ایثارگری حاج قاسم برای سربلندی مقاومت


ایثارگری حاج قاسم برای سربلندی مقاومت

سنندج - ایرنا - جبهه مقاومت دومین روز بدون سردار سرافراز قاسم سلیمانی را سپری می‌کند جبهه‌ای که روز گذشته دردانه‌ی خود را تقدیم کرد تا این درخت تنومند با نثار خون سرافرازان و تشنگان شهادت به راهش در برابر استکبار و صهیونیست ادامه دهد.

تمام جهانیان جبهه مقاومت در خاورمیانه را با نام قاسم سلیمانی سردار سرافراز ایران اسلامی و فرمانده فراتر از مرزها می‌شناسند، فرماندهی که چهار دهه از عمر خود را وقف دفاع از راه و روشی کرد که اندیشه‌ای جز رهایی مظلوم از چنگال ظالم نداشت.

خدمات این سردار شهید را می‌توان به ۲ دوره قبل از سپاه قدس و بعد از آن تقسیم کرد وی در سن ۲۶ سالگی (۱۳۶۱) فرماندهی لشگر ۴۱ ثارالله کرمان را بر عهده گرفت و جانفشانی‌های مختلفی را در دوران جنگ تحمیلی انجام داد و در نهایت ۱۵ سال بعد در سال ۱۳۷۶ و در ۴۱ سالگی با اعتماد رهبر معظم انقلاب اسلامی به فرماندهی سپاه قدس منصوب شد.

این سال‌ها که همزمان با اوج گیری فعالیت گروه تروریستی طالبان در کشور افغانستان بود و در این دوران خدمات قابل توجهی در مقابله با این گروهک در نقطه مرزی کشور و همچنین حضور در جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی با حزب الله لبنان باعث شد وی از تجارب ارزنده در راستای اعتلای فرهنگ مقاومت و گسترش عمق مرزهای استراتژیک ایران بدست بیاورد.

از این رو شهید سلیمانی فرماندهی بود که اصلی ترین دلیل شهرتش ایجاد امنیت در خاورمیانه به خصوص کشورهای محور مقاومت است که اوج آن در سال ۱۳۹۲ همزمان با فعالیت گروه تروریستی و تکفیری داعش در کشور عراق و سوریه بود که بنا به در خواست عاجل این ۲ کشور از جمهوری اسلامی، حاج قاسم ماموریت یافت تا ریشه این گروه تروریستی که از سوی استکبار و آمریکا حمایت می‌شد را بخشکاند.

با تکیه بر تجربه ۳۱ ساله خود که متشکل از جنگ تحمیلی، مبارزه با طالبان و جنگ ۳۳ روزه بود توانست در عرض پنج سال محور مقاومت در کشورهایی مانند عراق و سوریه را به سمتی هدایت کند که گروه پیکار جویان داعشی در سال ۱۳۹۶ برای همیشه از صحنه روزگار محو شوند.

داعش ساخته دست آمریکا و صهیونیست برای ایجاد نا امنی در خاورمیانه و کشورهای اسلامی بود که با مدیریت سردار رشید انقلاب اسلامی نابود شد همین امر باعث شهرت و نفوذش در بین مظلومان جهان شد اما دشمن این محبوبیت در جامعه را بر نتابید و بامداد ۱۳ دی ۱۳۹۸ در اقدامی تروریستی سردار سلیمانی را به همراه چند تن از همرزمانش به شهادت رساند.

ایران اسلامی سردار حامل نشان ذولفقار ولایت را تقدیم راهی کرد که با خون هزاران جوان امت آبیاری شده بود تا با بخشش سردار راه هزاران سلیمانی دیگر در مقابله با استکبار جهانی هموارتر و پایه های انقلاب اسلامی و سپاه قدس نیز مستحکم‌تر شود.

محمد جواد ظریف وزیر وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به شهادت سردار سلیمانی در حمله هوایی آمریکا، واشنگتن را مسوول پیامدهای همه ماجراجویی‌های یاغی‌گرانه خود دانست و گفت: اقدام آمریکا در تروریسم بین‌المللی و هدف گرفتن و ترور سردار سلیمانی که تاثیرگذارترین نیرو در جنگ با داعش، النصره، القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی بود، بشدت خطرناک و یک تنش‌زایی احمقانه است.

نماینده ولی فقیه در کردستان نیز در این باره معتقد است: آمریکایی ها بدانند که شهید سلیمانی متعلق به ملت ایران نبود، بلکه او متعلق به همه مستضعفان و ملت‌های مظلوم جهان است و راهش همچنان پر رهرو ادامه دارد.

آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی با تسلیت شهادت سردار سلیمانی گفت: جبهه مقاومت کاری کرده که اسراییل دور خودش دیوار بکشد چرا که می داند از بین خواهد رفت چون شهید سلیمانی انسانهای مظلوم و مسلمانان را از شر ظالمان نجات داد و مانع عملی شدن توطئه‌های استکبار و غربی ها برای نابودی جوامع اسلامی شد.

وی تاکید کرد: کسی که توانست کمتر از سه سال طومار پلید داعش را در هم بپیچد سردار سلیمانی بود پس آمریکایی ها حق دارند عصبانی باشند، زیرا همه آرزویشان بر باد رفته است.

فرمانده سپاه بین المقدس کردستان نیز ضمن تسلیت شهادت این سردار بزرگ سپاه اسلام می گوید: بدون شک، دست‌های منتقم خداوند عزوجل انتقام این خون‌های پاک را از آمریکا خواهد گرفت و جهانیان بدانند، ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد.

سردار سیدصادق حسینی افزود: شهادت مالک اشتر جهان اسلام در یک اقدام تروریستی برنامه ریزی شده از سوی آمریکای جنایتکار نه تنها مانعی برای تداوم فعالیت جبهه مقاومت نیست بلکه انگیزه ای مضاعف در بین جوانان به عنوان هزاران سردار سلیمانی دیگر برای مبارزه علیه استکبار و صهیونیست ایجاد کرده است.

فرمانده انتظامی کردستان نیز ضمن تسلیت شهادت سردار قاسم سلیمانی گفت: شهادت سردارسرافراز سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی مجاهد خستگی ناپذیر و نماد واقعی جبهه مقاومت که جز مقام شهادت برازنده وی نبود، عزم ایران را برای ایستادگی و مقابله در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا و دفاع از ارزش‌های اسلامی دوچندان کرد.

سردار علی آزادی افزود: صطره قطره خون مطهر این شهید و شهیدان راه دفاع از ارزش های اسلامی جان تازه ای به انسجام ملی و مقاومت اسلامی خواهد بخشید و تردیدی نیست که تربیت یافتگان مکتب مقاومت این سردار بین المللی سپاه اسلام، جواب دندان شکنی به زیاده خواهی آمریکا و همدستانش خواهند داد.

بامداد جمعه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله پهبادهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی هم با تسلیت شهادت غرورآفرین سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده پرافتخار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: از ساعاتی دیگر جلسه فوق العاده شورای عالی امنیت ملی برای بررسی اقدام جنایتکارانه حمله به خودرو سردار سلیمانی در بغداد که منجر به شهادت ایشان شد، برگزار می‌شود.

حاج قاسم سلیمانی در سال ۱۳۳۵ در روستای قنات ملک شهرستان رابر از توابع استان کرمان متولد شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۱۳۵۷ و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به این نهاد پیوست.

وی در طول جنگ ایران و عراق، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود.

حاج قاسم به عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد.

سردار سلیمانی نقش مهمی در دادن قدرت نظامی به حزب‌الله لبنان، عقب راندن اسرائیل از جنوب لبنان، جنگ افغانستان، شکل‌دهی به فضای سیاسی عراق پس از سرنگونی صدام حسین، تغییر روند جنگ داخلی سوریه و مقابله با داعش در عراق داشته‌ است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید