شهادت سردار سلیمانی چراغ سبز آمریکا به تروریست‌ها است


شهادت سردار سلیمانی چراغ سبز آمریکا به تروریست‌ها است

ساری - ایرنا - استاد روابط بین الملل دانشگاه مازندران گفت: اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی دلگرمی دادن به متحدین تروریستش در منطقه خاورمیانه بویژه نشان دادن چراغ سبز به تروریست‌های دیگر بوده است.

دکتر علی اکبر جعفری روز شنبه در گفت و گو با برنگار ایرنا افزود : سردار سلیمانی و نیروهای بسیج مردمی عراق به نام حشد شعبی خط مقدم مبارزه با تروریست در منطقه بودند و این مسئله برای تمام ملت های مسلمان و غیر مسلمان خاورمیانه پوشیده نبود.

وی تاکید کرد: از این اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن مهم ترین مهره های مقاومت در مقابل تروریست های منطقه تنها یک نتیجه می توان گرفت و آن هم ایجاد فضای آزادی عمل برای تروریست ها است.

استاد روابط بین الملل دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه آمریکا به خوبی از تنگ شدن حلقه حیات تروریست ها باخبر و وحشت زده بود، افزود: ترور سردار سلیمانی و فرماندهان حشدشعبی جز برنامه های آمریکا در ایجاد تنفس برای گروهک های تروریستی همچون داعش بود.

جعفری همچنین این اقدام امریکا را اشتباه استراتژیک و محاسباتی عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه در چند دهه اخیر امریکایی ها هرگز نیاموختند که افرادی چون سردار سلیمانی ، عماد مقنیه و ابومهدی مهندس یک شخصیت نیستند بلکه در ساختار اجتماعی ملت مسلمان به عنوان تفکر و باور تلقی می شوند.

وی افزود: سردار سلیمانی پرورش یافته تفکر جهاد و انقلاب است که با ساختار و تعریف های سیاست بین الملل غربی هیچگاه قابل تفسیر نبوده و آنها هیچگاه از این ضعف استراتژیک خود درس نگرفتند.

اقدام متقابل با آمریکا به ایران ختم نمی شود

استاد روابط بین الملل دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه اقدام ناشیانه آمریکایی ها چهره اصلی شعار حقوق بشری استکبار جهانی را نشان داد ، گفت:آمریکا نشان داد که برای آرامش منطقه هیچ ارزشی قائل نیست.

جعفری با بیان اینکه سردار سلیمانی و حشدشعبی در طی چندین دهه مبارزه به همه ملت منطقه ثابت کردند که دنبال امنیت مردم منطقه و جهان هستند، گفت: این اقدام تروریستی آمریکا نشان داد که این کشور به دنبال ناامنی همه کشورهای منطقه است.

وی تاکید کرد: نا امنی کشورها چهره واقعی آمریکا و متحدانش در منطقه را به همه مردم جهان نشان داد، پس آمریکا نباید انتظار داشته باشد که فقط ایران پاسخ این اقدام وحشیانه و گستاخانه را بدهد.

استاد روابط بین الملل دانشگاه مازندران اظهار داشت: حق تمامی کشورها به خصوص ملت مسلمان خاورمیانه است که پاسخ تروریست دولتی آمریکا را در خور بدهند.

جعفر همچنین خطای دیگر استراتژیکی آمریکا اشاره کرد و تاکید کرد: آمریکا با ترور سرداران جبهه مقاومت منطقه خاورمیانه را برای خود و متحدانش ناامن کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا