برای انتصاب باقری کنی لابی کردم / تعهد اخلاقی و شرعی به رئیسی دارم


برای انتصاب باقری کنی لابی کردم / تعهد اخلاقی و شرعی به رئیسی دارم

محمدجواد لاریجانی با تبریک انتصاب باقری کنی به عنوان رئیس جدید ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: برای آمدن ایشان لابی کردم.

به گزارش مشرق، محمدجواد لاریجانی در مراسم تودیع خود و معارفه باقری کنی به عنوان رئیس جدید ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: تحول قوه قضائیه تحول اندیشیده شده و مبارکی است.

وی افزود: دوستان می‌دانند که بنده سه سالی است که در رابطه با تحول صحبت کردم. البته بنده به اینکه چه کسی جایگزین بنده شود حساس بودم.

بیشتر بخوانید:

علی باقری معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضاییه شد

نسبت من به این سمت نسبت مادر به فرزند است و چهار مؤسسه تأسیس کردیم.

لاریجانی به دستاوردهای خود در این مدت اشاره کرد و گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس، ستاد حقوق بشر و دفتر مطالعات وزارت خارجه اینها فرزندان اجتماعی و سیاسی بنده هستند.

وی با تبریک انتصاب باقری کنی به عنوان رئیس جدید ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت:مدت زیادی لابی کردم تا باقری کنی به اینجا بیاید.

لاریجانی تصریح کرد: فعالیت‌های حقوق بشری قوه قضائیه از زمان آقای یزدی است. پیشنهاد تشکیل ستاد حقوق بشر از اواخر دوره کاری یزدی مطرح شد و در زمان مرحوم شاهرودی رنگ و بوی قانونی هم گرفت. در دوره دوم آیت الله شاهرودی ستاد حقوق بشر به یک نهاد فراقوه ای ارتقا پیدا کرد و وزرایی هم عضو آن شدند.

بازوان این ستاد نهادهای مختلفی از جمله نیروی انتظامی، وزارت امور خارجه و اطلاعات و غیره را دارد.

لاریجانی با بیان اینکه ستاد حقوق بشر یک نهاد مهمی است گفت: در دوره آیت الله آملی لاریجانی ستاد وسعت بیشتری داشت و با تاکید آیت الله لاریجانی توسعه محتوایی هم داشت.

دبیر سابق ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: یکی دیگر از وظایف ستاد حقوق بشر قوه قضائیه پاسخ به برخی مطالب است. پاسخ‌ها باید جنبه سیاسی و بین المللی در دوره جدید پیدا کند.

وی ادامه داد: ستاد حقوق بشر شأن خود را دارد. باقری کنی هم دبیری ستاد حقوق بشر و هم معاونت امور بین الملل را دارد. از اقای رئیسی تشکر ویژه بابت حمایت‌های ایشان از ستاد حقوق بشر دارم.

من تعهد شرعی و اخلاقی جهت حمایت از ایشان دارم شرعی از این جهت که ایشان منصوب ولی فقیه هستند و اخلاقی هم بابت اینکه سالهای سال با ایشان رفیق هستم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...