راهبران شغلی، سیاست کمیته امداد ایلام برای اشتغال پایدار مددجویان


راهبران شغلی، سیاست کمیته امداد ایلام برای اشتغال پایدار مددجویان

ایلام - ایرنا - معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان ایلام گفت: بکارگیری راهبران شغلی در راستای اشتغال و توانمندسازی مددجویان یکی از سیاست های سال های اخیر کمیته امداد استان برای اشتغال آفرینی مددجویان است.

روح اله سلیمانی روز چهارشنبه در همایش توجیهی طرح راهبری شغلی که با موضوع زنبورداری هوشمند برگزار شد، اظهار داشت: سهولت دسترسی به مواد اولیه در زمینه تولید، ارائه خدمات آموزشی و مشاوره های تخصصی، دسترسی به بازار فروش، خرید تضمینی محصولات و بالا بردن راندمان کاری از جمله کارکردهای طرح راهبری شغلی برای مددجویان جویای کار است.

وی افزود: توانمند سازی مددجویان و زمینه سازی برای ورود این خانواده ها به عرصه کار و تولید از اولویت های این نهاد است و در این زمینه استفاده از دانش و امکانات راهبران شغلی در دستور کار کمیته امداد استان ایلام قرار دارد.

سلیمانی با بیان اینکه بسیاری از کارآفرینان و تولیدکنندگان در خانواده های مددجویی در زمینه فروش محصولات خود مشکل دارند، یادآور شد: تلاش کمیته امداد فروش محصولات تولیدی مددجویان و رفع مشکلات آنها از طریق راهبری شغلی است.

وی زنبورداری هوشمند و تولید زنبور عسل را یکی از راه های اشتغال مددجویان دانست و اضافه کرد: استفاده از دانش زنبورداری نوین و هوشمند از جمله این برنامه ها است که برای نخستین بار در این استان انجام می شود.

وی گفت: کمیته امداد با موسسه راهکار هوشمند مهام در زمینه بکارگیری سیستم هوشمند با عنوان "کنترل و مدیریت زنبورستان بیدار" و در حمایت از طرح های نوین زنبورداری در صدد امضای تفاهم نامه همکاری است.

زنبورداری نوین منتج به درآمدزایی و افزایش کیفی و کمی محصول می شود
مدیرعامل موسسه راهکار هوشمند مهام و مجری طرح سیستم هوشمند زنبورستان بیدار نیز در این همایش با تشریح سیستم هوشمند زنبورستان بیدار گفت: این موسسه مجریان طرح های زنبورداری هوشمند و نوین را در فرآیندهای مختلف و از مراحل آموزشی تا خرید تضمینی محصولات همراهی می کند.

وحید امجدی سعید آباد افزود: طرح زنبورداری نوین مزایای بسیار زیادی برای پرورش دهندگان زنبور و تولیدکنندگان عسل خواهد داشت که به درآمدزایی بیشتر و افزایش کمی و کیفی محصولات آنان منجر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در طرح زنبورداری نوین و هوشمند برای نخستین بار از تجهیزات الکترونیکی در درون کندوها استفاده می شود، افزود: این شرکت آمادگی دارد تا همه فرایندهای مربوط به این سیستم هوشمند را از طریق کارشناسان مجرب خود به مددجویان متقاضی آموزش دهد.

امجدی سعیدآباد با عنوان اینکه کارشناسان این موسسه با راهبران شغلی بومی و استان در ارتباط خواهند بود، یادآور شد: همه دانش های جدید زنبورداری هوشمند و فرایندهای جدید این کار بر اساس قراردادهای امضا شده بین شرکت و کمیته امداد در اختیار مددجویان جویای کار و متقاضی قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: در اجرای این طرح موسسه راهکار هوشمند مهام همه فرایندهای اولیه این کار شامل، راه اندازی طرح، آموزش، تهیه تجهیزات و امکانات مورد نیاز و خرید تضمینی محصولات تولیدی مددجویان را با همکاری کمیته امداد عهده دار خواهد شد.

این همایش در محل اردوگاه امام هادی (ع) کمیته امداد ایلام و با حضور کارشناسان اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان ایلام و تعدادی از مددجویان جویای شغل زنبورداری برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403