‌آبگیری سد مخزنی بفراجرد خلخال آغاز شد


‌آبگیری سد مخزنی بفراجرد خلخال آغاز شد

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: همزمان با سفر رئیس جمهور و وزیر نیرو به استان اردبیل سد مخزنی بفراجرد آبگیری شد.


عباس جنگی مرنی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این طرح با هدف جمع‌آوری و ذخیره سالانه حدود 5.4 میلیون مترمکعب آب رودخانه بفراجرد برای تامین آب شرب شهرستان خلخال به میزان 4.2 میلیون مترمکعب و 1.2 میلیون مترمکعب بخشی از حقابه‌های اراضی کشاورزی پائین دست طراحی شده است.
وی حجم کل مخزن این سد را 6.9 میلیون مترمکعب و حجم تنظیمی را 5.4 میلیون مترمکعب اعلام و خاطرنشان کرد: طول تاج 410 متر و عرض تاج نیز 8 متر است و حجم بدنه سد با عملیات خاکی 658 میلیون مترمکعب است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل نوع سد را سنگریزه‌ای با هسته رسی قائم اعلام کرد و گفت: اعتبار هزینه شده برای این سد 729 میلیارد ریال می باشد.

همچنین همزمان با سفر رئیس جمهور آبگیری سد مخزنی تازه کند گرمی آغاز شد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: همزمان با سفر رئیس جمهور و وزیر نیرو به استان اردبیل عملیات آبگیری سد مخزنی تازه کند گرمی آغاز شد.
عباس جنگی مرنی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اهداف اجرای سد مخزنی تازه کند گرمی تامین آب شرب، صنعت، محیط زیست و بهبود اراضی منطقه تا 3.6 میلیون مترمکعب است که با توجه به کمبود شدید آب شرب در منطقه قرار است از این رقم 1.2 میلیون مترمکعب برای شرب اختصاص داده شود.
وی با بیان مشخصات فنی طرح خاطرنشان کرد: حجم کل مخزن 7.4 میلیون مترمکعب و حجم تنظیمی این سد با هسته رسی 8.5 میلیون مترمکعب است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل طول تاج این سد را 314 متر و عرض آن را 8 متر اعلام کرد و گفت: حجم بدنه سد 550 میلیون مترمکعب است.
جنگی مرنی افزود: اعتبار هزینه شده به سد تازه کند گرمی 770 میلیارد ریال می‌باشد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)