کشف سکه‌های دوره عباسیان در فلسطین اشغالی + عکس


کشف سکه‌های دوره عباسیان در فلسطین اشغالی + عکس

حوادث رکنا : کاوش‌های باستان‌شناسان رژیم صهیونیستی موجب کشف 9 سکه طلا متعلق به قرن 9 میلادی در یک کوزه در فلسطین اشغالی شد.

به گزارش رکنا ، تیم باستان شناسی اسرائیل سکه‌های طلا را که مربوط به دوره عباسیان بود، هنگام کاوش در منطقه یفنیه اسدود، در غرب فلسطین اشغالی کشف کردند. روزنامه عبری «یدیعوت احرونوت» می‌گوید: باستان‌شناسان اسرائیلی، در حین کاوش‌های آماده سازی برای ساخت یک منطقه مسکونی، یک کوزه سفالی پیدا کردند. در داخل آن ۹ سکه طلا قرار داشت و این سکه‌ها به دوره باستان اسلامی (قرن نهم میلادی) باز می‌گردد.

کشف سکه‌های دوره عباسیان در فلسطین اشغالی + عکس

سایت عبری «واللا»، از سکه‌شناس دکتر «رابرت کول» نقل می‌کند که این سکه‌ها به اوایل دوران عباسی در قرن نهم میلادی بازمی‌گردد. کول اضافه کرد: در بین این سکه‌ها یک دینار طلا از دوران خلیفه هارون الرشید (۷۸۶-۸۰۹) و یک دینار طلایی متعلق به سلسله أغالبه (۸۰۰-۹۰۹) که در دوره عباسیان و در شمال آفریقا حکومت می‌کردند وجود دارد.

مسئولان فلسطینی بار‌ها نسبت به حفاری‌های مداوم اسرائیل در شهر‌ها و روستا‌های فلسطین در کرانه باختری و مناطق تاریخی فلسطین، اعتراض کرده و اسرائیل را به سرقت آثار باستانی که هویت اسلامی فلسطین را تأیید می‌کند، متهم کردند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود