به آباژور رأی دهید!!


به آباژور رأی دهید!!

آیا این سؤال برای کسانی که پشت پرده ساخت این برنامه‌ها قرار دارند مطرح نمی‌شود که یکی از اصول اصلی مصاحبه با افراد هویت آنها است.

به آباژور رأی دهید!!

محمد جلالی، عصر ایران- تلویزیون ایران هر از چندگاهی دست به اقداماتی می‌زند که تعجب همگان را بر‌ می انگیزد!

در آخرین اقدام و در برنامه «هرکی شما بگین» از شبکه اول سیما با اجرای «مهران رجبی» از یک نماینده دعوت شد تا در مورد مسائل پیدا و پنهان نمایندگی از او پرسیده شود اما آنچه که قابل بحث می‌باشد این است که چرا تلویزیون ایران اصرار دارد همیشه حرکاتی عجیب را به تماشاگران خود نشان دهد؟

در این برنامه با قاب‌هایی چهره نماینده مجلس پوشانده شد و صدای آن تغییر یافت به گونه‌ای که شنیدن نظرات نماینده مجلس به دلیل تغییرات صدایی بسیار سخت و غیر قابل فهم بود.

البته استدلال تلویزیون این بود که چون آن فرد کاندیدای نمایندگی مجلس است نمی‌توان او را معرفی کرد.

این اولین اقدام تلویزیون ایران نیست!

این رسانه برای اینکه بتواند بسیاری از سریال‌ها و فیلم‌های خارجی را نشان دهد دست به اقدامات سانسوری متفاوتی می‌زند که در میان مردم به سانسورهای آباژوری معروف شده است به گونه‌ای که وقتی یک فیلم یا سریال خارجی را مشاهده می‌کنید شما انواع و اقسام آباژورها را در یک اتاق می‌بینید! آباژورهایی که ایده طراح صحنه نیست بلکه متفکر ایرانی برای اینکه بتواند صحنه را به تصویر بکشد سعی کرده از آن با کج سلیقگی و تکرار بهره بگیرد!

همین چند وقت پیش بود که فیلم ایرانی- هندی «سلام بمبئی» از شبکه «I FILM» پخش شد و برای اینکه بتوانند برخی دیالوگ‌ها را تغییر دهند کل فیلم و حتی صدای بازیگران ایرانی را دوبله کردند!!

اما در این بین یک سؤال مطرح است و آن اینکه هدف حضور نماینده بی‌نام و نشان در این برنامه چه بود؟

در حین پخش این برنامه بارها زیر نویس شد که نماینده در این باره اطلاع کامل دارد و با رضایت او تصاویر اینگونه پخش شده است.

اگر قرار باشد هیچ اسمی از شما برده نشود و فقط نظراتتان بیان گردد و حتی با بیان اسم شهر یا استان، صدای بوق شنیده شود هدف آن نماینده چه بود؟

البته آن نماینده می‌تواند در دیگر رسانه‌ها و یا از طریق شبکه‌های اجتماعی ادعا کند که آن فرد مرموز با کت و شلوار خودش بوده و مردم هم می‌توانند با خیال راحت در کارزار انتخابات به او رأی دهند! و شاید بد نباشد که در تبلیغات انتخاباتی گفته شود من همان آباژوری هستم که حقایق را گفتم و شما خندیدید!

از طرفی آیا این سؤال برای کسانی که پشت پرده ساخت این برنامه‌ها قرار دارند مطرح نمی‌شود که یکی از اصول اصلی مصاحبه با افراد شناسایی آنها می‌باشد.

بیننده چگونه باور کند که آن فرد با انگشتر عقیق، با کت و شلوار و صدایی تغییر یافته یک نماینده صادق است و قرار است زندگی او به چالش کشیده شود؟
_________________________________

پوشاندن چهره نماینده مجلس در تلویزیون با سبک آباژور (فیلم)
_________________________________

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا