استعفای نتانیاهو از همه پست‌های وزارتی/ درخواست نتانیاهو برای مصونیت قضایی


استعفای نتانیاهو از همه پست‌های وزارتی/ درخواست نتانیاهو برای مصونیت قضایی

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل رسمی شدن اتهامات فساد دولتی علیه وی، بامداد امروز (پنجشنبه) از تمام پست‌های وزارتی که در اختیارش بود، استعفا داد. به نوشته روزنامه «هاآرتص» نتانیاهو بعد از استعفا از وزارت‌های بهداشت، رفاه، کشاورزی، و امور یهودیان خارج (از فلسطین اشغالی) اعلام کرد که در...

استعفای نتانیاهو از همه پست‌های وزارتی/ درخواست نتانیاهو برای مصونیت قضایی
به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل رسمی شدن اتهامات فساد دولتی علیه وی، بامداد امروز (پنجشنبه) از تمام پست‌های وزارتی که در اختیارش بود، استعفا داد.

به نوشته روزنامه «هاآرتص» نتانیاهو بعد از استعفا از وزارت‌های بهداشت، رفاه، کشاورزی، و امور یهودیان خارج (از فلسطین اشغالی) اعلام کرد که در روزهای آتی افراد مناسبی را برای این پست‌ها انتخاب می‌کند.

«آویخای مندلبیت» دادستان کل رژیم صهیونیستی حدود یک ماه پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد که نتانیاهو رسما به تقلب، دریافت رشوه و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم شده است. بدین ترتیب نتانیاهو می‌توانست به عنوان نخست‌وزیر به کار خود ادامه دهد اما اجازه باقی ماندن در پست‌های وزارتخانه‌ای را نداشت.

با این حال نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد پنجاه‌وپنج درصد از صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو از نخست‌وزیری هستند.

پیش از این «بنی گانتس» رهبر حزب آبی‌وسفید و رقیب نتانیاهو، با اشاره به رسمی شدن اتهامات علیه نتانیاهو، از دادستانی این رژیم خواست تا وی را مجبور به استعفا از پست‌های وزارتی‌اش کند.

از سوی دیگر، «بنیامین نتانیاهو» چند هفته پس از آنکه به فساد متهم شد، از پارلمان این رژیم درخواست مصونیت قضایی کرد.

«عوفر گولان» سخنگوی نتانیاهو اعلام کرد که وکلای مدافع نخست‌وزیر درخواست اعطای مصونیت را به رئیس پارلمان تحویل داده‌اند.

احتمال می‌رود با این اقدام، محاکمه بنیامین نتانیاهو به مدت چند ماه به تاخیر بیفتد؛ چرا که بعید به نظر می‌رسد که کنست تا قبل از انتخابات دوم مارس آینده با این درخواست موافقت کند.

نتانیاهو، روز گذشته به خبرنگاران گفته بود: «قصد دارم درخواست (مصونیت قضایی) را به رئیس کنست ارائه دهم؛ این درخواست مطابق با قانون و با هدف ادامه خدمت به شما به خاطر آینده اسرائیل است.»

در حالی‌که «بنی گانتس» رهبر حزب «سفید آبی» و رقیب نتانیاهو در واکنش به این اقدام، گفته است که «نتانیاهو می‌داند که گناهکار است ولی با طرح این درخواست، می‌کوشد از چنگال عدالت فرار کند».

بنی گانتس تاکید کرد که ائتلاف وی تمامی تلاش خود را به کار خواهد بست تا مانع از آن شود بنیامین نتانیاهو مصونیت قضایی از اتهاماتش دریافت کند.

دادستان رژیم صهیونیستی رسما علیه نتانیاهو اعلام جرم و او را به فساد مالی، تقلب و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم کرده است. این نخستین بار است که علیه یک نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام جرم می‌شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...