37 پروانه تولید صنایع‌دستی در اسکو صادر شد


37 پروانه تولید صنایع‌دستی در اسکو صادر شد

تبریز- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از صدور تعداد 37 پروانه تولیدی صنایع‌دستی در شهرستان اسکو در سال جاری خبر داد.

مرتضی آبدار روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه شهرستان اسکو به‌ واسطه وجود روستاهای هدف گردشگری مانند کندوان، عنصرود، گنبرف مورد توجه بخش عمده‌ای از گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد، افزود: اسکو در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری ظرفیت‌های بالایی دارد و می‌توان با اقدامات مناسب در راستای ارتقای کمی و کیفی تولید صنایع‌دستی اشتغال را رونق بخشید.

وی با اشاره به اینکه رونق صنایع‌دستی عاملی برای احیای روستاهای این منطقه، جلوگیری از مهاجرت از روستا به شهر، توسعه اقتصاد بدون وابستگی به نفت و افزایش ارزآوری است، اظهار داشت: ترغیب و تشویق ساکنان اسکو به تولید و فروش صنایع‌دستی اصیل منطقه برای رونق اقتصاد این شهرستان بسیار مؤثر خواهد بود.

آبدار با اشاره به فعالیت مستمر و مؤثر واحدهای تولیدی صنایع‌دستی در اسکو، اضافه کرد: در یک سال اخیر ۳۵ پروانه تولید انفرادی و ۲ پروانه تولید کارگاهی در اسکو صادر شده است و نیز ۵۵ پروانه تولید انفرادی و ۳ پروانه تولید کارگاهی این شهرستان نیز تمدید شده است.

وی ادامه داد: در طول این مدت ۳۵ فقره کارت شناسایی هنرمندان صنایع‌دستی نیز صادر و ارائه‌ شده است.

آبدار به تسهیلات اعطاء شده در زمینه صنایع‌دستی اشاره و اضافه کرد: یکی از حمایت‌های دولت در بخش هنرهای سنتی و صنایع‌دستی اعطای تسهیلات بانکی برای پشتیبانی از این هنر است که در این راستا مبلغی بالغ‌ بر یک میلیارد ریال از محل طرح تسهیلات مشاغل خانگی اعطا شده است.

وی خاطرنشان کرد: اسفنجان، دیزج امیرمدار، خاصه لر و مهدینلو چهار روستایی هستند که به عنوان روستای هدف صنایع دستی شهرستان اسکو معرفی شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روزای بچگی