همراه داشتن زنجیرچرخ برای تردد در جاده‌های زنجان الزامی است


همراه داشتن زنجیرچرخ برای تردد در جاده‌های زنجان الزامی است

زنجان - ایرنا - جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: همراه داشتن زنجیر چرخ برای تردد در مسیرهای ارتباطی به ویژه جاده‌های کوهستانی و برفگیر این استان، الزامی است.

سرهنگ محمدعلی عظیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان حاضر در تمام مسیرهای ارتباطی این استان بارش برف خفیف وجود دارد و به علت لغزندگی سطح جاده لازم است رانندگان برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی با دقت و احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

وی اظهار داشت: بیشترین بارش برف در مسیرهای ارتباطی زنجان - بیجار، زنجان - دندی - تخت سلیمان، زنجان - طارم و زنجان - تهم - چورزق، گزارش شده است.

عظیمی تصریح کرد: در روزهای برفی و بارانی، لازم است رانندگان با سرعت مطمئنه و احتیاط و دقت بیشتری رانندگی و در صورت امکان از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

وی افزود: رانندگانی که قصد سفر به مناطق سردسیر و کوهستانی این استان را دارند بهتر است تجهیزات ایمنی زمستانی ازجمله زنجیرچرخ به همراه داشته باشند تا با مشکل مواجه نشوند.

عظیمی یادآور شد: شامگاه پنجشنبه عابر پیاده‌ای که قصد عبور از عرض آزاد راه زنجان - قزوین را داشت بر اثر برخورد یک دستگاه کامیون در دم جان باخت.

وی افزود: این حادثه در کیلومتر ۳۷ خط شمالی این مسیر ارتباطی اتفاق افتاد که کارشناسان پلیس راه عابر پیاده را به علت نقض ماده چهار قانون ایمنی راه‌ها مقصر حادثه شناخت.

۶ ماه نخست امسال بر اثر وقوع ۲ هزار و ۳۶۷ فقره حادثه رانندگی در سطح جاده‌های ارتباطی این استان ۱۳۳ نفر کشته شدند که در نیمه نخست سال ۹۷ که به تعداد ۱۴۹ نفر بود ۹ درصد کاهش نشان می دهد.

استان زنجان پنج‌هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.

۲۸ اکیپ راهداری در ۲۸ گردنه کوهستانی و صعب‌العبور این استان به طور شبانه روز برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارایه می‌دهند.

کسانی که قصد سفر دارند برای اطلاع از وضعیت جاده‌های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱ و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند تا بتوانند سفر خود را مدیریت و برنامه‌ریزی کنند.
هموطنان می‌توانند برای اطلاع از وضعیت راه های این استان با سامانه ۱۸۱۶ در تماس باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو