آسانسورهای یزد زیر ذره‌بین بازرسان استاندارد


آسانسورهای یزد زیر ذره‌بین بازرسان استاندارد

مدیر کل استاندارد یزد گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه 569 مورد بازرسی از آسانسورهای استان یزد توسط شرکت های بازرسی ذیصلاح انجام شده است.

«محمد رضا زارع بنادکوکی» در حاشیه جلسه ارزیابی عملکرد آسانسورها ضمن اعلام این خبر، افزود:طی این مدت علاوه بر پاسخگویی به مراجعات و مکاتبات در این حوزه ۱۱۳ گواهی بازرسی اولیه و ۸۳ گواهی بازرسی ادواری نیز صادر شده است.

وی گفت: آسانسور مشمول قوانین و مقررات استاندارد اجباری است و هرگونه فعالیت در زمینه آسانسور به طور انحصاری باید توسط شرکت‌های مجاز صورت پذیرد.

زارع بنادکوکی از مردم خواست تا قبل از هرگونه اقدام در زمینه خرید، نصب و راه‌اندازی این وسیله، لیست شرکت‌های مجاز که دارای پروانه طراحی و مونتاژ هستند را از اداره کل استاندارد یا سازمان صنعت، معدن و تجارت جویا شوند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان یزد، این مسئول در خصوص شمولیت اجرای استاندارد برای این قبیل وسایل نیز گفت: آسانسورهای کششی مشمول استاندارد اجباری هستند اما آسانسورهای هیدرولیک مشمول استاندارد اجباری نیستند.

زارع در پایان هم خاطرنشان کرد: آگاهی دادن به مردم، شناسایی نصابان متفرقه و فاقد پروانه طراحی مونتاژ، برخورد و معرفی متخلفین به مراجع قضایی، به‌روزرسانی آسانسورهای منصوبِ قدیمی فاقد ایمنی، گرفتن گواهی بازرسی ادواری برای تمام آسانسورها، راه‌حل‌های رسیدن به آسانسورهای ایمن در جهت ایجاد آرامش و رفاه حال مردم است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا