دریادل، روایت زندگی یک بانوی قهرمان


دریادل، روایت زندگی یک بانوی قهرمان

مشهد- ایرنا- کتاب دریادل به قلم مریم قربانزاده روایت زندگی فاطمه دهقانی همسر شهید ابوالفضل رفیعی است که چهارشنبه شب طی مراسمی با حضور خانواده شهدا و ایثارگران در نگارخانه رضوان مشهد رونمایی شد.

این مراسم به همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) و چهلمین روز درگذشت "فاطمه دهقانی"، همراه با برنامه‌های مختلف فرهنگی مانند اجرای سرود دریادل و خوانش بخشی از کتاب برپاشد.

شهید "ابوالفضل رفیعی" از شهدای گمنام مدفون در دانشگاه فردوسی مشهد است که پیکر پاکش پس از ۳۴ سال از طریق آزمایش دی. ان.آی شناسایی شد. همسر او نیز به تازگی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

مدیرعامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: مجاهدت‌های همسر شهید "فاطمه دهقانی" در دوران جنگ و پس از آن الگو است و اگر امثال این زنان نبودند، آرامشی برای رزمندگان در جبهه باقی نمی‌ماند.

محمدعلی چمی‌گوی افزود: اگر شهدا برای چند سال در جبهه در مقابل دشمن ایستادگی کردند، همسران شهدا همچون "فاطمه دهقانی" از ابتدای جنگ تاکنون در حال مجاهدت بودند و بکاربردن واژه شهید برای همسران مرحوم شهدا سزاوار است.

وی با اشاره به نامه‌ای که توسط بانو دهقانی برای ابتدای کتاب به نگارش درآمده ادامه داد: او بعد از سال‌ها باز هم با همسر خود در این نامه سخن می‌گوید، این‌ها مسائلی است که ما باید به فرزندان خود بیاموزیم چرا که قهرمان واقعی این افراد هستند.

کتاب "دریادل" در ۴۳۰ صفحه توسط مرکز انتشارات "ستاره‌ها" در سال جاری به چاپ رسیده است. نمایشگاهی از عکس‌های مستند زندگی بانو دهقانی نیز در نگارخانه رضوان مشهد برپا شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش بازی دمبله و ام‌باپه در لوشامپیونه