بزرگترین اقدام دولت برای سلامت مردم، بنزین یورو 4 و 5 است


بزرگترین اقدام دولت برای سلامت مردم، بنزین یورو 4 و 5 است

خبرگزاری آریا- پیروزی برابر فشار‌های دشمنان، مرهون ایثار و فداکاری مردم است.

بزرگترین اقدام دولت برای سلامت مردم، بنزین یورو 4 و 5 است

خبرگزاری آریا- رئیس جمهور با تشریح گام عظیم دولت های یازدهم و دوازدهم در توسعه خطوط ریلی کشور تصریح کرد: مجموع خطوط ریلی ایران در بیش از 90 سال گذشته تا اول دولت یازدهم، 9 هزار و 600 کیلومتر بود اما امروز این رقم با احتساب خطوط اصلی و فرعی، به بیش از 14 هزار کیلومتر رسیده که این بدان معنا است 45 درصد خطوط ریلی کشور در دولت های یازدهم و دوازدهم ایجاد شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در آیین بهره برداری از قطار برقی گلشهر به هشتگرد اظهارداشت: تا پایان دولت دوازدهم، یکهزار کیلومتر ریل دیگر به مجموع خطوط ریلی کشور افزوده خواهد شد که به معنای آن است 50 درصد خطوط ریلی کشور در دوره 8 ساله دولتهای یازدهم و دوازدهم ایجاد شده اند.
رئیس جمهور تاکید کرد: همه چیز در گذر زمان است. دولت، حکومت و قدرت، کوتاه مدت و تمام شدنی است اما آنچه ماندگار است خدمت به این مردم بزرگ، فداکار، لایق و شجاع است که جوهره خودشان را بارها و بارها در روزهای سخت کشور نشان داده اند.
وی با تأکید بر ضرورت خدمت بیش از پیش به مردم، به روزهای سخت ایران اسلامی در دوران انقلاب، جنگ و تحریم اشاره کرد و اظهارداشت: با وجود بدترین دوران تحریمی کشور، قامت مردم استوار بود و در برابر قدرت‌های بدخواه به خوبی ایستادگی کردند و پیروزی به دست آوردند که این در سایه ایثار و فداکاری مردم بوده است.
روحانی با بیان اینکه خوشحالیم در ماه مبارک جمادی که به نام فاطمه اطهر(س) و فرزند برومندش حضرت زینب کبری(س) زینت یافته است، موفق شدیم، هدیه کوچک افتتاح قطار سریع‌السیر و برقی را به مردم عزیز استان البرز و شهر جدید هشتگرد تقدیم کنیم، گفت: هر روز که می‌گذرد کارگران، مهندسین و مدیران لایق، گلی برای مردم شکوفا می‌کنند و خدمتی جدید به مردم ارایه می‌دهند.
رئیس جمهور به تلاش‌های کارگران عزیز در افتتاح قطار برقی گلشهر – هشتگرد اشاره و تأکید کرد: طبق گزارش هایی که در این مراسم عنوان شد، کارگران عزیز در طول سال تنها 4 روز سر کار نبودند و شبانه‌روز تلاش کردند تا این خدمت بزرگ به مردم ارایه شود. امروز که این نتیجه را به مردم البرز ارایه می‌دهند خستگی آنها مرتفع شده و روحیه شاد آنها دستمزد در این دنیا و در آخرت نیز اجر بی‌پایان خداوند خواهد بود.
روحانی با تأکید بر ضرورت بهره گیری از فناوری های روز برای رفاه مردم،‌ خاطر نشان کرد: این دستور خداوند و پیامبر اسلام(ص) است که از تجربه بشری و علم و دانش بیاموزیم و بکار ببریم.
وی به نبود مترو یا قطار زیرزمینی در دوران قبل از انقلاب اشاره و تأکید کرد: در سال‌های اولیه انقلاب و مجلس اول دعوای بزرگی وجود داشت که آیا اساسا کشور نیاز به مترو دارد یا خیر؟ که در تمام مجلس اول این بحث وجود داشت و به نتیجه هم نرسید.
رئیس جمهور با بیان اینکه در مجلس دوم با مدیریت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به این نتیجه رسیدیم که تهران نیازمند مترو است، افزود: من و آقای دُری نجف‌آبادی مسئول ایجاد و احداث متروی تهران شدیم که بسیاری از روزهای هفته به چگونگی آغاز بکار متروی تهران می‌گذشت و امروز طبق گزارشات بیش از 9 میلیارد سفر توسط خطوط مترو انجام شده است.
روحانی اضافه کرد: بی تردید این 9 میلیارد سفر از طریق مترو ، تاثیر عمده ای در کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت داشته است.
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه باید برای رفع آلودگی هوا، رفاه مردم و برطرف کردن رنج مردم تلاش کنیم، اظهار داشت: این روزها هوای تهران ،کرج و کلان‌شهرها آلوده بود و این آلودگی یک روزه ایجاد نشده است، بلکه در طول یک قرن آلاینده‌ها کنار هم قرار گرفته و شرایط موجود، ایجاد شده است. لذا اگر عامل و علتی در طول 100 سال ایجاد شده، حتماً یک روزه نمی‌توان آن را برطرف کرد.
روحانی خاطر نشان کرد: اگر آلاینده‌ها در طول ده‌ها سال متراکم شده‌ و هوا را آلوده کرده‌اند، دولت‌ها باید دست به دست هم دهند و مردم و نسل‌ها باید تلاش کنند تا آلودگی برطرف شود، البته آلودگی صرفاً مربوط به کشور ما نیست و ایران در میزان آلودگی در ردیف 16 و هفدهم دنیا قرار دارد.
رئیس جمهور اضافه کرد: امروز با میزان آلودگی حدود 200 مدارس کشور را تعطیل می‌کنیم. این در حالی است که در هند با شاخص 300 مدارس تعطیل می‌شود و در چین با 360 هم مدارس تعطیل نمی‌شود و اگر چین بخواهد با آلودگی 200 مدارس را تعطیل کند باید 6 ماه از سال مدارس این کشور تعطیل باشد و در هند و مکزیک با شاخص 200 باید 9 ماهه سال مدارس تعطیل باشد.
روحانی با تأکید بر اینکه باید مشکلات را برطرف کنیم، اظهارداشت: در مسیر حرکت دولت ها، مهم این است که آیا دولت به فکر مردم است، آیا دولت درک می‌کند که مردم در شرایط مشکل هستند، بدون تردید روسا و اعضای دولت هم در تهران زندگی می‌کنند و از دستگاه دیگری برای تنفس استفاده نمی‌کنند، لذا آنها هم احساس می‌کنند که هوا آلوده بوده و تلاش می‌کنند که مشکلات را برطرف کنند.
رئیس جمهور تصریح کرد: آنچه مردم باید از دولت توقع داشته باشند این است که دولت بفهمد، برنامه‌ریزی کند و در حد توان برای رفع مشکلات تلاش کند و چنانچه در مسیر رفع مشکلات حرکت کرد به وظیفه خود عمل کرده و اگر کاری انجام نداد، باید مورد انتقاد قرار بگیرد.
روحانی خاطر نشان کرد: دولت به خوبی درک می‌کند که برای داشتن هوای پاک بایستی آلایندگی بنزین و گازوئیل را برطرف کند. لذا آلایندگی گازوئیل در طول دولت یازدهم و دوازدهم از چند هزار به 50 و 10 رسید و حتی در پالایشگاه تبریز این آلایندگی به زیر 10 PPM رسیده است. ضمن اینکه آلودگی بنزین نیز در این دوره کاهش پیدا کرده است و امروز 75 درصد بنزینی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد، بنزین یورو 4 و 5 است در حالی که در دولت قبل آلوده‌ترین بنزین یعنی بنزین پتروشیمی به مردم عرضه می‌شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر