شام‌غریبان شهید سلیمانی در آستارا برگزار شد


شام‌غریبان شهید سلیمانی در آستارا برگزار شد

آستارا - ایرنا - آئین معنوی شام‌غریبان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه، با حضور اقشار مختلف مردم در شهرستان آستارا در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان برگزار شد.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا شامگاه جمعه در این آئین در مسجد امام سجاد (ع) این شهرستان گفت: شهادت، هنر مردان خداست و سردار سلیمانی با شهادت در راه اسلام به آرزوی دیرینه خود رسید.

حجت الاسلام حسینعلی رضازاده اظهار کرد: شهادت سردار سلیمانی باعث وحدت و همدلی ملت ایران و دیگر کشورهای اسلامی شد و دشمنان از اقتدار و عزت مسلمانان می هراسند.

وی بیان کرد: شهید سلیمانی در عمل، مالک اشتر مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی بود و لحظه‌ ای از مسیر ولایت ‌فقیه و آرمان‌های مسلمانان عراق و سوریه در مقابل داعش غافل نشد.

رضازاده گفت: این شهادت نه تنها خللی در عزم و اراده ملت قهرمان ایران و جبهه مقاومت ایجاد نمی ‌کند، بلکه موجب تقویت و ایستادگی در مقابل استکبار جهانی و آمریکا می شود.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا افزود: خون شهید سلیمانی و سایر شهدای جنایت آمریکا بی پاسخ نمی‌ ماند و رزمندگان جبهه مقاومت در جهان اسلام، برای ادامه راه شهدا آماده اند.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام طی چهل سال گذشته تمام امکانات خود را جهت انحراف مسیر حرکت انقلاب اسلامی به کار گرفته اند اما هدایت رهبر معظم انقلاب، تهدیدها را خنثی کرده است.

مداحی و ذکر مصیبت در سوگ شهدای اسلام از دیگر بخش های این آئین بود.

به گزارش ایرنا، سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت بامداد روز جمعه در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.
بر اساس اعلام پنتاگون وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و ۱۶۶ شهید را به نظام اسلامی تقدیم کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج