فراهم شدن فروش اقساطی گوشی تلفن همراه توسط ایرانسل و همراه اول


فراهم شدن فروش اقساطی گوشی تلفن همراه توسط ایرانسل و همراه اول

همراه اول، ایرانسل و پست بانک در راستای «حمایت از تولید و توسعه زیست‌بوم تلفن همراه هوشمند تولید داخل» تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

فراهم شدن فروش اقساطی گوشی تلفن همراه توسط ایرانسل و همراه اول

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم امضای تفاهم‌نامه «طرح حمایتی ارتقا سهم بازار گوشی هوشمند تولید داخل» که همکاری در راستای شتابدهی و توسعه سهم بازار و زیست بوم تلفن همراه هوشمند تولید داخل است، با راهبری و نظارت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد. این تفاهم‌نامه به سمت ایجاد و توسعه شبکه فروش و بستر واگذاری اقساطی تلفن همراه هوشمند ایرانی به کاربران می‌رود.

بر اساس این تفاهم‌نامه که معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات، مدیریت و نظارت اجرای آن را بر عهده دارد، با تشکیل یک صندوق ۲۰۰ میلیارد تومانی توسط پست بانک و بانک مرکزی، اعتبار لازم برای خرید قسطی گوشی تلفن همراه ایرانی از طریق اپراتور‌ها فراهم می‌شود و همراه اول و ایرانسل و پست‌بانک از تولید و عرضه گوشی تلفن همراه توسط تولیدکنندگان ایرانی حمایت می‌کنند.

اپراتور‌های همراه اول و ایرانسل در راستای اهداف این تفاهم نامه و برنامه‌های شورای راهبری که ریاست آن بر عهده معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است، متعهد شده اند اقداماتی نظیر «پیش خرید تلفن همراه هوشمند به تعداد مورد تأیید شورای راهبری از تولیدکننده‌های مورد تأیید معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات»، «راه اندازی سامانه فروش به صورتیکه تعاملات بین بانک و اپراتور از این بستر انجام پذیرفته و فعالیت‌ها و درخواست‌ها قابل پیگیری باشند»، «همکاری با تولیدکنندگان به منظور تشکیل کمپین و برنامه پیش فروش» و «ارائه بسته‌های افزایشی به صورت باندل شده با گوشی این طرح و تحویل محصول نهایی به مشتری پس از انجام فرآیند‌های بانکی» انجام دهند.

بر اساس این گزارش، پست بانک ایران به عنوان بانک عامل نیز متعهد شد که اقدامات لازم برای دریافت خط اعتباری از بانک مرکزی و تخصیص اعتبار به اپراتور‌ها انجام داده و ضمن ارائه خدمات لازم به اپراتور‌های تلفن همراه، سامانه اعتبارسنجی را نیز ایجاد و در انجام فرآیند‌های اجرایی همکاری کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟