طرز تهیه کیک تخته ای خوش پخت و خوشمزه با روشی ساده


کیک تخته ای یکی از انواع کیک های بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که در مدت زمان کمی می توانید آن را در منزل بپزید و در کنار اعضای خانواده تان میل نمایید، در ادامه مطلب به شما عزیزان طرز تهیه کیک تخته ای را آموزش خواهیم داد. در مطالب گذشته به شما عزیزان طرز تهیه انواع کیک ها از جمله : کیک پیانو، کیک کاپوچینو، کیک جنگل سیاه و کیک خرمالو را آموزش...

کیک تخته ای یکی از انواع کیک های بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که در مدت زمان کمی می توانید آن را در منزل بپزید و در کنار اعضای خانواده تان میل نمایید، در ادامه مطلب به شما عزیزان طرز تهیه کیک تخته ای را آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه کیک تخته ای خوش پخت و خوشمزه با روشی ساده

در مطالب گذشته به شما عزیزان طرز تهیه انواع کیک ها از جمله : کیک پیانو، کیک کاپوچینو، کیک جنگل سیاه و کیک خرمالو را آموزش دادیم، در این مقاله شما را با روش درست کردن کیک تخته ای آشنا خواهیم کرد.

مواد لازم جهت تهیه کیک تخته ای

آرد سفید : دو و یک دوم لیوان روغن مایع : یک دوم لیوان تخم مرغ : چهار عدد شیر : سه چهار لیوان شکر : یک لیوان وانیل : یک دوم قاشق چای خوری بکینگ پودر : دو قاشق مربا خوری پودر نارگیل : یک دوم لیوان کشکش ( دلخواه) : یک دوم لیوان

طرز تهیه کیک تخته ای خوش پخت و خوشمزه با روشی ساده

طرز تهیه کیک تخته ای به روش ساده

در روش تهیه کیک تخته ای ابتدا کشمش ها را از قبل به مدت نیم ساعت خیس کرده و آبکش کنید سپس شکر، تخم مرغ و وانیل را به مدت پنج دقیقه با همزن هم بزنید سپس به آن روغن و شیر را به ترتیب اضافه کنید و مجددا مخلوط کنید.

حالا پودر نارگیل را نیز بیافزایید و آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و الک کنید و به مایه کیک اضافه کنید سپس آرام هم بزنید تا مایه یکدستی به دست آید.

در این مرحله از نحوه تهیه کیک تخته ای، کشمش ها را با کمی آرد مخلوط نمایید و به داخل مایه کیک اضافه کنید سپس قالب بیست در سی را چرب کرده و مایه کیک آماده شده را داخل آن بریزید، در صورت تمایل می توانید روی آن را کنجد بپاشید سپس در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۷۰ درجه قرار دهید.

اجازه دهید به مدت سی تا چهل دقیقه داخل فر بماند تا کیک کاملا مغز پخت و طلایی شود البته بسته به حرارت فر این مدت زمان ممکن است متفاوت باشد و در نهایت می توانید تا کیک داغ است با کمک قلمو کمی عسل بر روی کیک بکشید و با پودر نارگیل، گل محمدی و گردو تزیین نمایید، نوش جان.

طرز تهیه کیک تخته ای خوش پخت و خوشمزه با روشی ساده

نکته : می توانید کشمش را از دستور تهیه حذف کنید و یا به مقدار کمی داخل کیک بریزید.

در پایانی می توانید برای آشنایی با نحوه پخت انواع شیرینی و کیک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد