هدف از قرار دادن قرص در کیک ها مشخص شد


هدف از قرار دادن قرص در کیک ها مشخص شد

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: قرار دادن قرص در کیک‌ها با هدف ضربه زدن به صنعت غذایی کشور انجام شد اما دشمنان موفق نشدند به اهداف خود برسند.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از ایرنا دکتر محمد حسین عزیزی چهارشنبه شب در گردهمایی تولیدکنندگان صنایع غذایی و بهداشتی استان خراسان رضوی در مشهد افزود: طبق بررسی‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی حتی یک مورد آلوده سازی کیک‌ها در کارخانجات، مراکز پخش رسمی و فروشگاه‌های بزرگ کشور نبوده و تمام موارد مربوط به خوداظهاری‌ها و بسته‌های خارج از موارد یاد شده بود که در این ارتباط پرونده‌هایی در دستگاه‌های قضایی در دست بررسی است.

وی ادامه داد: این عمل غیر اخلاقی توسط دشمنان با هدف ضربه زدن به تولیدات مواد غذایی در داخل و بدنام کردن صادرات ایران انجام شد که به دلیل اعتمادی که مردم به دستگاه‌های نظارتی دارند به اهداف شوم خود نرسید.

وی گفت سازمان غذا و دارو با اتخاذ شیوه‌های نوین در راستای تسهیل امور مراجعان گام‌های موثر برداشته و ۹۰ درصد صدور، تمدید پروانه، گواهی بهداشت صادراتی و وارداتی به استان‌ها و شهرستان‌ها واگذار شده است و کمتر از ۱۰ درصد کارها در مرکز انجام می‌شود.

عزیزی افزود: در برخی استان‌ها نیز همه موارد رعایت کیفیت، سلامت و استاندارد به صورت آزمایشی به برخی تولیدکنندگان برتر واگذار شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز گفت: این استان با تولید سالانه ۷،۷ میلیون تن محصولات کشاورزی دارای ۷۶۳ واحد صنایع غذایی با بیش از ۴۱ هزار اشتغال می‌باشد که شامل ۱۱ درصد واحدهای صنایع غذایی کشور است.

علی رسولیان افزود: ۴۰ درصد صادرات استان شامل مواد غذایی است که نقش این مواد در زائرپذیری بی‌بدیل است و باعث ماندگاری بیشتر سالانه ۳۲ میلیون زائر و مسافر می‌شود.
وی ادامه داد: صنایع غذایی مطرح استان باید برای افزایش توان رقابتی به دنبال برند سازی باشد، تکیه بر ظرفیت داخلی و تقویت واحدهای تولیدی تنها راه ایجاد اشتغال و بهبود معیشت مردم است و برای افزایش سرمایه گذاری و کارآفرینی باید فرایندهای موجود از جمله بوروکراسی اداری را اصلاح کنیم.

وی گفت: طبق بررسی‌های انجام شده در ۱۱ فرایند کسب و کار، ۵۰ درصد مسیرها اضافی بود که اگر بتوان زمان و هزینه را کاهش داد کارآفرین بیشتر تشویق شده و اشتغال افرایش می‌یابد.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: با اجرای طرح مثلث اقتصادی در صدد حذف موازی‌کاری در راستای تسهیل امور اشتغال هستیم و تاکنون ۱۴۸ معین اقتصادی بخش خصوصی در این زمینه همکاری داشته‌اند که نتایج مثبت بسیار داشته است.

دکتر علی اصغر اسماعیل زاده مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی، بهداشتی و آشامیدنی دانشگاه علوم پزشکی خراسان رضوی نیز گفت: هم اکنون در این استان ۱۵۰۰ واحد تولیدی با بیش از هشت هزار محصول مختلف تحت پایش مستمر قرار دارد که از این تعداد ۲۸ واحد تولیدی برتر مورد قدردانی قرار می‌گیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی