وضعیت ساخت مدرسه در سایت های مسکن مهر قابل دفاع نیست


وضعیت ساخت مدرسه در سایت های مسکن مهر قابل دفاع نیست

خرم آباد - ایرنا - رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش وپرورش گفت: ساخت مدرسه در سایت های مسکن مهر و انجام این مسئوولیت اجتماعی در برخی استان ها عمل شده اما عملکرد قابل دفاعی وجود ندارد.

مجتبی زینی وند شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش لرستان افزود: ماده ۱۸ شورای آموزش و پرورش مربوط به فعالیت انبوه سازان است و در استان هایی همچون لرستان که مسکن مهر آن مصداق ماده ۱۸ می باشد به تکلیف قانونی در خصوص آموزش و پروش و مسئوولیت اجتماعی ساخت فضاهای آموزشی عمل شده اما قابل دفاع نیست.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از شهرک های مسکن مهر لرستان بالای ۲۰۰ واحد هستند مشمول ماده ۱۸ شده و بایستی ساخت مدارس در این مناطق برای دوره های ابتدایی و متوسطه اول و دوم پیش بینی شود.

وی تصریح کرد: همچنین شهرداری ها موظف هستند پنج درصد عوارض دریافتی از مردم را به آموزش و پرورش انتقال دهند و ماده ۱۶نیز تکالیف شهرداری ها را نسبت به تعیین وضعیت املاک این نهاد مشخص کرده که باید به این قانون توجه شود.

زینی وند همچنین گفت: به منظور تقویت بنیه علمی دانش آموزان لرستان ۱۵۰ میلیون تومان به استان اختصاص می یابد و با تخصیص ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار توسط سازمان برنامه ریزی و بودجه، انتظار می رود کلاس های تقویتی مطلوبی برگزار شود.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش سرمایه نسل امروز و فردا است و چنانچه این مهم به دل نگرانی ملی و استانی تبدیل نشود جامعه توسعه یافته ای نخواهیم داشت.

بیش از ۳۵۲ هزار دانش آموز لرستانی امسال در چهار هزارو ۸۵۰ مدرسه مشغول تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار