مهارت‌افزایی سربازان در تجربه و اشتغال آنان نقش مهمی دارد


مهارت‌افزایی سربازان در تجربه و اشتغال آنان نقش مهمی دارد

زنجان - ایرنا - فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: حرفه آموزی و مهارت‌ افزایی سربازان در طی خدمت سربازی نقش مهم در کسب تجربه و اشتغال آنان در آینده دارد.

سردار رحیم جهانبخش شامگاه چهارشنبه در دوازدهمین جشنواره مرحله استانی و یگانی حضرت علی اکبر(ع)- جوان سرباز ناجا سال ۹۸ که در سالن بقیه‌الله اعظم (عج) فرماندهی انتظامی استان زنجان برگزار شد افزود: مقررات سازمانی و آموزشی از مهم‌ترین راهکارهای اجرایی در رشد توانمندی‌های سربازان در دوران خدمتی آنان به شمار می‌آید.

وی با تاکید بر مهارت‌ افزایی و حرفه‌گرایی سربازان جوان در طی دوران خدمت سربازی، تصریح کرد: این مؤلفه‌ها از مهم‌ترین محورهای اساسی در این دوران به شمار می‌روند که باید مورد توجه جدی فرماندهان و مسوؤلان قرار گیرد.

سردار جهانبخش با تاکید بر توسعه و گسترش آموزش مهارت‌های اجتماعی و فنی حرفه‌ای در بین سربازان، اظهار داشت: بی‌تردید بالابردن آستانه تحمل و استفاده از توانمندی‌های علمی و حرفه‌ای سربازان نقش مؤثری در پیشبرد اهداف امنیتی جامعه دارد.

وی افزود: برنامه‌ریزی هدفمند منابع انسانی و رشد و توسعه پایدار آنها، آینده روشن و موفقی را برای این قشر به عنوان آینده‌سازان این جامعه ترسیم می‌کند که این رویکرد با جدیت در برنامه‌ریزی‌های ابلاغی از ناجا در سطح پلیس استان برای کارکنان وظیفه دنبال می‌شود.

سردار جهانبخش با اشاره به اینکه سرباز یعنی سرباختن در راه وطن و آرمان ها و این بالاترین ارزش خدایی و انسانی است اظهار داشت: خدمت مقدس سربازی از بهترین و خاطره‌ انگیزترین لحظات و دوران زندگی یک جوان است، بی‌تردید جوانی که در این دوران بتواند خود را با شرایط مختلف خدمت وفق دهد در این صورت می‌تواند فردی مفید برای کشور و خانواده باشد.

وی به نقش خدمت سربازی در هویت بخشی به جوانان اشاره کرد و افزود: اگر به این سوال‌ها که هدف از زندگی چیست به چه چیزی ارزش قائل بوده و حوزه ارزش‌های شما چه چیزی است و به چه علاقه‌مند هستید جواب بدهید معلوم می‌شود که خدمت مقدس سربازی در شما اثر خوبی داشته است.

سردار جهانبخش بر اهمیت خدمت مقدس سربازی از نگاه فرماندهی معظم کل قوا تاکید کرد و اظهار داشت: مشارکت همه آحاد کشور به ویژه جوانان در تامین نظم و امنیت میهن اسلامی امری ضروری است و حضور مشمولان نیز به منظور انجام خدمت سربازی جلوه ای از این مشارکت است.

وی با بیان اینکه اگر امروز امنیت، آسایش یا پیشرفت در عرصه‌های مختلف را داریم مدیون فداکاری، ایثارگری و شهامت سربازان و شهدایی است که با نثار جان خود درخت انقلاب را آبیاری کردند، افزود: سربازی تمرین درس صبر، استقامت، شهامت و پایداری است و سربازان با درک صحیح ارزش این دوران، به خوبی از آن استفاده کرده و در راه خدمت به کشور و جلب رضای خداوند متعال تلاش می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه سربازان زینت و سرمایه‌هاِِی گرانقدر نظام مقدس هستند گفت: سربازی از بهترین و گرانقدرترین دورانی است که انسان می‌تواند به خودسازی کامل برسد و نفس خود را از هرگونه بدی‌ها در امان نگه دارد.

سردار جهانبخش به تلاش‌ها، مجاهدت‌­ها و رشادت­‌های سربازان نظام در طول هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس افزود: امروز نیز بخش عظیمی از امنیت کشور به برکت وجود سربازان وظیفه مومن و متعهد است.

وی حفظ نظم و امنیت جامعه و پاسداری از ارزش‌های انقلاب را از وظایف سربازان دانست و اظهار داشت: همه ما حافظان امنیت هستیم و باید در راه ارتقاء امنیت و آرامش شهروندان کوشش کرده و با ناهنجاری‌ها و کسانی که بخواهند امنیت و آسایش مردم را خدشه دار کنند برخورد قانونی داشته باشیم.

در پایان این مراسم علاوه بر تجلیل از خانواده سرباز شهید مراد علی بیات از رده برتر فرماندهی و ۱۶ نفر از سربازان ساعی در یازدهمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) جوان سرباز فرماندهی انتظامی استان زنجان تقدیر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تعطیلی مدارس تهران و کرج فردا شنبه 1 اردیبهشت 1403؟