سمندر لرستانی با 500 دلار قاچاق می‌شود


سمندر لرستانی با 500 دلار قاچاق می‌شود

عضو هیات علمی دانشگاه لرستان گفت: پژوهشی که منجر به کاربرد شود و بخشی از مشکلی را حل کند ارزشمند است.

دکتر غلامی فرد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سطوح خدماتی تنوع زیستی بصورت مستقیم و غیر مستقیم به بشر زیاد است.

وی با بیان اینکه بخشی از تنوع جانوری استان را می‌خواهیم نشان دهیم تا در مرحله بعد کاربردی و توسعه‌ای شود، ادامه داد: به عنوان مثال اگر در استان مارها به علت ترس کشته می‌شوند ما می‌گوییم باید سم این مار شناخته شود و پادتن اختصاصی از آن ایجاد شود و سپس موسسات مرتبط پزشکی و داروسازی از این پادتن هزاران دارو را برای بیماران صعب‌العلاج استفاده کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه لرستان گفت: با پرورش زالو علاوه بر رونق اشتغال خانگی، صنعتی و علمی می‌توان از فراورده های بزاق زالو هزاران نوع دارو تولید کرد و در درمان لخته خون، سکته‌های قلبی و فشار خون و بیماری‌های پوستی و توریسم درمانی استفاده شود.

غلامی فرد بیان کرد: سمندر لرستانی با ۵۰۰ دلار قاچاق می‌شود چرا نباید از این ظرفیت در کنار ماهیان کور غار لرستان که سه گونه بوم‌زاست و در لرستان و حوالی خوزستان وجود دارد در راستای گردشگردی زیستی بهره نبریم.

وی افزود: پرنده‌نگری در خیلی از کشورها درآمد زایی زیادی دارد و این نمونه ای از درآمدهای کوچکی از تنوع زیستی می تواند باشد.

این دکترای خزنده شناسی اظهار کرد: یکی از دانشجویان از الگوی چشمی مگس خانگی سازه ای با تلق بازیافتی درست کرده و طیف نوری آن چشم مگس را اذیت می کند و وارد خانه نمی شود.

غلامی فرد بیان کرد: پژوهش رکن هر دانشگاهی است و پژوهشی که منجر به کاربرد شود بخشی از مشکلی را حل کند ارزشمند است.

عضو هیات علمی دانشگاه لرستان با بیان اینکه با انجام پژوهش برای بیکار اشتغال ایجاد شود، گفت: باید دانشجو از انجام پژوهش به منفعت مادی و معنوی برسد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس