بانوان در پیروزی انقلاب، تشکیل جمهوری اسلامی و تداوم آن نقش بسیار مهمی دارند


بانوان در پیروزی انقلاب، تشکیل جمهوری اسلامی و تداوم آن نقش بسیار مهمی دارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: بانوان در پیروزی انقلاب، تشکیل جمهوری اسلامی و تداوم آن نقش بسیار مهمی داشتند و پس از این هم موفقیت‌ها و پیروزی‌های کشورمان به نقش‌آفرینی و تلاش آنان وابسته است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «علی اصغر سهرابی» امروز (چهارشنبه، ۱۱ دی ماه) در همایش مبلغات فاطمی استان تهران با موضوع «زن مسلمان محور تحولات اجتماعی» که در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: بسیاری از مشکلات جامعه امروز ما ناشی از عدم تبیین جایگاه حقیقی زنان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: متاسفانه، هنوز آنگونه که شایسته است فضا و قالب مناسب برای فعالیت بانوان فراهم نشده است.

حجت الاسلام سهرابی با بیان اینکه سخنان شعاری درباره نقش و جایگاه زنان فراوان است، تصریح کرد: امام راحل درباره جایگاه و نقش زنان سخنانی دارند که ما آن را خوب درک نکردیم و به عمق آن پی نبردیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران اضافه کرد: امام راحل فرمودند: «شما بانوان رهبران این نهضت هستید» و رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: «کلید تداوم این نظام و انقلاب به دست بانوان است».

وی در ادامه بیان کرد: برای فهم بیانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب درباره زنان، باید چنین پیام‌هایی را در جامعه توسعه و ترویج داد و یک نظام فکری و دین‌شناسی عمیق در جامعه ایجاد کرد.

حجت الاسلام سهرابی ابراز کرد: بانوان در پیروزی انقلاب، تشکیل جمهوری اسلامی و تداوم آن نقش بسیار مهمی داشتند و پس از این هم موفقیت‌ها و پیروزی‌های کشورمان به نقش‌آفرینی و تلاش آنان وابسته است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران با بیان اینکه مبنای بیانات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب و امام راحل درباره زنان بر اساس دین مبین اسلام و هستی‌شناسی الهی است، تاکید کرد: همین هستی‌شناسی الهی و دینی سبب شده که رهبران انقلاب به جایگاه زنان نگاه کاملا درست و عقلانی داشته باشند.

وی افزود: در جامعه اسلامی مقام معظم رهبری به عنوان ولی‌فقیه مواضع شفاف و روشنی را برای جایگاه و نقش زنان تعریف و ترسیم می‌کنند.

حجت‌الاسلام سهرابی با بیان اینکه بانوان برای رسیدن به اهداف و آرمان‌های خود باید تلاش و کوشش کنند، خاطرنشان کرد: اگر امروز بانوان بر شرایط بد اقتصادی کشور صبر و شکیبایی پیشه کنند به طور قطع صبر جامعه نیز بیشتر می شود.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ از حالا دیگه من مردم تورو از پیشم بردن علیراد