پایان نزاع دو طایفه در مراوه‌تپه و چند خبر کوتاه از گلستان


پایان نزاع دو طایفه در مراوه‌تپه و چند خبر کوتاه از گلستان

گرگان - ایرنا - صادرات 102 میلیون دلار کالا از گمرکات استان، بهره‌مندی 24 هزار گلستانی از آموزش فنی و حرفه ای، اجرای طرح پرورش ماکیان در گمیشان و پایان نزاع دو طایفه در مراوه‌تپه از جمله خبرهای کوتاه امروز سه‌شنبه گلستان است.

رییس کل دادگستری گلستان گفت: با درایت دادیار شعبه یک دادسرای مراوه تپه و مشارکت ریش سفیدان منطقه، یک نزاع دسته جمعی بین دو طایفه در این شهرستان ختم به خیر شد.

هادی هاشمیان اظهار اشت: اهالی دو طایفه از یکی از روستاهای مرزی شهرستان مراوه تپه بر سر راه عبوری احشام درگیر شدند که در این درگیری، چند نفر زخمی و ۲۷ نفر از طرفین به اتهام مشارکت در نزاع دسته جمعی تفهیم اتهام گردیدند که در بین آن ها جوان ۲۰ ساله تا مرد ۸۰ ساله حضور داشت.

هاشمیان افزود: با گذشت چند ماه از این درگیری، طرفین پرونده بارها در روستا و نقاط مختلف شهرستان با یکدیگر درگیر می شدند و برای اهالی منطقه دردسرساز شده بودند که در نهایت با تدبیر دادیار شعبه یک دادسرای مراوه تپه طرفین پرونده در حضور ریش سفیدان، فرماندار شهرستان و فرمانده سپاه با هم آشتی کردند.

**

مدیرکل گمرکات گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۷۲ میلیون و ۵۵۶ هزار کیلو کالا به ارزش ۱۰۲ میلیون و ۳۷۷ هزار دلار از گمرکات استان صادر و ۳۰ میلیون و ۳۲۸ هزار کیلوگرم کالا به ارزش ۴۳ میلیون و ۵۸۱ هزار دلار کالا از طریق گلستان وارد کشور شد.

**

مدیرکل فنی و حرفه ای گلستان گفت: امسال برای ۲۴ هزار و ۱۴۱ گلستانی در آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد استان دوره آموزشی برگزار شد.

علیرضا حسینی طلب افزود: بیشترین تعداد کارآموز در رشته فناوری اطلاعات با ۹ هزار و ۷۴۸ نفر و کمترین آن در رشته مکانیک با ۱ کارآموز بود.

**

رییس پارک علم و فناوری گلستان با اشاره به کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تقویت اکوسیستم نوآوری گفت: ۵۰ میلیارد ریال در صندوق شکوفایی این ستان سرمایه‌گذاری می‌شود.

**

رییس دانشگاه علمی کاربردی گلستان از سومین فراخوان دعوت به همکاری متقاضیان حق‌التدریس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خبر داد.

**

معاون فرماندار گمیشان از اجرای طرح پرورش ماکیان در روستاهای این شهرستان با همکاری کمیته امداد و تسهیلگری از استان خبر داد و گفت: در این طرح قرار است در ازای تحویل ۳۰ عدد ماکیان، ۱۵۰ میلیون ریال به خانوار تحت پوشش کمیته امداد و مددجویان تسهیلات اعطا شود.

**

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان گفت: تا پایان امسال ۷۰ کتاب با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس در استان تالیف و رونمایی می‌شود.

**

۸۰ واحد مسکونی بازسازی شده با حضور فرماندار و جمعی از مسوولان محلی در بندرگز به بهره برداری رسید.

برای ساخت هر یک از واحدهای مسکونی ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت از محل اعتبارات طرح ویژه مسکن روستایی پرداخت شد.

**

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: یکی از اهداف این اداره کل توجه به افزایش کیفیت ارایه خدمات در اقامتگاه های بوم گردی است.

گلستان ۹۵ واحد بومگردی فعال دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند