38 خانوار گرفتار در جاده‌های برفی گلستان نجات یافتند


38 خانوار گرفتار در جاده‌های برفی گلستان نجات یافتند

گرگان - ایرنا - معاون امداد و نجات هلال احمر گلستان گفت: امدادگران این جمعیت شب گذشته 38 خانوار گرفتار در برف و کولاک جاده‌های کوهستانی این استان را نجات دادند.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی هلال احمر گلستان، سید رحیم میرکریمی اظهار داشت: این تعداد خانواده در قالب ۱۵۲ نفر در مسیر توسکستان به شاهرود در منطقه چال چالیان به دلیل بارش برف و لغزنده بودن جاده از ادامه مسیر بازمانده و قادر به حرکت نبودند.

وی افزود: این خودروها، نکات ایمنی برای تردد در جاده برفی را رعایت نکرده و فاقد زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی بودند.

وی توصیه کرد: با توجه به احتمال بارش برف در مناطق کوهستانی گلستان، لازم است رانندگان و مسافران برای تردد در این جاده ها از زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی استفاده کرده و سوخت کافی و لباس گرم به‌ همراه داشته باشند.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان چندی قبل به آمادگی و استقرار گروه های راهداری در جاده های استان اشاره کرد و گفته بود: این اداره کل برای تسهیل در آمد و شد خودروها در ۵۵ گردنه برفگیر استان به طول ۶۹۶ کیلومتر اقدام به تامین شن و نمک موردنیاز و انباشت آن در راهدارخانه‌ها کرده است.

وی اضافه کرد: تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان برای پاسخگویی در خصوص آخرین وضعیت راه ها به صورت شبانه روزی فعال است.

استان مرزی گلستان افزون بر پنج هزار کیلومتر بزرگراه، راه اصلی و فرعی درجه یک، دو و سه دارد که حدود یک هزار و ۵۲۱ کیلومتر آن کوهستانی و یا سخت گذر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی است