2 مسجد تاریخی کرمانشاه مرمت می‌شود


2 مسجد تاریخی کرمانشاه مرمت می‌شود

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: بخش‌هایی از دو مسجد تاریخی جامع و حاج شهبازخان کرمانشاه مرمت خواهد شد.

علیرضا برشاهی در گفت و گو با ایسنا، بابیان اینکه کار مرمت این دو مسجد تاریخی بزودی آغاز می‌شود، اظهارکرد: در شهر کرمانشاه مساجد تاریخی زیادی داریم که با توجه به قدمت آنها هر چندسال یک بار برنامه مرمت و بازسازی آنها را در دستورکار قرار می‌دهیم.

وی تصریح کرد: سال 1391 در یک برنامه کلی همه مساجد تاریخی شهر کرمانشاه را مرمت کردیم، اما برای حفاظت بیشتر و جلوگیری از آسیب دیدگی به این بناها، مرمت مجدد آنها را در برنامه داریم.

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه افزود: در راستای اجرای این برنامه، بزودی کار مرمت مسجد جامع و مسجد حاج شهبازخان را شروع خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: در این برنامه مرمتی، کار بام سازی و رفع نم‌زدگی در بخش‌هایی از این دو مسجد را انجام می‌دهیم و مرمت درب و پنجره‌های چوبی مسجد جامع کرمانشاه نیز که رنگ آن دچارپوسیدگی شده را نیز در برنامه مرمتی خود قرار داده‌ایم.

برشاهی اضافه کرد: با شروع عملیات مرمت این دو مسجد تاریخی ظرف یک هفته آینده، پیش بینی می‌شود کار مرمت آنها حدود یک ماه ادامه داشته باشد.

به گفته این مسئول، اعتبار اولیه اجرای این برنامه مرمتی حدود یک میلیارد ریال است که تامین شده است.

مسجد جامع شهر کرمانشاه واقع در خیابان مدرس از بناهای دوره زندیه و مسجد حاج شهبازخان واقع در چهارراه مدرس از بناهای دوره قاجار شهر کرمانشاه می باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!