15 پروژه راه و شهرسازی در اردبیل افتتاح شد


15 پروژه راه و شهرسازی در اردبیل افتتاح شد

اردبیل - ایرنا - 15 پروژه‌ راه و شهرسازی با اعتبار سه هزار و 318 میلیارد ریال همزمان با سفر رییس جمهوری به استان اردبیل افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، پروژه‌ بزرگراه، مسکن مهر، باز آفرینی شهری و راه روستایی از جمله طرح‌هایی است که امروز در استان اردبیل افتتاح و بهره‌برداری رسید.

پروژه‌های راه استان شامل بیش از ۱۰۱ کیلومتر راه شامل ۵۱ کیلومتر بزرگراه و مابقی راه اصلی، فرعی و روستایی می‌باشد که با اعتبار ۲ هزار و ۶۵۵ میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

احداث بزرگراه به طول ۷ کیلومتر در سه‌راهی صحرا _ رضی، ۲۵ کیلومتر در جاده اردبیل _ مشگین‌شهر، ۱۹ کیلومتر در جاده اردبیل _ سرچم و ۱.۲ کیلومتر جایگزین رانش جاده کوثر _ خلخال از جمله این طرح‌ها است.

همچنین ترمینال فرودگاه اردبیل با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال، سایت رادار ایستگاه هواشناسی اردبیل با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال، راه روستایی و پروژه‌های بازآفرینی شهری و ۹۰۶ واحد مسکن مهر از جمله دیگر طرح‌هایی است که همزمان با سفر رییس‌جمهوری به اردبیل به بهره‌برداری رسید.

همزمان با سفر رییس‌جمهوری به اردبیل کلنگ آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های جدید مانند فازهای جدید احداث بزرگراه سه‌راهی صحرا _ رضی، اردبیل _ سرچم و پارس‌آباد _ سربند، عملیات احداث ۵۴۰ واحد مسکن طرح اقدام ملی در شهر اردبیل و پروژه های بازآفرینی شهری در شهرهای اردبیل، پارس آباد و مشگین شهر با اعتبار بیش از سه هزار میلیارد ریال به زمین زده شد.

بیش از نیمی از بودجه اختصاص یافته در این سفر مربوط به حوزه راه و شهرسازی است و با اقدامات صورت گرفته در سال‌های آینده شاهد تحول قابل توجه در زیرساخت های استان خواهیم بود.

استان اردبیل ۱۳۴ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسم سحر قریشی در روزنامه صداوسیما سانسور شد