توسعه گردشگری شهرستان لردگان در دستورکار قرار گیرد


توسعه گردشگری شهرستان لردگان در دستورکار قرار گیرد

شهرکرد- ایرنا- فرماندار لردگان با اشاره به قابلیت‌های این شهرستان در حوزه‌های مختلف گفت: تسریع در روند اجرایی توسعه گردشگری لردگان باید در دستورکار قرار گیرد.

ملک‌محمد قربان‌پور روز پنجشنبه در نشست مشترک با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: شهرستان لردگان از ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و پتاسیل‌های فراوانی در حوزه‌های مخلتف و به ویژه بخش گردشگری برخوردار است.

وی افزود: به همین منظور ارتقای کمی و کیفی زیرساخت‌ها و همچنین برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به منظور سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری جزو برنامه‌های اولویت‌دار میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری قرار گیرد.

قربان‌پور تصریح کرد: شهرستان لردگان با قرارگیری در مسیر ارتباطی استان‌های فلات مرکزی به بنادر جنوب غرب و جنوبی کشور در طول سال میزبان بسیاری گردشگران و مسافران از نقاط مختلف ایران و جهان است.

وی یادآور شد: وجود و عبور راه‌های شریانی کشور و چهارمحال و بختیاری از شهرستان لردگان باعث شده تا این شهرستان به یکی از مناطق راهبردی کشور در جابجایی بار و مسافر تبدیل شود.

قربان‌پور اظهار داشت: به همین منظور ضرورت دارد تا در راستای تامین زیرساخت‌های مورد نیاز حوزه گردشگری در شهرستان لردگان اقدامات لازم صورت گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این اداره تمامی تلاش خود را برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به منظور سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری استان و شهرستان لردگان در دستورکار قرار داده است.

مهرداد جوادی تاکید کرد: برای تسریع در روند این امر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری تسهیلات مورد نیاز شامل زمین، وام‌های ارزان‌قیمت و مجوزهای قانونی را در اختیار سرمایه‌گذاران متقاضی سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری استان و شهرستان لردگان قرار می‌دهد.

وی افزود: تمامی نقاط شهری، روستایی و عشایری شهرستان‌های ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری مانند شهرستان لردگان به عنوان قطب گردشگری ایران و از مقاصد مهم گردشگری برای مسافران ایرانی و خارجی ظرفیت سرمایه‌گذاری را دارد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری و فرماندار و تعدادی از مدیران شهرستان لردگان از برخی جاذبه‌های و طرح‌های گردشگری این شهرستان بازدید کردند.

شهرستان لردگان با برخورداری از جاذبه‌های فراوان گردشگری مانند چشمه‌های پرآب و همیشه جوشان بَرم لردگان، آبشار آتشگاه، سِندِگان، پَروَز، بَرم مال‌خلیفه، میلاس، میشان، بارز، شوارز و گوشه و وجود کوه‌های مرتفع و بلند همچون ریگ، قارون، بادامستان، گومیه، سرخ، سیوک، آس‌جم و آب‌باغ به "قلب طبیعت ایران" شهرت دارد.

شهرستان لردگان از نظر کشاورزی اهمیت ویژه‌ای دارد و به لحاظ طبیعی و آب و هوایی یکی از نقاط مستعد و مناسب برای سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری است.

چشمه بَرم لردگان، آبشار آتشگاه، تنگ زیبا و دیدنی لای‌بید، تنگ رحیم‌آباد، پل و حاشیه رودخانه ارمند، چشمه میلاس، بوستان جنگلی پَروَز در پشت‌کوه فلارد، چشمه سندگان فلارد، چشمه میشان فلارد، چشمه برم مال‌خلیفه، تنگ سماء منج، حاشیه جاده خوزستان از منج تا سد کارون ۴، روستای جنگلی چارطاق و آبشار گاه‌کده از مهمترین مناطق گردشگری شهرستان لردگان با قابلیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دولتی به شمار می‌رود.

شهرستان لردگان بدلیل برخورداری از آب و هوای مطلوب و محیط مناسب برای زندگی یکی از مکان‌های زیستی بشری در ایران است که اقوام و طوایف متعددی در طول تاریخ در این مکان زیسته‌اند.

کشف آثار زیادی در منطقه لردگان نشان از وجود تمدن‌هایی دارد که تا حدود هزاره ششم قبل از میلاد در این منطقه زیسا داشته‌اند.

این ناحیه براساس نتیجه‌گیری گروه‌هایی که برای شناسایی و مطالعه در گذشته به آن سفر کرده‌اند، آن را به عنوان یکی از غنی‌ترین و قدیمی‌ترین نواحی باستانی کشور می‌دانند.

حضور گردشگران و مسافران داخلی و خارجی در شهرستان لردگان در فصل‌های مختلف سال نشان از بکر بودن و زیبایی خاص طبیعت این شهرستان و علاقه فراوان مردم نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری، کشور و دنیا به این منطقه دارد.

لردگان در ۱۸۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا