حضوری زیبنب گونه


حضوری زیبنب گونه

کرمان - ایرنا - حضور بی مانندت اشارتی است زینب گونه آن زمان که خواب را بر چشمانت حرام می کنی تا از آلام دیگران بکاهی، تو نیز رسالتی بس بزرگ داری آنگاه که دردمندی به دستان تو دخیل امید می بندد.

به گزارش ایرنا، حضور با تخصص و تعهد پرستاران، تجویز اصولی پزشکان را به بار می نشاند و تن دردمندی را از درد و چشم های نگرانی را غصه نجات می دهد، چنانچه پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) در ستودن حرفه پرستاری می فرمایند، "کسی که یک شبانه روز از بیماری پرستاری کند، خداوند او را با ابراهیم خلیل (ع) محشور خواهد کرد، و او همانند برق خیره کننده و درخشان از صراط عبور می‏ کند".

سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) که به یاد فداکاری ها و رشادت های این بانوی نمونه اسلام به نام روز پرستار نامگذاری شده، بهترین بهانه برای قدردانی از این قشر زحمت کش است.
زمانی که درد وجود بیمار را در می نوردد و او در انتظار مرهمی برای بهبودی خویش است، تنها پرستار است که با نگاه، کلام و رفتارش التیامی می شود بر دردها و زخم هایش.

اما پرستاران به عنوان یکی از اقشار متخصص، فرهیخته و زحمتکش جامعه دردهایی دارند که می توان آنها را با تدابیری که توسط مسئولان اندیشیده می شود التیام داد و از آنها به نوعی پرستاری کرد.

خستگی های حرفه پرستاری شیرین است

فاطمه منگلی که برای گذراندن طرح خود در رشته پرستاری در بیمارستان ولیعصر (عج) شهربابک مشغول به کار است، به خبرگار ایرنا گفت: در کنکور در رشته پرستاری پذیرفته و کم کم به این حرفه علاقه مند شدم.

وی تصریح کرد: شغل پرستاری، ساعت کار طولانی، فعالیت ذهنی و بدنی شدیدی دارد اما خستگی های ناشی از فعالیت در این حرفه شیرین است.

منگلی با بیان اینکه برخی برای پرستاران ارزش قائل نیستند، ادامه داد: از همراهان بیماران می خواهم شرایط بیمار، بیمارستان و پرستاران را درک کنند و بدانند که پرستار از اینکه حال بیمارش نامساعد است ناراحت است و تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت او به کار می بندد.

وی با اشاره به اینکه پرستاران به دلیل تعهد شغلی خود گاهی در اعیاد، دورهمی ها و مراسم های خانوادگی حضور ندارند، اظهار داشت: ممکن است پرستاری بعد از اتمام شیفت کاری به دلیل خستگی مفرط گاهی آنطور که باید به خانواده خود رسیدگی نکند.

منگلی با بیان اینکه در کنار پزشک، رسیدگی کامل به بیماران وظیفه پرستاران است، گفت: پرستاران در مقایسه با پزشکان حقوقی کمی را دریافت می کنند.

وی یادآور شد: پرستارانی که در حال حاضر برای گذراندن طرح فعالیت می کنند نگران آینده شغلی خود هستند.

منگلی خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه وزیر بهداشت از کمبود نیروی پرستار یاد کرده اما در آزمون استخدامی اخیر برای رشته پرستاری در شهربابک نیرویی جذب نمی شود.

این پرستار شهربابکی فعالیت در بخش اورژانس را به دلیل مساعد نبودن حال بیماران را تلخ و ناخوشایند دانست و عنوان کرد: خاطرات شیرین شغل ما مربوط به بهبودی حال بیماران است اما تلخ ترین خاطره من به روزی برمی گردد که مادر ۳۵ ساله ای که سه فرزند خردسال داشت و از سرطان زبان رنج می برد، در بیمارستان فوت کرد.

حقوق پرستاران مکفی نیست

اکبر محمودی دیگر پرستار شهربابکی که سه سال سابقه فعالیت در این رشته را دارد به خبرنگار ایرنا گفت: پرستاری شغلی است که با درد و ناراحتی مردم سر و کار دارد، با این حال من عاشق حرفه ام هستم.

وی پرستاری را رشته ای پر از اضطراب دانست و افزود: زمانی که بیماری به بیمارستان مراجعه می کند ما با او و همراهانش همدردی می کنیم و انتظار داریم آنان نیز شرایط بیمارستان را درک و صبوری خود را حفظ کنند.

محمودی با بیان اینکه از مسئولان درخواست داریم از پرستاران حمایت مادی و معنوی داشته باشند، تصریح کرد: با حقوق پرستاری نمی توان گذران زندگی کرد اما ما به خاطر علاقه شدیدی که به این شغل داریم سختی های آن را تحمل می کنیم.

وی مساعد شدن حال بیماران را بهترین خاطره خود عنوان و تصریح کرد: بدترین خاطره شغلی من مربوط به پسربچه ای است که با پدر و نامادری معتاد خود زندگی می کرد و دچار مشکل خونی بود اما به دلیل عدم توجه خانواده اش فوت شد.

بیمارستان شهربابک به پرستار رسمی بیشتر احتیاج دارد

اعظم نیکو خصال پرستار بیمارستان ولی عصر (عج) شهرباب که ۹ سال و ۶ ماه در شغل پرستاری فعالیت می کنند نیز به خبرنگار ایرنا گفت: پرستاری در بخش اورژانس با استرس و بی خوابی های زیادی همراه است اما زمانی بیمار بدحالی بهبود پیدا می کند خستگی مان برطرف می شود.

وی از شیفت های زیاد و حقوق دریافتی کم پرستاران شهربابک یاد کرد و افزود: از اسفند سال گذشته اضافه کار و کارانه پرستاران پرداخت نشده است.

نیکوخصال به ضرورت وجود امکانات لازم و حضور پزشکان متخصص در شهربابک اشاره کرد و بیان داشت: شهربابک جراح مغز و اعصاب ندارد ما باید افرادی که دچار این مشکل هستند را به شهرهای دیگر اعزام کنیم.

وی بر استخدام نیروی پرستاری در بیمارستان شهربابک تاکید کرد و اظهار داشت: نیروهایی که برای گذراندن طرح خود در رشته پرستاری جذب می شوند بعد از ۲ سال و اتمام طرح خود و زمانی که به توانایی لازم می رسند، باید بروند.

نیکوخصال آشفتگی و گاهی پرخاشگری همراهان بیماران را از دیگر مسائلی که پرستاران با آن مواجه هستند دانست و تصریح کرد: پرستاران نگران حال بیماران هستند و تلاش خود را برای بهبود حال بیمار انجام می دهند و مردم باید آرامش خود را حفظ کنند زیرا در آرامش، بهتر به بیمار رسیدگی می شود.

حضور جراح مغز و اعصاب در بیمارستان شهربابک فراهم شود

سرپرستار اتاق عمل بیمارستان ولیعصر (عج) شهربابک که ۲۱ سال سابقه خدمت دارد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: باطن کار پرستاری بسیار لذت بخش است و همین که بیماری بعد از بهبودی دعای خیرش نصیب ما می شود ارزش زیادی دارد.

سکینه حسینی ادامه داد: پرستار باید شغل و زندگی شخصی خود را با هم هماهنگ کند اما ممکن است برخی مواقع مشکلاتی بوجود آید.

حسینی با بیان اینکه گاهی استرس زیادی به پرستاران وارد می شود، افزود: شرایط حضور جراح مغز و اعصاب در بیمارستان شهربابک فراهم شود زیرا ما مجبوریم بیمارانی که این مشکل را دارند به شهرهای دیگر اعزام کنیم.

وی به فرسودگی ساختمان تنها بیمارستان شهربابک اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر ساختمان، برخی تجهیزات اتاق عمل و بیمارستان فرسوده است که باید تعویض یا تعمیر شوند اما بودجه ای برای آن در نظر گرفته نمی شود.

پرستاران شهربابک جزو دلسوزترین و کاربلدترین پرستاران هستند

رئیس بیمارستان شهربابک نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا روز پرستار و ولادت حضرت زینب (س) را تبریک گفت و بیان داشت: من در چندین بیمارستان فعالیت داشته ام و به جرات می گویم که پرستاران دلسوز و با وجدان شهربابک با کمترین نقصی، کار خود را انجام می دهند.

محمدسعید بسنجیده به پرداخت نشدن کارانه پرستاران شهربابک از اسفند سال ۹۷ یاد کرد و گفت: کارانه را باید بیمه ها پرداخت کنند اما ۱۶ ماه است که پرداخت نشده است و این مربوط به همه کشور است به طوری که کارانه پزشکان شهرستان نیز تا مهرماه سال ۹۷ پرداخت نشده است.

بسنجیده با بیان اینکه ما به ۱۵ پرستار رسمی اعلام نیاز کرده ایم، تصریح کرد: علی رغم درخواست ما، وزارت بهداشت اجازه ای مبنی بر جذب پرستار رسمی توسط آزمون استخدامی اخیر نداد و این پیگیری مسئولان بالارتبه شهر را می طلبد.

رئیس بیمارستان شهربابک با تاکید بر اینکه مسئولان شهرستان باید بستری فراهم کنند که پرستاران شهربابکی در همین شهرستان استخدام و مشغول به کار شوند، عنوان کرد: فعالیت پرستاران، مکمل کار پزشکان است، به طوری که این افراد در روند بهبود بیمار ۵۰ درصد نقش دارند.

وی با اشاره به اینکه پرستاران شهربابک چیزی از بهترین پرستاران کشور کم ندارند و با کمترین ادعا فعالیت می کنند، افزود: پرستاران درآمد کمی دارند و طبیعی است که شرایط اقتصادی حال حاضر کشور روی کار آنان تاثیر بگذارد اما ما کمترین مشکلات را با پرستاران حرفه ای در این شهرستان داریم.

بسنجیده با ابراز رضایت از پرستاران شهربابک و تقدیر از آنان گفت: علی رغم مشکلات زیادی که برای پرستاران وجود دارد، شاغلان این حرفه دلسوزانه فعالیت می کنند و لازم است که مسئولان نیز شرایط آنان را درک و حمایتشان کنند.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون، ما باید جراح مغز و اعصاب داشته باشیم، یادآور شد: حضور پزشکان متخصص در شهرستان شهربابک حمایت مردم و مسئولان را می طلبد اما اغلب مردم شهربابک علاقه ای به درمان در شهرستان را ندارند و به پزشکان برخی شهرهای مجاور مراجعه می کنند.

رئیس بیمارستان شهربابک از عدم پرداخت به موقع دستمزد متخصصانی که در بیمارستان شهربابک حضور دارند یاد کرد و بیان داشت: افرادی به نام خیریه و کلینیک فرهنگیان با پزشکانی که مجوز فعالیت در شهربابک را ندارند قرارداد بسته اند و در حالی که یک مرکز دولتی است از مراجعان تعرفه آزاد دریافت می کنند که این عمل موجب بی احترامی و دلسردی متخصصان حاضر در بیمارستان می شود.

وی با بیان اینکه شهربابک به بیمارستانی بزرگتر و ساختمانی جدید نیاز دارد افزود: سال پیش با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت عملیات اجرایی بیمارستان جدید این شهرستان آغاز و مقرر شد بودجه ساخت آن از سوی شرکت ملی صنایع مس تامین شود اما هنوز اقدامی در مورد صورت نگرفته است.

بسنجیده با اشاره به اینکه بودجه های دولتی در هیچ شهری کفاف ساخت و ساز و بهسازی را نمی دهد، عنوان کرد: مجمع خیرین سلامت باید به فکر سلامت بیماران باشند و سال پیش اقدامات ارزنده ای انجام دادند، اما این مجمع به دلیل برخی مشکلات در شهربابک از اول سال جاری غیر فعال بوده و به تازگی فعال شده است.

وی از فعالیت و پیگیری فرماندار شهربابک برای حل مشکلات شهرستان یاد کرد و اظهار داشت: پیشرفت، بهسازی و بهبود وضعیت بهداشت و درمان شهربابک همت و کمک همه جانبه ی همه مسئولان شهرستان را می طلبد.

شهربابک در ۲۴۰ کیلومتری کرمان واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل