مصرف 99 درصد بودجه عمرانی هرات در سال 98


مصرف 99 درصد بودجه عمرانی هرات در سال 98

رئیس اداره اقتصاد هرات با بیان اینکه مشخص تخصیص بودجه همچنان ادامه داد، گفت: 99 درصد بودجه عمرانی هرات در سال مالی 98 مصرف شده است.

«ناهید رحمتی» رئیس اداره اقتصاد ولایت هرات در گفتگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس با اشاره به فعالیت‌های این اداره برای ایجاد تحول اساسی و به مصرف رساندن بودجه در این ولایت گفت: بودجه سال 1398 ولایت هرات که از مرکز افغانستان به هرات رسیده بود 4 میلیارد و 758 میلیون افغانی بود که بیش از 99 درصد آن مصرف شده است.

وی افزود: در سال جاری با مصرف بودجه عمرانی در هرات، پروژه‌های ساخت شاهراه‌های ارملک لامان، هرات– چشت، پروژه ساخت قطعه چهارم خط آهن هرات – خا ، ساخت دیوارهای محافظتی در شهر، کانال‌های آبی در مناطق مختلف نیز از سوی ادارات مربوطه طرح و عملی شده است.

رئیس اداره اقتصاد هرات گفت: در سال جاری در برنامه‌های این اداره 160 پروژه در ولایت هرات در بخش‌های مختلف در نظر گرفته شده بود که از این میان 60 پروژه به صورت کامل اجرائی شده است و 100 پروژه دیگر نیز در حال اتمام هست.

وی بیان داشت: طرح‌ها و برنامه‌های این اداره برای ایجاد پروژه‌ها و رفع نیازمندی‌های شهروندان در هرات برای سال جاری از سوی این اداره تدوین شده و برای ایجاد 250 پروژه تازه به هزینه 6 میلیارد افغانی بودجه اسناد و برنامه ها به مرکز کشور برای اجرائی شدن آن در سال جدید ارسال شده است.

رحمتی تاکید کرد: یکی از مشکلات این اداره برای به اتمام رسیدن پروژه‌ها در وقت تعیین شده، نرسیدن بودجه است که بارها این موضوع با مقامات مرکزی در میان گذاشته و خواستار تسریع در تخصص بودجه شده‌ایم.

رئیس اداره هرات ادامه داد: ناامنی و برخی از چالش‌های اجتماعی در سال جاری سبب شد تا 8 پروژه در شهرستان‌ها متوقف شود و این پروژه ها تاکنون آغاز نشده است.

«جیلانی فرهاد» سخنگوی والی هرات در این رابطه گفت: تاکید اداره محلی هرات بر اجرائی شدن پروژه ها در وقت تعیین شده است و تلاش داریم تا در سال جدید پس از بررسی و نیازمندی‌های مناطق مختلف بخصوص مناطق محروم ولایت هرات نیز پروژه های اساسی را اجرائی کنیم.

/انتهای پیام/

مصرف 99 درصد بودجه عمرانی هرات در سال 98
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس