بارش باران و وزش باد شدید سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد


بارش باران و وزش باد شدید سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد

زاهدان- ایرنا- رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بارش باران و وزش باد شدید از یکشنبه هفته آینده بیشتر نقاط این استان را فرا می‌گیرد.

علی ملاشاهی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در این مدت شرایط برای بارش برف در ارتفاعات تفتان مهیاست اظهار داشت: تمرکز بارش‌ها در شهرستان‌های زاهدان، خاش، بزمان، میرجاوه، ارتفاعات شمالی ایرانشهر، دلگان و ارتفاعات سفیدآبه تا نصرت آباد خواهد بود.
وی افزود: همچنین از سفیدآبه تا نصرت آباد، زاهدان و سایر نقاط مرکزی و جنوب شرق سیستان و بلوچستان وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
رییس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این شرایط تا اواسط وقت دوشنبه ادامه دارد، گفت: آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال وقوع صاعقه و تگرگ، کاهش دید در جاده‌های ارتباطی استان و احتمال خسارت با توجه به وزش باد شدید از اثرات این سامانه در نقاط مختلف است.
وی خاطر نشان کرد: در این مدت شهروندان از اتراق در حاشیه مسیل‌ها و رفتن به ارتفاعات خودداری کنند و پاکسازی کانال‌ها و جوی‌ها در سطح شهرها، محدودیت کار با داربست و خودداری از تردد در کنار ساختمان‌های در حال ساخت توصیه می‌شود.
ملاشاهی افزود: به علت شرایط بد جوی در ارتفاعات تفتان، از صعود به این قله نیز خودداری شود.
وی همچنین به بارش‌های شب گذشته در جنوب سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: بارش‌های خوبی در نواحی ساحلی استان روی داده که عمده بارش‌ها در خارج از ایستگاه‌های هواشناسی بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)