استارت آپ دریایی برای ایجاد زنجیره ارزش افزوده در حوزه صنعت دریا ضرورت دارد


استارت آپ دریایی برای ایجاد زنجیره ارزش افزوده در حوزه صنعت دریا ضرورت دارد

دبیر اجرایی بیست و یکمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی کشور گفت: آشنایی هرچه بیشتر مسئولان و مردم با صنایع دریایی و مسائل آن و پیگیری راه‌های استفاده بیشتر از توان و ظرفیت صنایع داخلی را به همراه دارد.

عباس نوبختی روز گذشته(۱۲ دی) در بیست و یکمین همایش صنایع دریایی و دریانوردی کشور در دانشگاه آزاد واحد قشم، افزود:این همایش به همراه نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی با هدف طرح اهمیت و جایگاه صنایع دریایی در اقتصاد کشور و توجه به آینده پژوهشی و مستندسازی در حوزه فعالیت‌های دریایی و سیاست گذاری و برنامه ریزی راهبردی برگزار شده است.

وی اظهار کرد: ۲۱۱ مقاله به دبیرخانه بیست و یکمین دوره همایش و نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی کشور ارسال شد که هئیت داوران ۱۵۴ مقاله را پذیرفتند.

نوبختی با بیان اینکه مراکز پژوهشی دریایی ۱۸ کارگاه آموزشی برای علاقه‌مندان و دانشجویان به عنوان برنامه جنبی تدارک دیده است، اظهار کرد: در این دوره از همایش و نمایشگاه برای ارتباط صنعت و دانشگاه نخستین بار رویداد استارت آپ دریایی با حضور ۲۰ تیم استارت آپی حوزه دریا برگزار شد.

دبیر اجرایی بیست و یکمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی کشور بیان کرد: استارت آپ دریایی برای ایجاد زنجیره ارزش افزوده در حوزه صنعت دریا و رفع نیازهای فناورانه سازمان‌ها، ارگان‌ها و شرکت‌های دریایی برگزار می‌شود.

نوبختی اظهار کرد: بازگویی مسائل و مشکلات دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌های دریایی، بررسی راه حل‌ها و روش‌های اجرایی با توجه به چالش‌ها و فرصت‌های موجود برای توسعه منطقه ای، دریاها، سواحل و جزایر کشور و جذب سهم بیشتر از بازارهای بین المللی صنایع دریایی برای کارخانه‌ها و صنایع مرتبط داخلی از محورهای این همایش است.

وی ادامه داد: آشنایی هرچه بیشتر مسئولان و مردم با صنایع دریایی و مسائل آن و پیگیری راه‌های استفاده بیشتر از توان و ظرفیت صنایع داخلی از دیگر محورهای این همایش است.

دبیر اجرایی بیست و یکمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی کشور افزود: طراحی، ساخت شناور و تجهیزات دریایی، مهندسی مواد پیشرفته و فناوری‌های نوین دریایی، لجستیک و حمل و نقل دریایی و اقیانوس شناسی، شیلات و زیست فناوری دریا از محورهای تخصصی این همایش است.

نوبختی در پایان خاطرنشان کرد:بیست و یکمین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی کشور تا امروز(۱۳ دی ماه) از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در محل سالن نمایشگاه‌های منطقه آزاد قشم برپا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید