تولید سالانه یک‌هزار درب ضدسرقت در سلماس


تولید سالانه یک‌هزار درب ضدسرقت در سلماس

ارومیه- ایرنا- مدیر شهرک صنعتی سلماس گفت: این شهرستان با داشتن واحدهای تولیدی درب‌های ضد سرقت و تولید سالانه بیش از یک هزار درب از این نوع، قطب تولید این محصول در کشور است.

علی اکبر خرسندی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شهرک صنعتی سلماس، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وجود چهار کارخانه بزرگ تولید درب ضدسرقت در این شهرک افزود: علاوه بر این، ١١ واحد تولیدی بزرگ، کوچک و متوسط در شهرک صنعتی و ٣٠ واحد کارخانه متوسط و کارگاه کوچک نیز در سطح شهرستان در این زمینه در حال فعالیت است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با فعالیت این تعداد واحد تولیدی بزرگ و کوچک برای یک‌هزار و ٢٠٠ نفر به صورت مستقیم و حدود پنج هزار نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.

وی ادامه داد: این کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی بیش از یک هزار درب ضد سرقت و درب داخلی را تولید و علاوه بر تامین نیازهای داخلی محصول خود را به کشورهای ارمنستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان، عراق، افغانستان نیز صادر می‌کند.

وی با بیان اینکه حدود یک‌هزار میلیارد ریال برای راه‌اندازی این واحدهای تولیدی درب در این شهرستان سرمایه‌گذاری انجام شده است افزود: سالانه حدود ۳۰ هزار دلار ارزآوری توسط این واحدهای تولیدی صورت می‌گیرد.

«خرسندی»، با اشاره به تعداد واحدهای تولیدی فعال و نیمه فعال این شهرستان نیز اظهار داشت: ٧۵ واحد تولیدی در این شهرستان وجود دارد که ۶١ واحد بزرگ صنعتی، ٩ واحد کارگاهی و پنج واحد خدماتی است.

مدیر شهرک صنعتی سلماس افزود: ١٧ واحد از این تعداد راکد هستند که این واحدها در بخش‌های ١۴ واحد صنعتی بزرگ، ٢ واحد کارگاهی و یک واحد خدماتی فعالیت داشتند.

وی نبود تسهیلات مناسب بانکی، مدیریت نامناسب برخی واحدهای تولیدی، تامین ماشین‌آلات تولیدی و استفاده نشدن از علوم روز را از عمده‌ترین مشکلات واحدهای راکد تولیدی در این شهرستان عنوان کرد.

شهرستان سلماس یک شهرک صنعتی دارد و در ۸۵ کیلومتری ارومیه قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا