برای دوقلوزایی چه باید کرد


چگونه می توان دوقلو داشت ؟ تمام روش های پیشنهادی برای دوقلو دار شدن، دوقلودار شدن مزایای خود را دارد. اگر به دنبال دوقلو شدن فرزندتان هستید، هیچ راه صددرصد قطعی وجود ندارد اما روش هایی وجود دارد که می تواند احتمال دوقلوباردار شدن را افزایش دهد.

برای دوقلوزایی چه باید کرد

برای دوقلوزایی چه باید کرد
برای دوقلوزایی چه باید کرد
چگونه می توان دوقلو داشت ؟ تمام روش های پیشنهادی برای دوقلو دار شدن، دوقلودار شدن مزایای خود را دارد. اگر به دنبال دوقلو شدن فرزندتان هستید، هیچ راه صددرصد قطعی وجود ندارد اما روش هایی وجود دارد که می تواند احتمال دوقلوباردار شدن را افزایش دهد.

چه عواملی احتمال دوقلو زایی را افزایش می دهد؟

سابقه‌ی خانوادگی‌تان
سبک زندگی
تعداد بچه‌هایی که دارید
سن مادر
اهل کجا هستید
درمان‌های باروری
وزن
سن بالا در بارداری به این مسئله کمک می کند. به دلیل افزایش سن زن، تخمدان در هر ماه بیش از یک تخمک تولید می کند. این مسئله به دلیل نوسان استروژن می باشد. مطالعات نشان می دهد بارداری دوقلو معمولا در بین خانم هایی که بالای 35 سال باردار می شوند بیشتر است. اما این بارداری منجر به دوقلوهای ناهمسان می شود.

آیا دوقلوها شایع هستند؟

پیشرفت های تکنولوژیکی کشف کرده اند که این امر بسیار رایج است که بیش از یک جنین داشت و یا کاشته شود، اما اکثرا تنها یک جنین پایدار باقی و زنده می ماند.

سابقه‌ی خانوادگی

سابقه‌ی خانوادگی مادر مهم است نه پدر. در واقع اگر شوهر شما در خانواده‌ی خودش هم دو قلو داشته باشد تأثیری در دو قلو زایی شما ندارد. این قضیه فقط به مادر بستگی دارد چون مادر است که تخمک را تولید می‌کند بنابراین اگر مادر یا خواهر شما دو قلو داشته باشند احتمال اینکه شما هم دو قلو حامله شوید بیشتر می‌شود.

برای دوقلو باردار شدن چه باید کرد

برای دوقلوزایی چه باید کرد
قومیت
قومیت، عامل دیگری است که می­تواند شانس بارداری دوقلو را بالا ببرد. احتمال بارداری دوقلو در زنان سیاه پوست بیشتر از زنان سفید پوست است. همچنین شانس چندقلو شدن فرزندان زنان آسیایی و آمریکای لاتین کمتر از شانس زنان سفیدپوست است. بیشترین میزان بارداری دوقلو در آفریقای مرکزی، به ویژه مردم یاروبا با نرخ 18 نوزاد دوقلو از هر هزار تولد به چشم می­خورد. نرخ تولد دوقلوها در آسیا و آمریکای لاتین کمتر از 8 از 1000 است.
اهل کجایید
در اروپای غربی از هر ۶۰ حاملگی یکی دوقلو است در حالی که در جنوب شرقی آسیا این آمار خیلی کمتر است. در نیجریه اما از هر ۲۰ تا ۳۰ حاملگی یکی دوقلو است. هنوز تئوری قابل قبولی برای توضیح این واقعیت وجود ندارد اما اگر شما یک نیجریه‌ای باشید و در خارج از نیجریه حامله شوید احتمال اینکه دوقلو حامله شوید از اینکه در خود نیجریه حامله شوید کمتر است. بنابراین شاید به رژیم غذایی و اقلیم ربط داشته باشد.
وزن به گفته برخی محققان زنانی که شاخص حجم بدنشان (BMI) بالاتر است، شانس بیشتری در بارداری دوقلو دارند. BMIبالاتر از 25، اضافه وزن در نظر گرفته می­شود و BMI30 و بالاتر از آن چاقی محسوب می­شود. زنانی که پیش از حاملگی چاق بوده ­اند شانس بسیار بیشتری در بارداری دوقلوهای غیرهمسان دارند با این حال پزشکان به خانم­هایی که قصد دوقلو باردار شدن دارند، افزایش وزن را توصیه نمی­کنند.

دوقلو شدن جنین یا دوقلو باردار شدن چطور اتفاق می افتد؟

اگر شما مشتاق داشتن دو نوزاد هستید پس مهم است که بدانید دوقلوها چقدر ساخته می شوند. دو نوع دوقلو وجود دارند، هم سان و غیرهم سان:دو قلوهای همسان زمانی شکل می گیرند که یک تخمک با یک اسپرم بارور می شود و سپس به دو جنین مجزا تقسیم می شود. دوقسمت دقیقا تمام اجزای ژنتیکی و ساختار ژنتیکی را به طور یک سانی دارد. دوقلوهای همسان همچنین جفت خود را به اشتراک می گذارندو دو قلوه ای غیرهم سان از دو تخم جداگانه که دو اسپرم جداگانه دارند شکل گرفته می شوند. این دوقلوها منحصر به فرد هستند و هیچ ترکیب ژنتیکی یک سانی ندارند. هر کودک با یک جفت تغذیه می شود و هر قل جفت خودش را خواهد داشت.

در مورد دوقلوها در خانواده ها چطور؟

برای دوقلوزایی چه باید کرد
دوقلوها در خانواده ها ارثی هستند. اما استعداد ژنتیکی برای داشتن دوقلو فقط برای مادر صادق است.هر زنی می تواند دوقلوهای همسان داشته باشد و سابقه خانوادگی آن ها نقشی در این کار نداشته باشد. دوقلوزایی چگونگی حاملگی و دوقلو باردار شدن

فاکتور شانس داشتن دوقلو چیست؟

در حال حاضر در استرالیا 1/6% از همه بارداری ها چند تولدی هستند و از این میزان، 98% دوقلو هستند. دوقلوها یک بار در هر هشتاد و نه زایمان اتفاق می افتد. اکثر دوقلوها که متولد می شوند غیرهم سان هستند و نتیجه دو عدد تخمک هستند. برخی از دوقلوها خیلی شبیه هم هستند اما برخی از آن ها کمی باهم شباهت دارند در حالی که بقیه ممکن است حتی کوچک ترین شباهتی باهم نداشته باشند.
دوقلو باردار شدن چگونه ممکن است؟ چه چیزی باعث افزایش بارداری دوقلو خواهد شد؟

راههایی برای افزایش شانس دو قلو باردار شدن

برخی از روش های برای این که شانس خود را برای دوقلو باردار شدن افزایش دهید، پیشنهاد شده است که به بعضی از آن ها در ادامه اشاره می شود. از مواد لبنی استفاده کنید. قرص های ضدبارداری را متوقف کنید. در صورتی که در دوران شیردهی باردار شوید شانس بیشتری برای دوقلوزایی دارید. همسرتان از مواد غذایی سرشار از روی استفاده کند. بین زمان های بارداری خود فاصله مناسبی قرار دهید. روش IVF برای درمان ناباروری است و در موفقیت آن عوامل زیادی دخیل هستند و قضیه به همین سادگی‌ها نیست.
‌در ضمن بارداری ۲ یا چند قلویی آن‌طور که شما فکر می‌کنید نیست؛ رحم هر خانمی فضای محدودی دارد و اگر قرار باشد به جای یک جنین دو یا چند جنین در آن رشد کنند مطمئنا مادر و جنین‌ها در شرایط سخت‌تری قرار می‌گیرند. IVF یا لقاح مصنوعی نوعی تکنولوژی کمک به باروری است و شامل استفاده از مداخله پزشکی برای باردار شدن است. ممکن است زنانی که از IVF استفاده می کنند برایشان داروهای افزایش احتمال باروری پیش از انجام عمل IVF تجویز شود تا شانس آنها برای باردار شدن افزایش یابد. برای انجام عمل IVF، تخمک زن و اسپرم مرد پیش از انجام لقاح از آنها گرفته می شود و لقاح در محیط آزمایشگاه صورت می گیرد و رویان تشکیل می شود. رویان در واقع همان جنین است که از لحظه لقاح تا پایان هفته هشتم بارداری به آن رویان گفته می شود و پس از این مدت جنین نامیده می شود.

چه شرایطی باعث دوقلو باردار شدن می شود؟

باردار شدن در زمانی که قرص ضد بارداری مصرف می کنید: این مساله می تواند میزان شیوع را در زنان افزایش می یابد ، سعی کنید درست بعد از توقف قرص آن را تصور کنید. نظریه این است که برای دو چرخه اول بدن زن از طریق فاز تنظیم مجدد هورمونی حرکت می کند. سابقه داشتن دوقلو: احتمال آبستن شدن دوقلو در زنانی که قبلا آن ها را داشته اند بالاتر است. بالا بودن شاخص توده بدنی ( BMI ) یا چاقی: برخی از محققان ادعا می کنند که زنی که اضافه وزن دارد، بیش از 30 درصد شانس بیشتری دارند اما این یک توصیه سالمی نیست. زنان قد بلند بیشتر احتمال داشتن دوقلو را دارند:
اما کاری وجود ندارد که شما بتوانید در مورد قد خود انجام دهید.
دوقلوزایی در زنان قدبلند شانس دوقلو باردار شدن در زنان با قد بلند تغذیه ای برای دوقلو باردار شدن
خوردن صدف توسط مرد و اسید فولیک توسط زن :
قبل از اینکه اقدام کنید، قرص اسید فولیک بخورید و همسر خود را تشویق کنید تا کمی صدف بخورد. افسانه ای در مورد صدف وجود دارد که بدون پایه و اساس نیست ؛ صدف روی زیادی دارد و این به تولید اسپرم کمک می کند. هر چه اسپرم بیشتری داشته باشد احتمال آن بیشتر است که بتواند یک یا دو تخمک را بارور کند. توصیه می شود مردان 14 میلی گرم در روزمکمل بخورند. سبزیجات برگ سبز، غلات، نان، دانه ها و آرد نخودچی همگی از منابع عالی روی هستند. خودتان دوقلو بوده باشید: مادرانی که دوقلو هستند احتمال دارد دوقلو داشته باشند. هیچ نفوذی از طرف مرد وجود ندارد، تنها مادر مهم است اما به نظر می رسد که پدران ممکن است این ژن دوقلویی را به دخترانشان منتقل کنند. شیر دادن به کودک بزرگتر تا کودک نوپای خود را حفظ کنید: زنانی که ترشح پرولاکتین دارند و شیر می دهند احتمال بیشتری دارند که دوقلو داشته باشند. ژن دوقلوزایی دوقلو باردار شدن با روش های طبیعی

بهترین راه برای باردار شدن دوقلو به طور طبیعی:

برای دوقلوزایی چه باید کرد
اگر می خواهید روش طبیعی دوقلوها را بدون متوسل شدن به هر درمانی امتحان کنید ، این گزینه ها را امتحان کنید :
1. مصرف محصولات لبنی: خوردن محصولات لبنی با حاملگی چندقلویی مرتبط است.زنانی که لبنیات مصرف می کنند پنج برابر شانس بیشتری دارند.برخی از دانشمندان بر این باورند که این تنها محصولات لبنی نیست، بلکه هورمون های رشد موجود در شیر است که به داشتن دوقلو کمک می کند.
2. سیب زمینی شیرین بخورید : سیب زمینی شیرین وحشی تخمدان را تحریک می کند که منجر به انتشار بیش از یک تخمک برای تخمک گذاری می شود.بنابراین شانس شما برای داشتن دوقلو را افزایش می دهد. زنان آفریقایی شانس بیشتری برای داشتن دوقلو دارند، زیرا آن ها این را به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود مصرف می کنند و قبیله یوروبا در غرب آفریقا بالاترین نرخ دوقلو را دارد.دیگر غذاهای غنی از پروتئین با خاصیت تحریک بیش تخمک گذاری سویا ، توفو، گندم کامل و دانه های کامل هستند. سیبزمینی برای بارداری نقش تغذیه در دوقلو باردار شدن عوامل موثر در دوقلو باردار شدن
3. قرص های کنترل بارداری را ترک کنید: قرص های کنترل بارداری نقش مهمی ایفا می کنند. وقتی که داروی کنترل باروری می خورید، بدن شما کمی زمان می برد تا ریتم طبیعی خود را پیدا کند این باعث می شود که بدن یک شار هورمونی بالاتری داشته باشد.
. بین بارداری ها فاصله بدهید: برای بالا بردن شانستان فاصله کافی بین بارداری ها را داشته باشید. حاملگی دوقلو دوقلو باردار شدن با ترفندهای موثر

داشتن بهترین حالت رابط جنسی برای داشتن دو قلو:

اگر چه داشتن دو کودک در دستان شما نیست، اما ممکن است برخی از موقعیت های جنسی احتمال داشتن آن ها را افزایش دهند.
1. موقعیت ورود عقب: هم چنین به سبک داگی هم معروف است که در آن زن با خم کردن زانوها و همسرش از پشت به او نفوذ می کند. در این حالت، این زوج قادر خواهند بود که دوقلوها را ایجاد کنند زیرا به دهانه رحم بیشتر نزدیک است. رابطه جنسی برای بارداری بهترین حالت رابطه جنسی برای دوقلو باردار شدن نحوه رابطه زناشویی برای دوقلو باردار شدن
2. وضعیت ایستاده: این یک سبک دیگر از داگی است که در آن شانس نفوذ عمیق وجود دارد.
3. موضع مبلغ: موقعیت برتر برای اسپرم ها که کمک می کند تا به راحتی به تخمک وارد شود و بهترین موقعیت جنسی برای تولید دوقلوها است.
4. پهلو به پهلو: در اینجا، شریک از پشت وارد می شود و در این موقعیت اسپرم به دهانه رحم زن نزدیک می شود.
برای دوقلوزایی چه باید کرد

مشاهده : مقالات پزشکی و بهداشتی

بازدید : 10

این مطلب را به اشتراک بگذارید و در گوگل محبوب کنید

برای دوقلوزایی چه باید کرد برای دوقلوزایی چه باید کرد




حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی