جایگاه زنان در جامعه مغفول مانده است


جایگاه زنان در جامعه مغفول مانده است

شهرری - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: مقام و جایگاه زن به عنوان حقیقتی بزرگ و نورانی در جامعه مورد غفلت قرار گرفته است.

حجت الاسلام علی اصغر سهرابی روز چهارشنبه در همایش مبلغات فاطمی استان تهران با موضوع زن مسلمان محور تحولات اجتماعی که در تالار شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد، اظهار داشت: امروز بسیاری از مشکلات جامعه به دلیل تبیین نشدن جایگاه زنان، فقدان فضا و قالب مناسب برای فعالیت بانوان بروز کرده است.
وی خاطر نشان کرد: در زمینه نقش و جایگاه زنان سخنان شعاری زیادی مطرح شده در حالیکه جملاتی از امام راحل در این رابطه وجود دارد که به عمق این جملات پی نبرده ایم و تبدیل به شعر شده است.
این مسئول با اشاره به فرمایش امام راحل که فرمودند؛ «شما بانوان رهبران این نهضت هستید» و یا فرمایش مقام معظم رهبری؛«کلید تداوم این نظام و انقلاب به دست بانوان است»، افزود: این جملات ارزشمند بیانگر عمق نگاه رهبران به بانوان است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران ادامه داد: در راستای تفهیم فرمایشات رهبری و امام راحل در حوزه زنان، این قشر باید پیام ها را در جامعه ترویج و تحقق دهند و بر اساس یک نظام فکری و دین شناسی عمیق، عمق این جملات فهم شود.
وی تصریح کرد: تشکیل جمهوری اسلامی و رسیدن به این مسیر و ادامه آرمان‌ها همگی به نقش آفرینی بانوان بستگی دارد.
سهرابی با اشاره به اینکه کلید واژه‌های امام و رهبری در حوزه بانوان مبانی هستی شناسی و دین شناسی هستند، گفت: رهبرانمان با توجه به نگاهی که نسبت به عالم هستی و دین دارند این گونه جملات را بیان کرده اند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران تاکید کرد: با توجه به اینکه در جامعه اسلامی که رهبر و ولایت فقیه محور آن جامعه هستند، نقاط روشن باید توسط ایشان ترسیم شود.
سهرابی گفت: عزم و اراده بانوان برای تحقق اهداف و آرمان‌هایشان؛ به تلاش و اهتمام این قشر بستگی دارد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران اظهار داشت: اگر بانوان در این شرایط اقتصادی صبر داشته باشند جامعه نیز صبر پیشه خواهد کرد، مهم‌ترین اولویت گفت و گو با مخاطبان فهم از جایگاه زنان و سخن گفتن از امید و راهکار در سخت‌ترین شرایط باشد.
سهرابی در پایان به حماسه ۹ دی اشاره کرد و گفت: ایام الله نهم دی ماه باید برای همگان بازگو شود.
فرزند شیخ زکزاکی در ادامه این همایش به وضعیت وخیم پدرش اشاره کرد و گفت: وضعیت شیخ زکزاکی به دلیل جنایت حکومت نیجریه وخیم است، شیخ برای حکومت نیجریه یک خطر به شمار می رود، چرا که با ظلم و فساد مبارزه می کند.
سهیلا زکزاکی افزود: امروز همه مسلمانان به ویژه زنان در ترویج فرهنگ دینی و قرآنی اهتمام بورزند تا اسلام به همه جهان منتقل شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان