گردشگری در گنبد نمکی قم محدود شود


گردشگری در گنبد نمکی قم محدود شود

قم - ایرنا - معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست قم گفت:‌ برای حفظ گنبد نمکی باید گردشگری در محدوده این پدیده طبیعی محدود و به صورت مدیریت شده،‌ انجام شود.

سید احمد شفیعی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: گنبد نمکی پدیده‌ای بسیار شکننده‌است و اگر حفاظت دقیقی از آن صورت نگیرد دچار آسیب‌های جدی خواهد شد.
وی افزود: گنبد نمکی به عنوان یک پدیده طبیعی، دارای جذابیت‌های گردشگری است اما باید آن را به عنوان پدیده‌ای چند هزار ساله دید که حضور درآن مستلزم رعایت استانداردهای زیست محیطی و محدودیت‌های خاص است.
وی ادامه داد:‌ باید برای گنبد نمکی مسیر خاص حرکت مشخص و راه دسترسی به آن محدود شود چرا که در غیر این صورت این پدیده زیبای طبیعی آسیب می‌بیند.
شفیعی گفت: گنبد نمکی به صورت طبیعی شکننده‌است و هر گردشگری که برای بازدید از این گنبد وارد محدوده آن می‌شود و هر دخل و تصرفی که در آن صورت می‌گیرد روی شکل گنبد تاثیر می‌گذارد.
وی بیان کرد: هر سال تغییر ساختار درگنبد نمکی مشهود است، هرچند برخی از این تغییرات ریشه طبیعی دارد، اما حضور فراوان گردشگران نیز دراین روند تاثیر بسزایی داشته‌است و باید حضور گردشگران دراین منطقه به صورت خاص مدیریت شود.
گنبد نمکی قم در فاصله ۲۰ کیلومتری غرب شهر قم و در بخش جعفریه این استان واقع‌ شده‌است، این پدیده طبیعی علاوه بر ارزش گردشگری، از جاذبه‌های علمی و زمین شناسی بسیاری برخوردار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی عجیب طالبان از یک سلاح جنگی؛ تولید وطنی افغانستان با بُشکه!