واکنش های جهانی به شهادت سپهبد سلیمانی


واکنش های جهانی به شهادت سپهبد سلیمانی

در حمله تروریستی بالگرد‌های آمریکایی در بغداد، حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس به شهادت رسیدند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از بغداد، سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون الحشدالشعبی در حمله بالگردهای دولت تروریست آمریکا به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

در این حمله نظامی تروریستی که بامداد امروز در نزدیکی فرودگاه بغداد به وقوع پیوست، محمد رضا جابری مسئول تشریفات بسیج مردمی عراق نیز به شهادت رسید.

واکنش جریان های سیاسی و مردمی افغانستان به شهادت سردار سلیمانی
جریان های سیاسی و مردمی افغانستان حمله تروریستی آمریکا و به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی را محکوم کردند.
حزب حرکت اسلامی افغانستان امروز در بیانیه ای اعلام کرد: شهادت سردار بزرگ و رشید دنیای اسلام اسطوره ی تکرار ناشدنی، مردی که دشمن و استکبار از نامش هراس داشت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را به محضر حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف ، مقام معظم رهبری دام ظله العالی و همه مسلمانان دنیا و آزادگان جهان تسلیت عرض می کنم.
شهادت این سرداران سرافراز نویدبخش شکست و زبونی دشمنان، عزت، سربلندی و اقتدار بیشتر اسلام و مسلمانان در منطقه خواهد بود.
سید ناصر عطایی رییس شورای ملیت سادات افغانستان نیز در پیامی اعلام کرد: خبر شهادت شمشیر بُرنده اسلام ، مالک اشتر زمان ، سردار شهید الحاج قاسم سلیمانی میلیون ها قلب را داغ دار کرد و به درد آورد ، این ضایعه ی بزرگ و جبران ناپذیر را به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج) ، مقام معظم رهبری و ملت بزرگ و پرافتخار جمهوری اسلامی ایران تسلیت عرض می کنیم.
محمد ناطقی از فعالان سیاسی افغان نیز نوشت: حوادث ناگواری در منطقه در حال وقوع است و امیدواریم سران کشورها اوضاع در مدیریت خود قرار دهند و ما خواستار کاهش تنش و تقابل هستیم هرچند اختلافات ایران و آمریکا بسیار عمیق است .
وزارت خارجه آمریکا از اتباع این کشور خواست فورا عراق را ترک کنند
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد آمریکا از اتباع خود می‌خواهد فورا عراق را ترک کنند.
البخیتی: عراقی‌ها از تجربه یمنی‌ها استفاده و سفیر و نظامیان آمریکایی را اخراج کنند
عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله یمن تأکید کرد ملت عراق نیز باید از تجربه یمنی‌ها استفاده و سفیر آمریکا و نیرو‌های این کشور را از عراق اخراج کنند چرا که آمریکا شیطان بزرگ و دشمن همه مسلمانان است.
محمد البخیتی در گفتگو با استودیوی شبکه المسیره گفت: حمله آمریکایی‌ها به کاروان سردار سلیمانی صرفا حمله به نیرو‌های بسیج مردمی عراق یا نیروی قدس ایران نبوده است بلکه این حمله، تجاوز به عراق، ایران و کشور‌های عربی و به طور کلی امت اسلامی به شمار می‌آید.
پیام تسلیت حزب اسلام جمهوری آذربایجان
حزب اسلام جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه‌ای شهادت سردار قاسم سلیمانی را به پیشگاه امام زمان (عج) و رهبر مسلمانان جهان، حضرت آیت الله خامنه‌ای تسلیت گفت.
واکنش های جهانی به شهادت سپهبد سلیمانی
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از باکو، پایگاه خبری "اسلامین سسی" در بیانیه حزب اسلام جمهوری آذربایجان آمده است: سردمداران جلاد آمریکا و این قطعه‌ی شر که در پی تسلیم کردن دنیای اسلام در مقابل منافع استراتژی - سیاسی خود هستند آخرین ترور دولتی خود را انجام دادند و فرمانده شکست ناپذیر سپاه قدس ایران، چهره‌ محبوب دنیای اسلام و عاشقان اهل بیت (ع)، منجی و پناه مظلومان، قهرمان ابدی جبهه‌ی مبارزه با اشغالگران در جهان اسلام سردار قاسم سلیمانی را مورد هدف قرار دادند و سردار رشید اسلام در این ترور ناجوانمردانه به قله‌ی رفیع شهادت نائل شد.
در این بیانیه از سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی به عنوان سردار نظامی در جبهه‌های نبرد ایران بر علیه دشمنان یاد شده که دلاوری‌های و جلو‌هایی بزرگ و فراموش نشدنی از شجاعت و جسارت را از خود به یادگار گذاشت و دشمنان در مقابل شجاعت، مقاومت و اقتدار ایشان عاجز ماندند.
حزب اسلام جمهوری آذربایجان با اعلام اینکه سردار سپهبد شهید " قاسم سلیمانی" بزرگ شده‌ مکتب اسلام با شهادتش مسیر غلبه بر دشمن را روشن ساخت، افزوده است: مطمئن هستیم که خون وی بر زمین نخواهد ماند و کسانی که این ترور را انجام داده اند پاسخ خود را خواهند گرفت و بی شک انتقام شهادت این سردار رشید اسلام برای متجاوزان و تروریست‌ها بسیار سخت و کشنده خواهد بود و این آخرین ترور آمریکا خواهد بود.
این حزب با اعلام اینکه در میان آزادیخواهان فلسطین، سوریه، یمن، عراق و لبنان صد‌ها هزار، میلیون‌ها پیرو راستین قاسم سلیمانی هست، افزوده است: حزب اسلام جمهوری آذربایجان، انسان‌های آزادیخواه جهان را در مقابل تجاوزگری‌های دشمنان اسلام به جنگ تمام عیار با تجاوزگران دعوت می‌کند و در پایان با دلی اندوهگین شهادت فرزند قهرمان مردم ایران را به پیشگاه امام زمان (عج) و رهبر مسلمانان جهان، حضرت آیت الله خامنه‌ای، عاشقان اهل بیت و همه‌ مردم ایران اسلامی تسلیت می‌گوییم. خداوند رحمتش کند.
مفتی جعفری لبنان: شهادت قاسم سلیمانی ثبات ما را بیشتر می کند
مفتی عالی جعفری لبنان گفت: شهادت قاسم سلیمانی برقدرت و ثبات ما می افزاید و آمریکا باید پیامد اقدام خود را بپذیرد.
به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری لبنان، شیخ احمد قبلان در خطبه های نمازجمعه امروز در مسجد امام حسین علیه السلام در منطقه برج البراجنه گفت: شهادت قاسم سلیمانی و برادران او قدرت و ثبات ما را بیشتر می کند و آمریکا باید پیامدهای جنایت خود را بپذیرد زیرا این اقدام زشت، آتش جبهه ها را شعله ور خواهد کرد. وی شهادت آزاده بزرگ، انقلابی الهام بخش در محور مقاومت را خدمت امام مهدی (عج)، آیت الله خامنه ای، علی سیستانی و همه گروه های جهادی به ویژه مقاومت، سید مقاومت و همه آزادگان جهان تبریک و تسلیت گفت. وی در بخش دیگری از صحبت های خود تشکیل هرچه سریعتر دولت لبنان را خواستار شد.

تظاهرات مردم کشمیر در اعتراض به ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی

مردم کشمیر هند در اعتراض به ترور سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی در کارگیل هند تظاهرات کردند.

حزب الله عراق: این جنایت، مقدمه پایان حضور آمریکا در عراق و منطقه خواهد بود
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: گردان‌های حزب الله عراق تاکید کرد تردیدی نیست که این جنایت، سرآغاز پایان حضور آمریکا در عراق و منطقه خواهد بود. آمریکا، رژیم صهیونیستی و متحدان آن‌ها تاوان سنگینی برای این جنایت پرداخت خواهند کرد. جنایت فرودگاه بغداد و القائم ثابت کرد آمریکا اشغالگری جدیدی علیه آمریکا به راه انداخته است.
ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین: شیطان بزرگ باید در انتظار انتقام سختی باشد

شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد: ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه بحرین ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سردار قاسم سلیمانی، تاکید کرد آمریکا شیطان بزرگ باید در انتظار انتقام سختی باشد.

نمازگزاران عراقی در صحن حرم امام حسین (ع) حمله امریکا را محکوم کردند
شبکه العهد عراق در حساب کاربری خود در توئیتر با انتشار این ویدئو نوشت: نمازگزاران در صحن امام حسین (ع) شعار «امریکا، هرگز، هرگز» را سردادند و حمله امریکا را به ابومهدی المهندس و سردار سلیمانی در بغداد محکوم کردند.
بیانیه مرجعیت عراق در پی تجاوزگری اخیر آمریکا در عراق
مرجعیت دینی عراق در بیانیه ای که نماینده وی در خطبه های نماز جمعه در کربلا قرائت کرد‏، ضمن تاکید بر اقدام آمریکا در نقض حاکمیت عراق، خویشتنداری همه طرف ها را خواستار شد.
به گزارش شبکه تلویزیونی الاتجاه، عبدالمهدی کربلایی نماینده مرجعیت دینی عراق در خطبه سیاسی نماز جمعه کربلا گفت: سید آیت الله سیستانی اعلام کرد: حوادث به سرعت روی می دهد و بحران ها در حال شدت گرفتن است و کشور در خطرناک ترین شرایط قرار گرفته است. از تجاوزگری علیه برخی مواضع نیروهای عراقی در شهر القائم گرفته که به شهادت و زخمی شدن ده ها تن از رزمندگان ما منجر شد و حوادث تأسف باری که طی روزهای گذشته در بغداد روی داد، تا اقدام ظالمانه آمریکا در منطقه نزدیک فرودگاه بین المللی بغداد، به منزله نقض آشکار حاکمیت عراق و تعهدات بین المللی است که به شهادت شماری از قهرمانان نبردهای پیروزی علیه تروریست های داعشی منجر شد.
این حوادث نشان می دهد کشور در آستانه اوضاع بسیار دشواری قرار گرفته است. همان طور که از طرف های ذیربط می خواهیم خویشتندار باشند و با خردورزی رفتار کنند، از خداوند توانا می خواهیم که کشور و ملت عراق را از شر اشرار و حیله افسونگران دور نگه دارد.

پایگاه های موشکی ایران در حالت آماده باش

شبکه تلویزیونی المیادین: خبرگزاری سپاه پاسداران ایران اعلام کرد پایگاه های موشکی به حال آماده باش درآمدند.

حزب الدعوه عراق تجدید نظر در روابط دولت این کشور را با واشنگتن خواستار شد
به نوشته پایگاه خبری المسله، حزب الدعوه عراق با تروریستی توصیف کردن عملیات شهادت سردار سلیمانی، از دولت این کشور خواست در روابط خود با واشنگتن تجدید نظر کند.
حزب الدعوه عراق در بیانیه ای که نسخه ای از آن در اختیار المسله قرار گرفت از دولت عراق خواست اقدامات لازم را برای برخورد با اتفاق خطرناک شهادت سردار قاسم سلیمانی اتخاذ کند. این حزب همچنین از دولت عراق خواست بعد از اینکه آمریکا رسما به ترور المهندس و سلیمانی اذعان کرد در روابط با واشنگتن تجدید نظر کند.
در بیانیه الدعوه آمده است: در زمانیکه منطقه در شرایط امنیتی نگران کننده ای به سر می برد، نیروهای آمریکایی به دستور کاخ سفید به حماقتی بزرگ و جنایتی حساب نشده دست زدند و قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و گروهی از مجاهدین حشد الشعبی را ترور کردند. این اقدام زشت آشکارا تکبر استکباری را نشان می دهد که سیاست آمریکا در اجرای بلند پروازی ها و طرح سلطه طلبانه اش آن را پیش گرفته است.
حزب الدعوه این جنایت بزرگ آمریکا محکوم و تاکید می کند شیوه متجاوزانه آمریکا و دستکم گرفتن توانایی های مردم منطقه، دایره رویارویی را گسترش و پیامدهای خطرناکی به دنبال خواهد داشت و منطقه را در ناآرامی قرار خواهد داد.
حزب الدعوه تاکید کرد این جنایت تروریستی ثابت می کند آمریکا به حاکمیت عراق احترام نمی گذارد و هیچ معذوریت و محدودیتی هم در برابر ریخته شدن خون مردم عراق ندارد و نیروهای آمریکایی به گونه ای رفتار می کنند که گویی عراق همچنان تحت اشغال نفرت انگیز آنها قرار دارد.
حزب الدعوه از مردم عراق و طیف های سیاسی این کشور خواست کاملا هوشیار باشند و مسئولیت شرعی خود را در حفظ امنیت، ثبات و حاکمیت عراق بپذیرند و از این حادثه دردناک برای اتحاد مواضع و نزدیک شدن به هم استفاده کنند و به دشمنان عراق و مردم این کشور فرصت عمل ندهند.

هلند از اتباع خود خواست عراق را ترک کنند

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: وزارت امور خارجه هلند از اتباع این کشور خواست در سریعترین زمان ممکن، عراق را ترک کنند.

تاکید گردان‌های ابو علی مصطفی بر لزوم واکنش محور مقاومت و هدف قرار دادن منافع آمریکا
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: گردان‌های شهید ابوعلی مصطفی اعلام کرد در پی جنایت آمریکا، گروه‌های محور مقاومت باید واکنش فراگیر علیه منافع آمریکا در منطقه انجام دهند.
نماینده آیت الله سیستانی: آنچه در فرودگاه بغداد رخ داد نقض حاکمیت ملی عراق است
شبکه تلویزیونی المنار گزارش داد: نماینده آیت الله سیستانی در خطبه‌های نماز جمعه گفت: تجاوز آمریکا به فرودگاه بغداد، نقض حاکمیت ملی عراق است.
شاخه نظامی جنبش حماس: سلیمانی حامی مقاومت بود
شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد: گردان های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس، تاکید کرد: شهید قاسم سلیمانی ، حمایت همه جانبه از مقاومت داشت.
جنبش الاحرار، شهادت سردار قاسم سلیمانی را تسلیت گفت
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: جنبش الاحرار فلسطین شهادت قاسم سلیمانی به دست جنایتکار آمریکا را محکوم کرد.
الخزعلی: در ازای خون شهید سلیمانی، کل «اسرائیل» باید محو شود
شبکه تلویزیونی الاتجاه گزارش داد: شیخ قیس الخزعلی دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق گفت: حضور نظامی آمریکا در عراق باید پایان یابد.
وی افزود در ازای خون شهید قاسم سلیمانی، کل «اسرائیل» باید محو شود.
مصاحبه با خضر عدنان از رهبران جهاد اسلامی درباره شهادت سپهبد سلیمانی
دولت سوریه ترور سردار سلیمانی را محکوم کرد
وزارت امور خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای جنایت آمریکا در ترور سردار رشید اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و جمعی از یارانش را در بغداد به شدت محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از دمشق، وزارت امور خارجه سوریه این اقدام آمریکا را جنایتی ناجوانمردانه توصیف کرد که یادآور رفتار باند‌های تبهکار آمریکایی است. در این بیانیه، آمریکا مسئول اوضاع ناآرام "کشور برادر عراق" دانسته و خاطر نشان شده که ترور سردار شهید قاسم سلیمانی اوضاع منطقه را به شدت ملتهب خواهد ساخت.
در این بیانیه همچنین آمده است، دولت سوریه ضمن ابراز همدردی و اعلام همبستگی کامل با کشور‌های دوست و برادر عراق و جمهوری اسلامی ایران، اطمینان دارد که این جنایت بزدلانه آمریکا که منجر به شهادت جمعی از فرماندهان فوق العاده مقاومت شده، موجب خواهد شد تا راه این شهیدان فرمانده در مقاومت دربرابر سیاست مداخله جویانه آمریکا در امور منطقه و همچنین دفاع از منافع ملی کشو‌های این منطقه با اصرار و اراده‌ای مضاعف ادامه یابد.
روسیه شهادت سردار قاسم سلیمانی را تسلیت گفت
وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای، شهادت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی را به دولت و ملت ایران تسلیت گفت.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از مسکو، وزارت امور خارجه روسیه در این بیانیه اعلام کرد: شهادت سردار سلیمانی سبب افزایش تشنج در منطقه خواهد شد.
وزارت امور خارجه روسیه افزود: این اقدام آمریکا، تحریک آمیز و ماجراجویانه است.
این بیانیه افزود: ژنرال قاسم سلیمانی شخصیتی فداکار برای میهن خود بود که وفادارانه به منافع ملی ایران خدمت کرد.
دبیرکل حزب الله لبنان شهادت سردار سلیمانی را تسلیت گفت
شبکه تلویزیونی المنار گزارش داد: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را تسلیت گفت.
دبیرکل حزب الله لبنان گفت: به سردار قاسم سلیمانی برای این شهادت بزرگ و این عاقبت، غبطه می‌خورم.
سید حسن نصرالله گفت: ما به عهد سردار شهید قاسم سلیمانی پایبند باقی خواهیم ماند و راه او را کامل و برای تحقق اهداف او تلاش خواهیم کرد و پرچم او را در همه میدان‌ها در دست خواهیم گرفت.
وی تاکید کرد: قصاص عادلانه جنایتکاران عاملان قتل شهید قاسم سلیمانی، مسئولیت و امانتی بر گردن همه مقاومت در سراسر جهان است.
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت: محور مقاومت همانطور که با حضور دائم و جهاد مستمر شهید قاسم سلیمانی، قدرت گرفت، به برکت خون پاک او تقویت خواهد شد. جنایتکاران آمریکایی ان شاء الله به هیچ یک از اهداف خود از این جنایت بزرگ نخواهند رسید.
روسیه: ترور سلیمانی، ماجراجویی خطرناک است
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: کشتن قاسم سلیمانی، ماجراجویی خطرناکی است که باعث تشدید تنش در منطقه خواهد شد.
آمریکا از اتباع خود خواست فورا عراق را ترک کنند
خبرگزاری فرانس پرس گزارش داد: آمریکا از اتباع خود خواست فورا عراق را ترک کنند.
نخست وزیر عراق: حمله آمریکا تجاوز به عراق بود
شبکه تلویزیونی المنار گزارش داد: نخست وزیر عراق، جنایت ترور ابومهدی المهندس و قاسم سلیمانی را محکوم و آن را تجاوز علیه عراق توصیف کرد.
عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق، گفت: آنچه رخ داد تنش آفرینی خطرناکی است که شعله جنگ ویرانگر در عراق، منطقه و جهان را روشن کرد.
نخست وزیر عراق تاکید کرد: شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس دو نماد بزرگ جنگ علیه تروریست‌های داعش بودند.
خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد: عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق گفت: پارلمان باید مصوباتی داشته باشد که کرامت، امنیت و حاکمیت ملی عراق را حفظ کند.
جنبش عصائب اهل الحق: آمریکا ثابت کرد جرات رویارویی مستقیم با سردار سلیمانی را نداشت و به ترور او متوسل شد
لیث العذاری در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین، درباره ترور شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس گفت: به همه مبارزان مقاومت در بین همه ملت‌های جهان و به همه ملت‌های مقاومت، شهادت این فرماندهان را تبریک و تسلیت می‌گوییم. ما به این فرماندهان افتخار می‌کنیم. این فرماندهان هستند که خاک کشور ما و حتی نفس‌های ما را پر از اراده و پایداری می‌کنند. طبیعی است که این فرماندهان چنین سرنوشتی داشته باشند. شهادت را جشن شادی برای هر یک از مجاهدان می‌دانیم. این فرماندهان، ده‌ها و بلکه صد‌ها هزار نفر مجاهد را تربیت کرده اند که با برنامه‌های آمریکا در منطقه مقابله می‌کنند. آمریکا در برابر این فرماندهان ضعیف بود و در نهایت هم حاضر نشد به طور مستقیم با آن‌ها روبرو شود و به عملیات ترور متوسل شد. آمریکا جرات رویارویی مستقیم با این فرماندهان را ندارد. این فرماندهان توانستند بینی آمریکا را به خاک بمالند.
مقام روس: اقدام ایران برای گرفتن انتقام خون سلیمانی طول نخواهد کشید
شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد رئیس کمیته امور بین الملل در شورای فدرال روسیه اعلام کرد اقدام ایران برای گرفتن انتقام خون سلیمانی طول نخواهد کشید.

دستور مقتدی صدر به ”ارتش مهدی“ برای از سرگیری فعالیت در عراق

شبکه تلویزیونی العالم پیش گزارش داد: مقتدی صدر رئیس جریان صدر عراق به ”ارتش مهدی“ گروه مسلح وابسته به این جریان دستور داد تا فعالیت خود را از سر بگیرد.
مقتدی صدر رئیس جریان صدر عراق گفت: هدف قرار دادن قاسم سلیمانی، هدف قرار دادن جهاد و روحیه انقلابی است.
نجاح محمد علی: فردی قوی‌تر از سردار سلیمانی روی کار خواهد آمد
نجاح محمد علی، کارشناس عراقی و تحلیلگر مسائل سیاسی در حساب کاربری خود در توئیتر شهادت حاج قاسم سلیمانی، حاج ابومهدی المهندس، محمد رضا الجابری و چند نفر دیگر را به امام زمان، مراجع عظام و آزادگان جهان تسلیت گفت و نوشت: سید عباس الموسوی شهید شد و فردی قوی‌تر در برابر آنان به نام سید حسن نصرالله روی کار آمد. سید حسین الحوثی شهید شد و فردی قوی‌تر در برابر آنان به نام سید عبدالملک الحوثی آمد. المهندس و (سردار) سلیمانی شهید شدند و قطعا فردی قوی‌تر در برابر آنان روی کار خواهد آمد.
سوریه تجاوز جنایتکارانه آمریکا را به شدت محکوم کرد
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه سوریه تجاوز جنایتکارانه آمریکا را که به شهادت سردار سلیمانی و ابو مهدی مهندس (نائب رئیس سازمان بسیج مردمی عراق) انجامید با شدیدترین عبارات محکوم کرد.
عمار الحکیم هدف قرار دادن سردار سلیمانی را به شدت محکوم کرد
شبکه تلویزیونی المنار گزارش داد عمار الحکیم رئیس جریان ملی حکمت عراق شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را تسلیت گفت و این اقدام را به شدت محکوم کرد.

تصاویر جدید از شهادت سردار سلیمانی

مقتدی صدر شهادت سردار سلیمانی و همراهانش را تسلیت گفت
شبکه تلویزیونی الحدث گزارش داد مقتدی صدر رئیس جریان صدر در عراق در توئیتر کشته شدن قاسم سلیمانی و همراهانش را تسلیت گفت.
شبکه تلویزیونی نیز گزارش داد: مقتدی صدر از گروه‌های مسلح وابسته به جریان صدر عراق خواست برای حمایت از عراق آمادگی کامل داشته باشند.

الخزعلی: ما به ازای خون شهید سلیمانی، نابودی اسرائیل است

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: قیس الخزعلی دبیرکل عصائب اهل الحق عراق گفت: ما به ازای خون شهید فرمانده قاسم سلیمانی، نابودی اسرائیل خواهد بود. همه مبارزان و مجاهدان باید آماده باشند و بدانند که پیروزی نزدیک است.

سیرین سیونه: ترور قاسم سلیمانی به اندازه ترور وزیر امور خارجه آمریکا یا معاون ترامپ مهم است

جو سیرین سیونه، رئیس موسسه پلاشر که در زمینه کاهش اشاعه تسلیحات اتمی فعالیت می‌کند در پیام‌هایی در صفحه توئیتر خود نوشت: توجه داشته باشید افرادی در واشنگتن که بابت این کشتار‌ها جشن می‌گیرند و مدعی هستند این اقدام به نوعی امتیاز برای ما محسوب می‌شود. به پیش بینی‌ها و توصیه هایشان با دقت توجه کنید و سپس ببینید چه رخ می‌دهد و آن‌ها را بابت هرج و مرج پیش رو مقصر بدانید.
سیرین سیونه در گفتگو با رادیو سی بی اس نیز گفت: غیرممکن است بتوان درباره اهمیت این کشته شدن غلو کرد. انگار ایران وزیر امور خارجه آمریکا یا معاون رئیس جمهور آمریکا را کشته است. ایران مجبور به واکنش خواهد بود و باتوجه به اینکه آن‌ها راه‌های زیادی برای حمله متقابل دارند، مزیت با آنهاست.
سیرین سیونه در توئیتی دیگر با اشاره به مقاله سال گذشته خود در لوبلاگ با عنوان "حرکت ترامپ به سمت جنگ با ایران" نوشت جنگ با ایران فاجعه‌ای دردآور و بی معنی خواهد بود. این جنگ، جنگ‌ها در عراق و افغانستان را همچون دست گرمی نشان می‌دهد. این جنگ تریلیون‌ها دلار هزینه دربر خواهد داشت، ده‌ها هزار نفر کشته می‌شوند و یک منطقه ناآرام، به بی ثباتی کشیده می‌شود.
وی در پیام دیگری آورده است همانطور که دو سال پیش نوشته بودم و اکنون بیش از گذشته مشخص است. به نظر می‌رسد ترامپ نمی‌فهمد چه کار می‌کند. ۱۵ نفر از ۱۹ تروریست حملات یازدهم سپتامبر اتباع سعودی بودند.
سیرین سیونه در توئیتی دیگر تاکید کرد هشدار به کسانی که کشتن سلیمانی را به دست آمریکا پوشش می‌دهند. بیانیه‌های آمریکا را همچون ادعا تلقی کنید نه واقعیت. ترامپ بیش از ۱۵۰۰۰ دروغ گفته که بسیاری از آن‌ها مربوط به مسائل امنیت ملی کلیدی بوده است. ما نمی‌دانیم آیا ادعا‌ها درباره مقاصد سلیمانی یا هر چیز دیگری درباره این حمله درست بوده یا خیر.

آدام اسمیت: خواهان جنگ با ایران نیستیم

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد آدام اسمیت رئیس کمیته نیرو‌های مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت: نه من و نه ملت آمریکا خواستار جنگ تمام عیار با ایران نیستیم.
سناتور آمریکایی: ترامپ آمریکا را به سمت جنگ غیر قانونی با ایران سوق می‌دهد
شبکه تلویزیونی الاتجاه گزارش داد: سناتور تام اودل گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، واشنگتن را به سمت جنگ غیر قانونی با ایران سوق می‌دهد.
جهاد اسلامی شهادت سردار سلیمانی را به امام خامنه‌ای و ملت ایران تسلیت گفت
شبکه تلویزیونی المنار گزارش داد جنبش جهاد اسلامی (شهادت سردار سلیمانی) را به امام خامنه‌ای و ملت ایران تسلیت گفت و تاکید کرد با هم برای مقابله با تجاوز اقدام خواهیم کرد.
رئیس حزب کنگره ملی افغانستان گفت: شهادت حاج قاسم سلیمانی خلاف قوانین بین المللی و نمونه آشکار تروریسم دولتی است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از کابل، رئیس حزب کنگره ملی افغانستان و نامزد فعلی انتخابات ریاست جمهوری این کشور گفت: رژیم‌ آمریکا منبع شرارت های بسیاری در جهان و منطقه‌ ما است و حمله‌ تروریستی به جان سردار قاسم سلیمانی علاوه بر این که خلاف قوانین بین المللی است نمونه‌ آشکار تروریسم دولتی است که ترامپ در راس آن قرار دارد.
دکتر لطیف پدرام در پیامی از طریق شبکه های اجتماعی گفت: مبارزه و مقاومت در برابر سلطه طلبی آمریکا حق مسلم دولت ها و کشورهای منطقه است.
وی افزود: سردار سلیمانی با فرمانده مسعود قهرمان ملی افغانستان روابط و شناسایی نزدیک داشت.
جبهه خلق برای آزادی فلسطین فرماندهی کل: فلسطین با شهادت سردار سلیمانی، پرچمدار قدس را از دست داد
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد جبهه خلق برای آزادی فلسطین - فرماندهی کل اعلام کرد فلسطین پرچمدار قدس شهید تاریخی ژنرال سلیمانی را از دست داد.
جبهه خلق افزود تصمیم آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ترور سلیمانی، خودکشی سیاسی است. سلیمانی؛ شهید فلسطین و امت است و نشانه تحول تاریخی در مسیر آزادسازی خواهد بود.
الیوت انگل: سلیمانی بدون اطلاع کنگره هدف قرار گرفت
شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد الیوت انگل رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد انجام دادن چنین اقدام خطرناکی بدون اطلاع کنگره، مشکلات قانونی خطرناکی دارد و توهین به کنگره به شمار می‌رود.
وی گفت: هدف قرار دادن سلیمانی بدون اطلاع کنگره یا رایزنی با کنگره انجام شده است.

تصاویر اولیه ار حمله بالگردهای آمریکایی به خودرو حامل سردار سلیمانی در بغداد

حمله آمریکا باعث تشدید خطرناک خشونت خواهد شد
شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد: حمله شب گذشته (شهادت سردار سلیمانی) باعث تشدید خطرناک خشونت خواهد شد.

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد، هنوز آمریکا به صورت رسمی به کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران واکنش نشان نداده است. تنها واکنش رسمی از آمریکا، پیام توئیتری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بوده است. ترامپ در پیامی معنادار، صرفا به انتشار تصویری از پرچم آمریکا اکتفا کرد بدون آنکه متنی منتشر کند. مشخص نیست که آیا این کار ترامپ به معنای تایید این خبر است یا خیر.

واکنش توئتیری ترامپ به شهادت سردار سلیمانی واکنش های جهانی به شهادت سپهبد سلیمانی

تصاویری از محل شهادت سردار قاسم سلیمانی

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اخبار مربوط به شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تایید کرد.
آمریکا مسئولیت ترور قاسم سلیمانی را برعهده گرفت
شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد، آمریکا مسئولیت حمله به فرودگاه بغداد را برعهده گرفت که به شهادت قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران منجر شد.
نشریه نیوزویک به نقل از منبعی در پنتاگون خبر داد, دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با ترور ژنرال سلیمانی از طریق به کارگیری پهپاد, موافقت کرده بود.
فاکس نیوز اعلام کرد, ارتش آمریکا بر اساس دستورات رئیس جمهور, قاسم سلیمانی را هدف قرار داد.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در صفحه توئیتر خود بدون هیچ توضیحی تصویری از پرچم آمریکا را توئیت کرد.
غسان بن جدو: آمریکا باید بهای جنایت به شهادت رساندن سردار سلیمانی را بپردازد
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد؛ غسان بن جدو مدیر شبکه المیادین گفت: سردار سلیمانی بارزترین شخصیت محور مقاومت بود.
بن جدو تاکید کرد: ابومهدی المهندس و سردار سلیمانی دو فرمانده عملیات مقاومت ضد اشغالگران آمریکایی بودند.
غسان جدو افزود: آمریکا باید مسولیت این جنایت را بپذیرند و بهای آن را بپردازد.
بن جدو اعلام کرد پیش بینی من از واکنش ایران در سطحی از خشونت است که آمریکا طی دهه های گذشته مشابه آن را ندیده است.
عطوان: شهادت سردار سلیمانی, کار اسرائیل است
عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه اینترنتی رأی الیوم در صفحه شخصی خود در پایگاه اجتماعی توئیتر نوشت: اگر اخبار شهادت قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس صحت داشته باشد و این دو فرمانده در حمله اسرائیلی نزدیک فرودگاه بغداد بوده باشند، این یعنی اعلام جنگ است و بعید نیست پاسخ به آن با حمله موشکی به اهدافی اسرائیل فورا داده شود.
حشد الشعبی: آمریکایی ها و اسرائیلی ها در شهادت المهندس و سردار سلیمانی دست داشتند
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گزارش داد؛ سخنگوی حشد الشعبی عراق اعلام کرد: آمریکایی ها و اسرائیلی ها در شهادت ابومهدی المهندس و سردار سلیمانی دست داشتند.
تسلیت نیروهای بسیج مردمی عراق
نیروهای بسیج مردمی عراق شهادت سردار اسلام حاج قاسم سلیمانی را تسلیت گفتند.
نیروهای بسیج مردمی عراق در صفحه اختصاصی خود در پایگاه اجتماعی توئیتر نوشت: انا لله و انا الیه راجعون. خبر شهادت حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و حاج ابومهدی المهندس معاون فرماندهی نیروهای الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا به فرودگاه بین المللی بغداد را تایید می کنیم و جزئیات آن را به اطلاع خواهیم رساند.
جبهه خلق برای آزادی فلسطین: این ترور نشان از شکست آمریکا در برابر محور مقاومت است
شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از جبهه خلق برای آزادی فلسطین اعلام کرد دولت دونالد ترامپ و نظام هایی که در پی عادی سازی روابط با اسرائیل هستند با این ترور شکست خود را در برابر قدرت و وحدت محور مقاومت ثابت کردند.
جبهه خلق برای آزادی فلسطین اعلام کرد جنایت ترور سردار قاسم سلیمانی موجب نمی شود محور مقاومت از مسیر مقابله با برنامه صهیونیستی آمریکایی باز ایستد.
توئیت عضو انصار الله یمن درباره شهادت سردار سلیمانی
یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن درباره شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت
آن بزرگ مرد سفر کرد
شیر خدا سفر کرد
آن مرد قاطع و برنده سفر کرد
آن شخصیت ممتاز و نخبه سفر کرد
این یک مصیبت بزرگ است و مصیبتی چون مصیبت تو نیست ... فقدان هر برادری به مانند خاموش شدن نور یک ستاره است
بگذارید ترامپ و نتانیاهو و همه خلافکاران جهان شاد باشند.
دبیرکل جنبش النجباء عراق: آمریکا به خاطر حماقت خود پشیمان خواهد شد
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد شیخ اکرم الکعبی دبیرکل جنبش النجباء عراق در واکنش به ترور سردار سلیمانی اعلام کرد آمریکای شرور باید بداند که مرتکب حماقتی شده است که به خاطر آن پشیمان خواهد شد.
فرمانده مقاومت مسیحی عراق: ارکان کسانی که سردار سلیمانی و ابو مهدی مهندس را ترور کردند به لرزه درخواهد آمد
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد ریّان الکلدانی فرمانده مقاومت مسیحی عراق ( بسیج مردمی مسیحیان عراق ) گفت ما برای شما مرثیه سرایی نمی کنیم چرا که شما به ما آموختید که به استقبال شهادت برویم.
وی افزود خون شما دینی به گردن ماست و ارکان کسانی که این اقدام را انجام داده اند به لرزه درخواهد آمد. ما به سوی انتقام گرفتن و پیروزی گام برمی داریم.
جو بایدن: اقدام ترامپ در ترور فرمانده نظامی ایران نتیجه عکس خواهد داشت
جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد فعلی ریاست جمهوری این کشور هشدار داد ترور سردار سلیمانی نتیجه عکس خواهد داشت.
به گزارش نشریه دیلی بیست, بایدن اعلام کرد: "بیانیه دولت می گوید هدفش مهار حملات آتی ایران است, اما این اقدام تقریبا به طور قطع تاثیر معکوس خواهد داشت. رئیس جمهور ترامپ اکنون یک دینامیت را به داخل جعبه باروت انداخته است و او یک توضیح درباره راهبرد و طرح خود برای در امان نگه داشتن سربازان, پرسنل سفارتخانه, مردم و منافع ما هم در داخل هم در خارج و هم شرکای ما در سراسر منطقه و فراتر آن بدهکار است."
آخرین تصاویر از حمله به کاروان سردارسلیمانی
واکنش های جهانی به شهادت سپهبد سلیمانی واکنش های جهانی به شهادت سپهبد سلیمانی واکنش های جهانی به شهادت سپهبد سلیمانی واکنش های جهانی به شهادت سپهبد سلیمانی واکنش های جهانی به شهادت سپهبد سلیمانی واکنش های جهانی به شهادت سپهبد سلیمانی
#carousel89918, #thumbs89918 , #carousel_desc89918 #carousel-wrapper89918 .caroufredsel_wrapper img #carousel-wrapper289918 .caroufredsel_wrapper img #carousel89918 span #carousel89918 img #thumbs89918 a, #thumbs89918 img #carousel_desc89918 span #carousel89918 span, #carousel89918 a, #thumbs89918 span, #thumbs89918 a #carousel89918 img #thumbs89918 img #carousel89918 span #carousel_desc89918 span #thumbs-wrapper89918 #thumbs89918 a #thumbs89918 a:hover, #thumbs89918 a.selected .fluid_container_album img#shadow .next_thumbnail89918 .next_thumbnail89918:hover .prev_thumbnail89918 .prev_thumbnail89918:hover .next_thumbnail89918, .prev_thumbnail89918
بیانیه پنتاگون درباره ترور سردار سلیمانی
پایگاه اینترنتی رسمی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بیانیه ای رسمی درباره ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس ایران منتشر کرد.
در این بیانیه آمده است: ارتش ایالات متحده بنا به دستور رئیس جمهور (ترامپ) با کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، اقدامی تدافعی و قاطع برای محافظت از نیروهای نظامی آمریکایی در خارج از کشور صورت داد.
بازتاب شهادت سردار سلیمانی در رسانه های بین المللی
واکنش های جهانی به شهادت سپهبد سلیمانی واکنش های جهانی به شهادت سپهبد سلیمانی واکنش های جهانی به شهادت سپهبد سلیمانی واکنش های جهانی به شهادت سپهبد سلیمانی واکنش های جهانی به شهادت سپهبد سلیمانی واکنش های جهانی به شهادت سپهبد سلیمانی واکنش های جهانی به شهادت سپهبد سلیمانی واکنش های جهانی به شهادت سپهبد سلیمانی
#carousel89919, #thumbs89919 , #carousel_desc89919 #carousel-wrapper89919 .caroufredsel_wrapper img #carousel-wrapper289919 .caroufredsel_wrapper img #carousel89919 span #carousel89919 img #thumbs89919 a, #thumbs89919 img #carousel_desc89919 span #carousel89919 span, #carousel89919 a, #thumbs89919 span, #thumbs89919 a #carousel89919 img #thumbs89919 img #carousel89919 span #carousel_desc89919 span #thumbs-wrapper89919 #thumbs89919 a #thumbs89919 a:hover, #thumbs89919 a.selected .fluid_container_album img#shadow .next_thumbnail89919 .next_thumbnail89919:hover .prev_thumbnail89919 .prev_thumbnail89919:hover .next_thumbnail89919, .prev_thumbnail89919

آماده باش حشد الشعبی

شبکه تلویزیونی الحدث گزارش داد: بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) آماده پاسخ دادن به حمله آمریکا می شود.

روسیه: اقدام ایران در انتقام خون سلیمانی طول نخواهد کشید

شبکه تلویزیونی الجزیره: رئیس کمیته امور بین الملل در شورای فدرال روسیه اعلام کرد اقدام ایران برای گرفتن انتقام خون سلیمانی طول نخواهد کشید.
خبرگزاری رویترز: وزارت امور خارجه چین در پاسخ به پرسشی درباره اقدام آمریکا به کشتن (شهادت) یک ژنرال ارشد ایرانی اعلام کرد صلح و ثبات در خاورمیانه (غرب آسیا) باید حفظ شود.

یمن: از خون شهید قاسم سلیمانی هزاران فرمانده نظیر او خواهد رویید

سخنگوی دولت نجات ملی یمن گفت: از خون شهید قاسم سلیمانی هزاران فرمانده نظیر او خواهد رویید
ضیف الله الشامی عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن در صفحه شخصی خود در پایگاه اجتماعی توئیتر خطاب به شهید سردار قاسم سلیمانی نوشت: برای شما شایسته نبود که در بستر مرگ طبیعی، این جهان فانی را ترک کنی! شما عمرت را در راه جهاد و تلاش و ایثارگری صرف کردی و هر لحظه را برای یاری رساندن به مسلمانان و مستضعفان جهان به کار گرفتی. گواریتان باد پیوستن به کاروان شهدا و شهادتی که آرزو می کردی.
ضیف الله الشامی افزود: هم اکنون، جهان قهرمانی را از دست داد که خواب خوش را از چشمان طاغوتیان و طغیانگران ربوده بود اما خون او هزاران فرمانده نظیر وی خواهد رویاند.

مقام روسی: آمریکا بدترین سناریو را اجرا کرد

شبکه تلویزیونی المیادین: کنستانتین کوساچوف رئیس کمیته امور بین الملل شورای فدرال روسیه گفت: هدف قرار دادن سلیمانی و فرماندهان بسیج مردمی عراق بدترین سناریو است.

بازتاب شهادت سپهبد سلیمانی در رسانه های ترکیه

مبارزین فلسطینی: مقابل آمریکا باید واکنش هماهنگ و فراگیر داشته باشیم
شبکه تلویزیونی الاتجاه: جبهه مردمی آزادی بخش فلسطین اعلام کرد: در مقابل تجاوزگری آمریکایی صهیونیستی باید واکنش هماهنگ و فراگیر انجام داد.
گردان القدس: پیام تسلیت
شبکه تلویزیونی المیادین: سخنگوی گردان های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، با انتشار توئیتی، شهادت سردار قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.
ابوحمزه نوشته است: شهید قاسم سلیمانی، در قلب آمریکا و رژیم صهیونیستی وحشت ایجاد کرده بود و محور مقاومت، شکست نخواهد خورد.
جنبش انصارالله: آمریکا پشیمان خواهد شد
شبکه تلویزیونی العالم: جنبش انصارالله یمن، جنایت جدید آمریکا را محکوم و تاکید کرد آمریکا به شدت از ترور سرلشکر قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس پشیمان خواهد شد.

اهل الحق عراق: خون شهید سلیمانی راه فلسطین را باز خواهد کرد

عضو دفتر سیاسی عصائب اهل الحق عراق تاکید کرد: خون سردار شهید قاسم سلیمانی، راه فلسطین را باز خواهد کرد
لیث العذاری در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین، درباره ترور شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس گفت: ان شاء الله خون سردار قاسم سلیمانی، راه ورود ما به فلسطین را باز خواهد کرد.
العذاری افزود: دولت آمریکا با این جنایت، حماقت خود را ثابت کرد. خاورمیانه به باتلاقی برای آمریکا تبدیل می شود.
از سوی دیگر، ترور قاسم سلیمانی، نشانه ناتوانی آمریکاست و جایگاه مهم این شخصیت را نشان می دهد و ثابت می کند تا چه اندازه نقش سلیمانی و ابومهدی المهندس در ناکام گذاشتن طرح های آمریکا در منطقه، برای واشنگتن سنگین بوده است.
دولت آمریکا مرتکب اشتباه بزرگ شد. دونالد ترامپ به حماقت معروف است.
وی خاطر نشان کرد: در مرحله آینده شاهد گسترش قدرت مقاومت و مخالفت های مردمی به ویژه در عراق علیه آمریکا خواهیم بود. این جنایت ثابت می کند آمریکاییها تا چه اندازه ارزشی برای حاکمیت ملی عراق قائل نیستند. فرودگاه بغداد، محل تردد غیرنظامیان و مسافران از اتباع کشورهای مختلف است. آمریکاییها به اندازه ای احمق هستند که پیش بینی می کنیم به جنایت های خود ادامه دهند.

مدیر شبکه المیادین: در ایران فرماندهان نظامی بزرگ و کارکشته‌ای وجود دارد
مدیر شبکه المیادین تصریح کرد: بدون شک فقدان قاسم سلیمانی تاثیرات زیادی خواهد داشت، اما هرگز به معنای عقب نشینی محور مقاومت نخواهد بود
غسان بن جدو درباره تاثیر فقدان شخصیت‌هایی مثل سلیمانی و ابومهدی المهندس بر عملکرد محور مقاومت و جبهه‌های جنگ گفت: اگر بگویم ایران و به طور کلی مقاومت یک شخصیت عادی را از دست داده است که به راحتی قابل جایگزینی است دروغ گفته ام. سردار قاسم سلیمانی از مهمترین شخصیت‌های سیاسی و نظامی و امنیتی در محور مقاومت بود و بدون شک فقدان وی خلأ بزرگی ایجاد خواهد کرد، اما از سوی دیگر بایدبگویم این اولین بار نیست که ایران یکی از فرماندهان نظامی بزرگ خود را از دست می‌دهد
به این نکته اشاره کنم که سردار سلیمانی در زمان جنگ عراق و ایران یک بسیجی بود و به تدریج به این مرحله رسید. در ایران فرماندهان نظامی بزرگ و کارکشته‌ای وجود دارند. در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هستند افرادی که توانایی پر کردن این خلأ را داشته باشند حتی اگر مدتی به طول بینجامد
صحبت ما از گروه‌های پراکنده در اینجا و آنجا نیست بلکه صحبت از محوری است که دهه‌ها دوام آورده و شایستگی خود را نشان داده و به جایی رسیده است که جلوی آمریکا و اسرائیل می‌ایستد و این چیز ساده‌ای نیست. بدون شک فقدان قاسم سلیمانی تاثیرات
زیادی خواهد داشت، اما آیا این بدان معناست که محور مقاومت عقب نشینی خواهد کرد؟
پیام تسلیت رئیس جنبش انصارالله یمن
شبکه تلویزیونی المیادین : عبدالملک بدرالدین رئیس جنبش انصارالله یمن، شهادت مجاهدت بزرگ حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس را تسلیت گفت

عضو دفتر سیاسی انصارالله: تنها گزینه مقابل آمریکا پاسخ سریع و مستقیم است

شبکه تلویزیونی العالم:محمد علی الحوثی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت: ترور مجاهد بزرگ حاج قاسم سلیمانی را تسلیت می گوییم و تنها گزینه پاسخ سریع و مستقیم به ترور قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس است.

پیام تسلیت علمای اهل بیت ترکیه

خبرگزاری صدا و سیما از انکارا: علمای اهل بیت ترکیه در پیامی ترور سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم را به حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و خانواده شهدای این واقعه تسلیت گفتند.

لوفیگارو: ترامپ قمار بسیار خطرناکی کرد

روزنامه فرانسوی لوفیگارو در توئیتی نوشت: دونالد ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) زمین لرزه ای با پیامدهای بسیار جدی را در خاورمیانه موجب شد
این روزنامه مقاله‌ای با عنوان کشته شدن (شهادت سردار قاسم) سلیمانی، قمار بسیار خطرناک دونالد ترامپ منتشر کرد و نوشت: رئیس جمهور آمریکا با تصمیم به کشتن این مسئول بلندپایه ایرانی زمین لرزه ای با پیامدهای بسیار جدی را خاورمیانه موجب شد.

گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما از بغداد درباره شهادت سپهبد قاسم سلیمانی

از فرماندهان حشد الشعبی: نیروها متحد شوند
شبکه تلویزیونی العراقیه: هادی العامری یکی از فرماندهان بسیج مردمی عراق گفت از همه گروه ها می خواهیم تا برای بیرون راندن نیروهای بیگانه از کشور با یکدیگر متحد شوند. جنایت ترور ابومهدی المهندس و قاسم سلیمانی را محکوم می کنیم.

خبر در حال تکمیل است...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا