کودهای بیولوژیک و آلی، فرصتی برای تولید گیاهان سالم


مهدی ترابی روز سه شنبه در همایش آموزش ترویجی و معرفی ...


مهدی ترابی روز سه شنبه در همایش آموزش ترویجی و معرفی سبد کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی افزود: تکنولوژی جدید به کمک کشاورزی خواهد آمد و این فناوری و شرکت های دانش بنیان و توسعه مصرف کودهای بیولوژیک به افزایش کیفیت محصول کمک می کند.
وی اظهار کرد: همچنین تولیدات کود، مشکل بزرگ شوری و قلیایی بودن خاک های سراسر کشور، به خصوص در هرمزگان را کنترل خواهد کرد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی هرمزگان بیان کرد: در سال های خشکسالی نیز با مشکل شوری و قلیایی بودن خاک مواجه بوده ایم که برای کنترل و مدیریت بهتر آن و کمک به بافت خاک و جذب عناصر در گیاه باید از این مواد بیولوژیک استفاده شود.
ترابی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه می تواند زمینه ساز فرهنگ استفاده از مواد سالم برای تولید گیاهان بهتری شود.

تولید نهاده های باکیفیت ، یکی ازمهمترین مشکلات بخش کشاورزی است
مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی هرمزگان نیز گفت: یکی از مهمترین مشکلات بخش کشاورزی، تهیه و تولید و تدارک نهاده های با کیفیت و استاندارد است که به کودهای شیمیایی، بذر و سموم کشاورزی تقسیم می شود.
فرزاد استاد اضافه کرد: در این همایش در قالب نمایشگاهی که مختص کودهای شیمیایی است تعداد ۱۲شرکت برتر کشور حضور دارند.
وی ادامه داد: این شرکت ها بر اساس مفاد تفاهم نامه ، باید ضمن عمل به تعهداتشان، نهادهای با کیفیت و دارای شماره های ثبت ماده کودی، کود در اختیار کشاورزان و کارگزاران قرار دهند.
مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی هرمزگان یادآور شد: هدف از برگزاری این همایش، ارتباط بیشتر کارگزاران و عاملین فروش استان با تولیدکننده های استاندارد کود از سراسر کشور است.
استاد تصریح کرد: در حال حاضر با بیش از ۴۰ شرکت قرارداد منعقد شده و در این نمایشگاه ۱۲ شرکت از بهترین های کشور تولیدات خود را در معرض نمایش کارگزاران و کشاورزان هرمزگان گذاشته اند.
وی افزود: شرکت های حاضر دراین نمایشگاه شرکت های ، بهینه سازان خاک، فن آوری زیستی طبیعت گرا، کاوش گوگرد زرین، آدینه فارم خرم، بیو زر، کیان ارژن، ناربن افروز ایرانیان، شناسا دارومینا، حیدراسماعیلی ، تکسا و کیمیا اکسیر شرق و سایش پارت حضور دارند .‌
استاد اذعان کرد: این نمایشگاه برای اولین بار در هرمزگان و به عنوان آخرین استان از سراسرکشور تاکنون در سال جاری به صورت فصلی برگزارشده است.

۳ هزار و ۴۰۰ کارگزار در شبکه توزیع شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور فعال هستند
مدیر بازرگانی و رابط عمومی و اموربین الملل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور در حاشیه این همایش به خبرنگار ایرنا گفت: این شرکت با پیشینه ۹۰ساله، حدود ۳ هزار و ۴۰۰ کارگزارفعال در شبکه توزیع دارد که باعث شده همه کشاورزان استان ها به یک کارگزار دسترسی داشته باشند.
حسین زمانی اظهار کرد: ۷۵ درصد کودهایی که توزیع می شود کود اوره، ۱۰درصد مربوط به تولیدکنندگان داخلی و ۱۵درصد آن نیز وارداتی است و در مجموع حدود ۳ میلیون تن در سال خواهد بود.
وی افزود: این همایش به صورت فصلی در همه استان های کشور برگزار می شود و شرکت های برتر محصولات و تولیدات خود را به کارگزاران و کشاورزان پیشرو و کارشناسان مروج و مدیران سازمان های استانی و شهرستانی معرفی می کنند.
مدیر بازرگانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور خاطرنشان کرد: مقرر شده در سال ۹۸ به منظور حمایت از تولیدات داخلی کشور ۶۰ نمایشگاه با کیفیت بالا برگزار شود که تاکنون ۴۳نمایشگاه برپا شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟