سه میلیارد و 14 میلیون دلار سرمایه‌گذاری در استان مرکزی تصویب شد


سه میلیارد و 14 میلیون دلار سرمایه‌گذاری در استان مرکزی تصویب شد

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: بیش از سه میلیارد و 14 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی امسال در این استان تصویب شد که نشانگر پویایی حوزه اقتصادی است.

سید «علی آقازاده» روز پنجشنبه در جمع اصحاب رسانه افزود: براساس آمار مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی استان مرکزی، از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون معادل ۳ میلیارد و ۱۴ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان مرکزی مصوب شده که از این میزان تا کنون حدود ۳۰۴ میلیون دلار به استان وارد شده است.

وی ادامه داد: این میزان سرمایه‌گذاری در قالب ۵۶ طرح اقتصادی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی نقاط مختلف استان مرکزی تصویب و برخی نیز اجرایی شده است.

استاندار مرکزی با اشاره به گستره توزیع این سرمایه‌گذاری ها افزود : سرمایه گذاری خارجی وارد شده به استان مرکزی در شهرستان‌های اراک، ساوه، زرندیه، خمین و آشتیان توزیع شده و بخش عمده آن در حوزه‌های انرژی، صنعت، کشاورزی و خدمات جذب شده است.

آقازاده بیان کرد: در سه سال گذشته بیش از ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار طرح سرمایه گذاری خارجی جدید در استان مرکزی به تصویب رسیده که افزایش بیش از ۲۰۰ درصدی در این حوزه را به دنبال داشته و با هیچ دوره زمانی قبلی به لحاظ حجم و تعداد طرح‌های سرمایه گذاری خارجی جدید قابل مقایسه نیست.

وی اظهار داشت: با وجود خروج یک طرفه آمریکا از برجام و شرایط تحریمی کشور، با تلاش‌های صورت گرفته توسط مدیریت ارشد و دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی، امسال میزبان پنج طرح سرمایه‌گذاری خارجی جدید به ارزش یک میلیارد و ۵۳۰ میلیون دلار در زمینه های مختلف اقتصادی به تصویب رسده است.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان مرکزی با اشاره به عملکرد مطلوب مرکز خدمات سرمایه گذاری استان افزود : با توجه به روند فعلی وضعیت سرمایه‌گذاری خارجی در استان مرکزی، این استان در زمره موفق ترین استان‌های کشور در جلب و جذب سرمایه گذاری قرار دارد.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ و ۳۸ شهرک و ناحیه صنعتی در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

استان مرکزی واقع در قلب ایران دومین جایگاه صنایع مادر تخصصی و رتبه چهارم صنعت کشور را به خود اختصاص داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...