ثبت دو ولادت و 13 وفات در یک روز برای زنجانی‌ها


ثبت دو ولادت و 13 وفات در یک روز برای زنجانی‌ها

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان گفت: در 9 ماهه امسال هر روز دو ولادت و 13 وفات ثبت شده است.

سیدعلی شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال‌جاری ۱۲ هزار و ۶۲۰ واقعه ولادت در استان زنجان به ثبت رسیده، همچنین تعداد ولادت ثبت شده در استان زنجان تا یک سال پس از وقوع ۱۲ هزار و ۵۷۱ واقعه بوده است.

این مسئول ادامه داد: ۹۹.۶۵ درصد از ولادت‌ها در استان زنجان در مهلت ثبت تا یک سال به ثبت رسیده و تعداد ولادت ثبت‌ شده در مهلت قانونی برابر با ۱۲ هزار و ۵۲۷ واقعه است؛ علاوه‌ بر آن در سال‌جاری روزانه ۴۶ واقعه تولد به ثبت رسیده که می‌توان گفت به طور تقریبی هر یک ساعت دو واقعه ولادت در استان زنجان به ثبت رسیده است.

وی افزود: در سال‌جاری ۶۳۶۸ واقعه موالید پسر و ۶۲۵۲ واقعه موالید دختر به ثبت رسیده که نسبت جنسی پسر به دختر در ۹ ماه گذشته از سال‌جاری برابر با ۱۰۲ است، یعنی به ازای ثبت تولد هر ۱۰۰ دختر، تولد ۱۰۲ پسر به ثبت رسیده است.

شفیعی در رابطه با تعداد وفات ثبت‌شده در استان، تصریح کرد: در سال‌جاری ۳۸۱۴ واقعه وفات در استان زنجان به ثبت رسیده که درصد ثبت در مهلت به ثبت تا یک سال برابر ۹۹.۳۲ درصد است.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان خاطرنشان کرد: تعداد فوت ثبت‌شده در مهلت قانونی در ۹ ماهه گذشته از سال‌جاری برابر با ۳۷۸۸ واقعه است که روزانه ۱۳ واقعه وفات در استان زنجان به ثبت می‌رسد که به طور تقریبی در هر دو ساعت یک واقعه وفات به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق