23 مرکز نیکوکاری تخصصی در آذربایجان شرقی افتتاح شد


23 مرکز نیکوکاری تخصصی در آذربایجان شرقی افتتاح شد

تبریز- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی گفت: به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) 23 مرکز نیکوکاری تخصصی به صورت همزمان در شهرستان های مختلف این استان افتتاح شد.

محمد کلامی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح همزمان این مراکز به صورت ویدئو کنفرانسی اظهار کرد: این طرح ها در شهرستان های تبریز، اهر، مرند، بناب، شبستر، عجب شیر، ملکان و هادی شهر در حوزه هایی مثل اشتغال و مسکن اجرا شده است.

وی ادامه داد: رسالت کمیته امداد مردمی کردن کمک ها است و مراکز نیکوکاری نیز بازوان امداد برای مردمی کردن است.

کلامی با اشاره به اهداف تشکیل مراکز نیکوکاری افزود: این مراکز در کنار کمیته امداد اقدام به جمع آوری کمک های مردمی کرده و با شناسایی محرومان کمک های جمع آوری شده را بین آنها توزیع می کنند.

وی همچنین با تاکید بر افزایش اعتماد عمومی نسبت به این نهاد، افزود: اکنون بیشتر منابع مالی امداد متکی به کمک های مردمی است و در صورت تداوم رشد سالانه ۱۵ درصدی کمک های مردمی، در سه سال آینده کمیته امداد آذربایجان شرقی بی نیاز از منابع دولتی می شود.

وی با اشاره به اهمیت خودکفایی مددجویان اظهار کرد: کمیته امداد آذربایجان شرقی در سه سال اخیر دستگاه برتر استان در حوزه اشتغال شناخته شده است.

همزمان با ولادت حضرت زینب(س) با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز و نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، ۲۳ مرکز نیکوکاری در محورهای تخصصی اشتغال، ایتام، رسانه و مسکن در شهرهای تبریز، اهر، مرند، بناب، شبستر، عجب شیر، ملکان و هادی شهر افتتاح شد و تعداد مراکز نیکوکاری فعال استان به ۱۵۶ مورد افزایش یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...