نیوز، این روزها بحث‌های مختلفی درباره پیش‌فروش‌های خودروسازان مطرح است. یکی از مهم‌ترین این موارد مربوط به تکمیل ظرفیت سریع است که باعث شده بسیاری از افراد نتوانند موفق به ثبت‌نام شوند. اخیرا درباره همین قضیه جواد حسینی کیا، یکی از نمایندگان مجلس گفت: برای بررسی این موضوع تحقیقاتی انجام و به صورت غیررسمی اعلام شد مافیای خودرو با استفاده از ربات در سایت‌ها اقدام به ثبت‌نام می‌کنند.
درباره این موضوع رضا الفت‌نسب، سخنگوی اتحادیه کسب‌و‌کارهای مجازی درباره استفاده از ربات در ثبت‌نام خودرو اظهار کرد: در حوزه آی تی بسیاری از کارها را می‌توان انجام داد. البته به طور کلی پیش‌فروش‌ها در دست خودروسازان قرار دارد و امکان انجام چنین حرکت‌هایی نیز وجود دارد. صرفا بحث ربات مطرح نیست البته نماینده مجلس هم ممکن است اطلاعات دقیقی نداشته باشد. لازم به ذکر است که ربات می‌تواند افراد را به عنوان اولین نفر در صف خرید قرار دهد. به طور نمونه اگر ثبت‌نام ساعت ۸ صبح شروع شود با استفاده از ربات این امکان وجود دارد که در ساعت ۸ و ۳۰ ثانیه فرد مورد نظر اولین نفر در صف خرید باشد.

وی ادامه داد: چنین مواردی مانند استفاده از ربات برای ثبت‌نام خودرو را نمی‌توان تایید یا رد کرد. اتفاقات زیادی در این حوزه می‌افتد و ما افراد بسیار نخبه‌ای در زمینه هک و برنامه‌نویسی برای چنین ربات‌هایی داریم. این نکته را باید گفت که تاکنون به چنین موردی برای ثبت‌نام‌های خودرو برخورد نکردیم و موردی نیز در این زمینه به ما اطلاع داده نشده است.

پیش از این در رابطه با دلیل تکمیل ظرفیت سریع پیش‌فروش‌های خودروسازان دبیر انجمن خودروسازان نظر داده بود. احمد نعمت‌بخش علت تکمیل ظرفیت سریع در پیش‌فروش‌های خودروسازان را سرکوب‌های مالی دانست. وی گفت: در واقع اجازه فروش خودروها در حاشیه بازار داده نمی‌شود. پایین‌ترین قیمت خودرو صفر کیلومتر مربوط به پراید است که در بازار با قیمت ۵۰ میلیون تومانی به فروش می‌رسد اما گفته می‌شود که آن را ۳۷ میلیون تومان بفروشیم که همین منجر به ایجاد رانت می‌شود. البته شرایطی نیز برای جلوگیری از ورود دلالان گذاشته شده اما باز هم خودرو به دست مردم نمی‌رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مرگبار شرور خطرناک به 2 مرد جلوی جگرکی در شهریار / این قاتل 2 سال زندگی پنهانی داش...