برگزاری مسابقات لباس اجتماع‌محور زنانه با رویکرد ایرانی اسلامی در چهارمحال و بختیاری


برگزاری مسابقات لباس اجتماع‌محور زنانه با رویکرد ایرانی اسلامی در چهارمحال و بختیاری

معاون دانشجویی - فرهنگی مرکز علمی کاربردی پیام شهرکرد از اجرای مسابقات لباس اجتماع‌محور زنانه با رویکرد ایرانی اسلامی خبرداد و گفت: قصد داریم چهارمحال‌وبختیاری را با توجه به پتانسیل‌هایش به قطب طراحی دوخت کشور تبدیل کنیم

ایمان اسدی در گفت ‌و گو با ایسنا، از آغاز این مسابقات از امروز خبر داد و گفت: این مسابقات طی دو روز ۱۱ و ۱۲ دی‌ماه توسط ۳۲ گروه ۳ نفره که در مجموع ۹۶ شرکت کننده را تشکیل می‌دهد، در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در این مسابقات ۷ نفر به عنوان داور، ۸ نفر به عنوان هیئت نظارت و ۲۰ هیئت اجرایی فعالیت دارند که شرکت کنندگان از هنرآموزان، دانش‌آموزان و دانشجویان آموزشکده فنی دختران شهرکرد، آموزشکده فنی دختران جونقان، آموزشگاه‌های آزاد تحت نظارت اداره کل فنی حرفه‌ای استان، اتحادیه صنف خیاط شهرکرد، مدارس اداره‌کل آموزش و پرورش استان و مرکز علمی کاربردی تعاونی پیام شهرکرد هستند.

دبیر اجرایی مسابقات لباس اجتماع‌محور زنانه با رویکرد ایرانی اسلامی با بیان اینکه مرکز علمی کاریردی تعاونی پیام شهرکرد مجری این برنامه است، تصریح کرد: این قبیل مسابقات معمولا درون آموزشگاهی برگزار می‌شد و برپایی مسابقات در این سطح استانی و با محوریت لباس اجتماعی و نه تنها یک مدل لباس برای نخستین بار در سطح استان برگزار شده است.

اسدی در رابطه با اثرگذاری این مسابقات بر نوع پوشش مردم جامعه، گفت: مسلماً بدون تآثیر نیست لذا با تولیدکنندگان صحبت شده است تا لباس‌های دوخته شده را ببینند و در صورت تآیید، قرارداد تولید با این مراکز منعقد شود تا الگوهایی که با فرهنگ ایرانی اسلامی مطابقت ندارند وارد سبد مصرفی بانوان قرار نگیرد.

وی ادامه داد: قصد داریم چهارمحال‌وبختیاری را با توجه به پتانسیل‌های خوبش از جمله اساتید قوی که در استان‌های هم‌جوار نیز مشغول فعالیت هستند، به قطب طراحی دوخت کشور تبدیل کنیم، این مسابقات پیش‌زمینه‌ای برای مسابقه طراحی استارتاپ ملی است که در اردیبهشت‌ماه با کمک اداره‌کل فنی حرفه‌ای استان و مرکز علمی کاربردی تعاونی پیام شهرکرد برگزار می‌شود.

اسدی در پایان گفت: در این مسابقات ملی استعدادهای برتر استان و کشور شناسایی و مطرح می‌شوند و به مدد این برنامه‌ها، پوشش‌های نامناسب فرهنگ ایرانی اسلامی از سبد خرید بانوان ایران زمین کم و یا حذف خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق