با کدو تنبل یک گلدان زیبا درست کنید


با کدو تنبل یک گلدان زیبا درست کنید

کدو تنبل یکی از میوه های فصل سرد است که می توانید به سادگی با آن یک گلدان زیبا درست کنید. با ما…

کدو تنبل یکی از میوه های فصل سرد است که می توانید به سادگی با آن یک گلدان زیبا درست کنید. با ما همراه شوید تا به شما درست کردن گلدان با کدو تنبل را آموزش دهیم

آموزش درست کردن گلدان با کدو تنبل

در صورتی که در منطقه ای با آب و هوای سرد زندگی می کنید و می خواهید گه این گلدان را در فضای بیرونی منزل بگذاریدگل های پاییزی که در برابر سرمای هوا مقاوم هستند را بکارید. با استفاده از گلدانهایی که با کدو تنبل درست کرده اید دکوراسیونهای خوبی برای پاییز درست می شود . پروسه درست کردن این گلدانها آسان و سریع و در عین حال جالب و رضایت بخش است . این گلدانها را هم به تنهاییی و هم در کنار گلدانهای دیگر بسیار زیبا هستند . می توانید آنها را در داخل و یا خارج از فضای منزلتان مورد استفاده قرار دهید .

هم چنین می توانید با استفاده از یک ماژیک بر روی کدو تنبل یک صورت بکشید . با کاشتن تخم چمن ، مریم گلی و یا حتی گیاهان گوشتی به کدویتان شخصیت و موهای آشفته و در هم ریخته ای خواهید بخشید . از هر اندازه کدو تنبل می توانید استفاده نمایید تنها مطمئن شوید که قطر و قد گلدان قلمه اتان بزرگتر از کدو تنبل تان نباشد .

با انتخاب گلهای متفاوتی که در گلدان می کارید می توانید ظاهری متفاوتی به گلدانتان ببخشید. برای ایجاد ظاهری شاد و روح بخش از گلهایی که ظاهری گرد و نارنجی رنگ دارند استفاده نمایید و برای ایجاد کنتراستی دراماتیک با رنگ نارنجی گلدانتان از گلهایی با رنگ تیره استفاده نمایید .
هم چنین برای اینکه هنر کنده کاری روی گلدان کدو تنبل تان خیلی در معرض دید نباشد از گلهایی استفاده نمایید که از بالا به سمت پایین آویزان می گردند .

بیشتر بدانید : تزیین گلدان طبیعی با چند ایده جالب و ساده که تا به حال ندیده اید!!

وسایل مورد نیاز برای درست کردن گلدان با کدو تنبل
با کدو تنبل یک گلدان زیبا درست کنید

قلمه گل یک عدد کدو تنبل چاقوی تیز و بزرگ یک قاشق بزرگ یا ملاقه کاسه ای با سایز متوسط روزنامه

نکات مهم : در صورتی که کدو تنبل مورد استفاده تان خیلی بزرگ است برای درآوردن تخم های موجود در داخل کدو از یک قاشق گرد بزرگ که مخصوص اسکوپ زدن بستنی می باشد استفاده نمایید .

مرحله اول درست کردن گلدان با کدو تنبل
با کدو تنبل یک گلدان زیبا درست کنید

با استفاده از یک چاقوی تیز در بالای کدو تنبل یک حفره ایجاد کنید . بزرگی این حفره باید آنقدری باشد که جای کافی برای قلمه مورد نظر برای کاشت و ظرف آن داشته باشد . من بطور چشمی این حفره را ایجاد کردم و البته بطور تعمدی این سوراخ کوچکتر از حد نیاز بود سپس ظرف قلمه را روی حفره گذاشتم تا دریابم که چقدر دیگر باید آن را بزرگتر کنم
هم چنین شما می توانید ساقه کدو تنبل را برش دهید اگر چه کار سختی می باشد و از کف گلدان استفاده نمایید تا دایره ای ایجاد شود .


مرحله دوم درست کردن گلدان با کدو تنبل
با کدو تنبل یک گلدان زیبا درست کنید

بالا کشیدن و جدا کردن سر کدو می تواند کمی سخت و دشوار باشد و شاید نیاز باشد که برشهایتان کمی عمیق تر باشد تا بتوانید قسمت سر را جدا کنید . اگر به هنگام جدا کردن سر کدو تنبل ساقه آن شکست چاقویتان را به زیر برش قرار داده و قسمت سر را با دقت جدا نمایید.

بیشتر بدانید : تزیین گلدان پلاستیکی با چند ایده فانتزی، ارزان قیمت و جالب!!

مرحله سوم درست کردن گلدان با کدو تنبل
با کدو تنبل یک گلدان زیبا درست کنید

وقتی که می خواهید تخمه های داخل کدو را خارج نمایید ابتدا در زیر دستتان یک تکه روزنامه پهن کنید تا مجبور به تمیز کاری نشوید . برای درآوردن تخمه ها می توانید از یک قاشق بزرگ با اسکوپ هایی که برای سرو بستنی کاربرد دارد استفاده نمایید . اما اگر از اسکوپ های مربوط به باغبانی که لبه های دندانه ای دارند استفاده نمایید به مراتب بهتر خواهد بود . بدین وسیله می توانید قسمتی از گوشت کناره ها را هم بکنید و داخل کدو را کاملا ً خالی نمایید .


مرحله چهارم درست کردن گلدان با کدو تنبل
با کدو تنبل یک گلدان زیبا درست کنید

گوشت زیر لبه حفره را بتراشید تا گلدان قلمه در کدو راحت تر جا گیرد . هم چنین در این مرحله می توانید ته گلدان قلمه را بالاتر از حفره ای که در کدو تنبل ایجاد کرده اید نگه دارید تا دریابید نیازی هست که حفره را عریض تر نماید یا نه .


مرحله پنجم درست کردن گلدان با کدو تنبل
با کدو تنبل یک گلدان زیبا درست کنید

حالا کدو را برگردانده و در ته آن سوراخی ایجاد کنید تا آبی که به گلدان می دهید از این حفره خارج شود و مانع از گندیدن کدو و خشک شدن گل گردد .

مرحله ششم درست کردن گلدان با کدو تنبل
با کدو تنبل یک گلدان زیبا درست کنید

سعی نمایید تا گلدان قلمه را در داخل حفره قرار دهید . شاید لازم باشد تا مقدار دیگری از گوشت داخل کدو را بکنید تا گلدان راحت تر در داخل کدو جای گیرد .


گلدان با کدو تنبل
با کدو تنبل یک گلدان زیبا درست کنید

با توجه به اینکه هر نوع گیاهی به میزان خاصی از آب و نور نیاز دارد دستورالعملهای خاص در مورد میزان آب و نور گیاه مورد نظر که در کدو کاشته اید را رعایت نمایید در صورتی که کدو را در معرض نور شدید قرار ندهید مدت زمان ماندگاری و تازه و شاداب ماندن آن افزایش خواهد یافت .


بیشتر بدانید : تزیین گلدان های سفالی ساده با 2 ایده جالب

بیشتر بدانید : گلدان شیشه ای تان را به یک باغچه گل تبدیل کنید

بیشتر بدانید : 5 گلدان بهاری که باید در خانه تان بگذارید

بیشتر بدانید : با شلوار جین قدیمی تان گلدان های ایستاده درست کنید!! + فیلم آموزش


تهیه و ترجمه : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)