پرتگاه سپید باز هم قربانی می‌گیرد/ دیزین قاتلی با هزاران کُشته مرده!


پرتگاه سپید باز هم قربانی می‌گیرد/ دیزین قاتلی با هزاران کُشته مرده!

با وجود خطرات احتمالی در جاده دیزین باز هم هزاران علاقمند در این پیست اسکی حاضر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، سال گذشته و در چنین روز‌هایی دقیقا با افتتاح پیست بین المللی دیزین یک کارگر در محور شمشک-دیزین به علت ریزش بهمن جان خود را از دست داد. محور شمشک دیزین به علت ریزش بهمن و سنگ یکی از خطرناک‌ترین محور‌های منتهی به پیست اسکی است. این محور چندین بار به علت خطرناک بودن از سوی مدیران اجرایی مسدود شده است. گویا جان مردم برای مدیران اجرایی پیست بین المللی دیزین مهم نیست.

پرتگاه سپید باز هم قربانی می‌گیرد/ دیزین قاتلی با هزاران کُشته مرده!

فردا طبق قرار هر ساله پیست بین المللی دیزین با وجود تمام خطراتی که همراه دارد دوباره بازگشایی می‌شود. سال گذشته پیش از بازگشایی محور شمشک_دیزین دادستان قبلی منطقه اعلام کرده بود که این محور از امنیت کاملی برخوردار نیست و نباید مسیر باز شود، اما مدیران اجرایی با بی تفاوتی این محور را باز کردند.

عزیزیانی دادستان منطقه رودبار قصران در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: محور شمشک - دیزین امنیت کامل ندارد و مدام درگیر ریزش بهمن و سنگ است. امنیت این جاده طوری نیست که مردم بتوانند به راحتی در این مسیر رفت و آمد کنند. محور شمشک - دیزین در گذشته بار‌ها مسدود شده بود، اما با توجه به دستور مدیران اجرایی این محور دوباره بازگشایی شده است.

پرتگاه سپید باز هم قربانی می‌گیرد/ دیزین قاتلی با هزاران کُشته مرده!

بازگشایی محور شمشک دیزین بر عهده مدیران اجرایی است

از نظر دادستانی این محور آماده بازگشایی مجدد برای استفاده مردم نیست. در دستگاه قضایی تمام تلاش ما این است که جان مردم به خطر نیافتد. در سال‌های گذشته شاهد فوت مردم عزیزمان در این مسیر بودیم. همه دستگاه‌های نظارتی باید نبود امنیت در این جاده را تایید کنند. اگر در مجموع گزارش‌های جمع آوری شده به این نتیجه برسیم که باز بودن این مسیر برای جان مردم خطرناک است این جاده مسدود خواهد شد. دستور باز بودن محور شمشک دیزین هم بر عهده مدیران اجرایی است.

سال گذشته یک کارگر محلی جان خود را در این جاده از دست داد و این پرونده در حال رسیدگی است. تمام حقوقی که مربوط به فرد متوفی بوده است در حال اجرا شدن است. مطمئن باشید جایی که برای جان مردم خطری وجود داشته باشد وارد عمل می‌شویم و اقدامات لازم را انجام می‌هیم.

پرتگاه سپید باز هم قربانی می‌گیرد/ دیزین قاتلی با هزاران کُشته مرده!

مشکلات پیست بین المللی دیزین به نا امن بودن جاده شمشک- دیزین ختم نمی‌شود. متاسفانه تلکابینی که جاده بالا را به جاده پایین پیست بین المللی دیزین وصل می‌کند ناامن است. پایه دکل‌های تلکابین روی بتن نصب شده است در صورتی که آن باید درون زمین قرار بگیرد. البته همین بتن‌هایی که پایه دکل‌های تلکابین درون آن قرار گرفته خودش نشست کرده است و همین موضوع امنیت این تلکابین را دو چندان زیر سوال می‌برد.

پرتگاه سپید باز هم قربانی می‌گیرد/ دیزین قاتلی با هزاران کُشته مرده!

شرکت توسعه و تجهیزات پس از اینکه بهره بردار پیست بین المللی دیزین موفق نبود، فدراسیون اسکی را به عنوان بهره بردار جدید این پیست انتخاب کرد. احتمالا فدراسیون اسکی به خاطر نزدیک بودن انتخابات شاید بتواند با خرج پول عملکرد خوبی را در پیست دیزین داشته باشد.

امیدواریم که به گفته خود مسئولان که نگران جان مردم هستند، حادثه‌ای کام مردم را پیش از آغاز سال جدید تلخ نکند تا به ضرب المثل نخ نمای نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب نرسیم.

بیشتر بخوانید: صالحی‌امیری: اسکی باید گسترش پیدا کند/ در این رشته می‌توانیم ظرفیت‌های بزرگی ایجاد کنیم

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا