لبنان ورود مدیرعامل پیشین رنو - نیسان به بیروت را قانونی خواند


لبنان ورود مدیرعامل پیشین رنو - نیسان به بیروت را قانونی خواند

بیروت – ایرنا – وزارت امورخارجه‌ی لبنان اعلام کرد که «کارلوس غُصن» مدیرعامل پیشین شرکت نیسان – رنو وابسته به ژاپن و فرانسه به صورت قانونی وارد بیروت شده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای که سه شنبه شب در بیروت منتشر شد تاکید کرد: غصن دیروز (دوشنبه) از استانبول ترکیه وارد فرودگاه رفیق حریری بیروت شد و مدیرکل امنیت عمومی لبنان نیز ورود قانونی وی را تایید کرده است.

در این بیانیه آمده است: وزارت امورخارجه‌ی لبنان و فرانسه از نحوه‌ی خروج مدیرعامل پیشین نیسان – رنو از ژاپن و ورودش به استانبول و سپس بیروت و مسایل پشت پرده و مخفی آن اطلاع ندارند و این مسایل به خود وی مربوط می‌شود.

روزنامه‌ی الاخبار چاپ بیروت امروز (سه شنبه) نوشت: اتهام غصن که در چارچوب یک عملیات اطلاعاتی از یک زندان در ژاپن فرار کرد و به بیروت آمد اختلاس، پولشویی، سوء مدیریت و نقض امانت داری بوده است و به همین دلیل در نوامبر ۲۰۱۸ میلادی در توکیو بازداشت و زندانی شد.

این روزنامه افزود: قرار بود غصن فروردین ماه ۱۳۹۹ خورشیدی در ژاپن محاکمه شود و تحت نظارت امنیتی بود اما جزییات و کیفیت آزادی و آمدنش به لبنان مشخص نیست، ولی یک موسسه‌ی اطلاعاتی غربی به وی کمک کرده است.

در بیانیه وزارت امور خارجه لبنان آمده است: این وزارتخانه در خصوص بازداشت مدیرعامل پیشین نیسان – رنو ظرف یک سال گذشته چندین نامه به دولت ژاپن نوشت اما بی پاسخ ماند و پرونده‌ی غصن را به معاون وزیر امور خارجه‌ی ژاپن در سفر هفته‌ی گذشته‌اش به بیروت، تحویل داد.

در این بیانیه خاطرنشان شده که میان لبنان و ژاپن قراردادی برای همکاری قضایی و نیز مبادله ی متهمان وجود ندارد اما ۲ کشور منشور سازمان ملل در خصوص لزوم مبارزه با فساد را امضا کرده‌اند و مطابق با آن عمل می‌کنند.

وزارت خارجه لبنان در این بیانیه بر تداوم همکاری و روابط نیک بیروت - توکیو تاکید کرد.

شبکه‌ی تلویزیونی «ام تی وی» لبنان به نقل از منابع مطلع گزارش کرد که مدیرعامل پیشین شرکت نیسان – رنو پس از ورود به لبنان گفته است: من از عدالت فرار نکرده‌ام بلکه خودم را از ظلم و قربانی شدن در پای سیاست نجات دادم.

پدر و مادر غصن، لبنانی هستند که سال‌ها پیش به برزیل مهاجرت کردند و او متولد شهر «پورتو والیو» در برزیل است که تابعیت لبنانی، برزیلی و فرانسوی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا